jaké jsou optimální otáčky pro čtyřválec? Konkrétně Suzuki GSR 600, ale ono to bude asi i pro jiné 4V.
Jde mi o to, jestli je pro pohodovou jízdu, ne pilu, pro motor lepší jezdit kolem 3-4k nebo více točit. Děkuji za přínosné odpovědi.
pokud palbu tak samozrejme tocit do omezovace a pak preradit vejs a drzet to dolu nad 2/3 max otacek, ale na to si se neptal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky
selkie píše: miki83> ale jo, je spousta borců, kteří na tom fakt umí. Ale stejně tak je dost lidí, co si to koupí na kochačku - a to je pak vostuda
ty ses vostuda, kazdej at si jezdi jak je mu libo (pokud ostatni neomezuje/neohrozuje) na cem mu je libo. takovydle kadrovani mam fakt rad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky
Hlavně, že tady píšou, jak nemaj v hlavě nasráno a pravý zápěstí, ve svým věku, dokážou ovládat asi mám kliku na ty druhý
selkie píše: Bubrak-ZX10R> jenže to je právě vono na rovinkách kolem mě prolítne, že mě tlaková vlna pomalu shodí z mašiny, ale v zatáčkách kempí
Hlavně, že tady píšou, jak nemaj v hlavě nasráno a pravý zápěstí, ve svým věku, dokážou ovládat asi mám kliku na ty druhý
takíto rovinkoví driapači asfaltu väčšinou nečítajú fóra... všetko už vedia z TV.
LFT píše: myty_fakta> OK, podle tebe tedy na okresky a město skútr nebo moped? GSRko je 4 válec, který se určitě cití dobře mezi 8-12k, ale kde jezdíš v tomto režimu? Pokud se považuji za normálního motorkáře a chci mít jednu motorku na všechno, pak na jednu stranu potřebuji jezdit do práce (město, okresky) a na druhou stranu pro zábavu (okresky, občas i dálnice). Motorku si kupuji podle vzhledu, protože se mi líbí (logicky) a nebudu si kupovat co se mi nelíbí, když z toho chci mít radost. GSRko není supersport, ale všestranná silniční motorka, nevidím tedy důvod, proč ji nemít. Pokud bychom se bavili o supersportech na dojíždění do práce, pak je Tvá narážka na místě.
když jednu motorku na všechno kup si ducati multistradu ta byla navržená továrnou pro všechny typy provozů a to jak město silnice okresky terén atd. prostě je to uni motorka
Optiamalni neni nikde nic, takhle se zeptat nejde.
Klidně jezdi ve 4 tisících a místní chytrolíny neposlouchej spotřeba, opotrbeni, pneu, retzu, válců, převodovky... vibrace, to vše je nejvýhodnější kolem 4-6 tis...
Jak psal Bubrak.... ten má recht...
Kdybys eště chtěl postoupit o další malý stupínek, kukni na ten průběh krouťáku, namaluj si pilový diagram a to by ti mohlo napovědět, kam motor na jednotlivé kvalty vytáčet, aby pokles otáček při přeřazení oblast vysokého krouťáku neopustil .
Páč právě v této oblasti otáček má obvykle spalovací motor i nejekonomičtější režim...a tím se dopracuješ aj k "optimální cestovní" rychlosti...
Nevím sice, jak se jezdí na sportovních silničních strojích, ale třebas při soutěžích enduro při přejezdech mezi časovými kontrolami nejezdí jezdci "pilu", ale spíš na vyšší kvalty, aby pošetřili stroj (a své síly, páč stylem brzda-plyn tě motorka ucasnuje a i s průměrem si v řiti), no a úspora paliva je jen takový bonus - kdo tlačil motorku tři kilometry terénem do časovky, ví...
Taky si nemyslím, že motor, který funguje "...od osmi výš" je to pravé ořechové...i u ostrého závodního stroje je elasticita výhodou, spíš, než ukrutná špica v nebeských výšinách...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky
Ale proč to někomu vnucovat,nebo ho hanit za to že jezdí jinak než ty,než to vyhovuje tobě a jak to tobě přijde správný!? Člověk by řek že to je něco co sám asi nemáš rád....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky
zase chápu, že je jednak voser a druhak provar kupovat každej rok jinou mašinu (a hlavně jí teda prodat)...ale nic Ti nedá lepší a víc zkušeností, než si projít více kubaturama...a vidíš to i v autech - proč bouraj mladý týpci? Nedostatek zkušeností a přemotorovaná plechovka - stejnej problém s mašinou; jednou se zapomeneš na plynu, seš dlouhej do zatáčky a v lepším případě z toho je jenom rychlej pruh v trenkách
Chraň Bůh, že bych někomu vnucoval svůj názor...jenom by se možná mnozí měli, před nákupem litra - páč sice mají mokrej řidičák, ale zároveň taky rozum a pomalý zápěstí - zamyslet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky
Možná jsi to myslel jinak,nejspíš jo.Já jen když vidím to slovo plíseň.........mě to fuk,ale co když to vidí někdo takovej mladej,nevyježděnej,nezkušenej co mu záleží na tom co si o něm jiní myslej a jak bude vypadat když nebude hned nejrychlejší z nejrychlejších,ale bude se o něm říkat že jezdí plíseň.
Čoveče asi to nebude mít ten efekt že si koupí rači slabší moto,aby se naučil a vyjezdi l
Nikdo jim asi nikdy nevysvetlil ze je tam treni mezi spojkou, setrvacnikem a pritlacakem a ze kdyz budou stat dostatecne dlouho tak to spalej na uhel. mimo jine na moto taky... tam je to chlazeny olejem, ale strih oleje tam je a teplo taky.
1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky
Najdi si na netu nějaké křivky výkonu a krouťáku na nich to pochopíš. Můžeš jet na pohodu 100km/hod za 6 třeba 2000ot a nebo pálit plnej při 100km/hod za 2 při 8000ot. Záleží co zrovna potřebuješ.
Jsem ti asi moc nepomohl že
1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky
Spotřeba není nejlepší na co nejvyšší převodový stupeň, to funguje pouze v praxi, protože 99% lidí tomu nerozumí - nerozumí teorii.
A tak nastává efekt, kdy sice se jede v režimu nižších otáček=vyšší měrné spotřeby, ale zato s více plynem a to je klíč k úspěchu proč to žere méně.
Zeptej se lidí co jezdí na spotřebu (u auta), 99% ti řekne "lehká noha" což je právě naprostý opak a nevyužití plného kompresního poměru.
Jezdím po městě s 20 let starou 1,5kou za 5,8ltr autem, který má v TP město 9
někdo hned na začátku napsal, že to je přeci jen o tom "jak a pro co" v tu chvíli ten motor využíváš... neexistuje cifra, kterou by sis na budíku označil jako optimální.
- když pojedeš v městě po rovině...ok 4- 4,5t rpm
- ale když budeš chtít ve městě předjet, objet, nebo prostě akcelerovat na týhle mašině...ač na rovině budeš si muset o dva kvalty podřadit... abys byl ve spektru maxima krouťáku ...stejně tak do kopce...
- kvalty do trojky snesou třeba i menší otáčky ...nebude jim tolik vadit i míň jak 4t rpm...ale od 4ky do 6ky už bude i těch 4t rpm pro ten motor nepříjemný když otevřeš heft naplno (samozřejmě že jde o víc věcí než otáčky... je o polohu plynu, otáčky a kroutící moment na zadním kole) ...podle toho volíš v jakým režimu otáček ten motor využívat
A samotné slovo "účinnost" je u motoru taky vágní pojem ...u spalovacího motoru se hodnotí "tepelná/energetická" a "mechanická" .... a mechanická o které píšeš není v maximu točivého momentu - toť vše.
Ohledně tý spotřeby... ne každej programovej management motoru bude úspornej při "nejnižších" otáčkách ...
využití motoru se řídí vždy " od zadu" ...tedy krouťákem na kolech ...k tomu tedy musíš najít odpovídající odezvu v motoru...a pokud tvůj motor má ve 2t rpm nechutně malej krouťák a budeš ho v tom spektru držet, budeš neúměrně tomu výkonu šlapat na plyn a cpát tam palivo, který nevyužiješ... resp. o tisíc otáček vejš, by ten motor mohl mít třeba i o 20% Nm více a pro tvou nohu to bude znamenat znatelný odlehčení...
Naposledy editováno 25.05.2016 10:49:18
1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky
Zkuste jako já jezdit pouze na plný plyn a sledovat obohaceni směsy, které nesmí nastat, kdyžtak stačí pár procent ubrat a ihnet zas plynule přidat, po rozjetí na příslušnou rychlost (80kmh)ihned vymáčknout spojku a nechat dojet na 50... je to taková jízda on/off.
Nidky nebrzdit motorem, pouze pokud je třeba brzdit.
Nikdy nebrzdit, v zatáčce musí pískat gumy. Rozjet se jen na dojezd ke křižovatce, jakékoliv brždění znamená jen to, že byl špstný odhad akcelerace.
Spotřeba pujde tak o 1.5 litru dolů proti lehké noze. Pokud dodržíte i to brždění, budete místo 9ltr na nějakých 5.5.
Ale to už je dost y OT...
Naposledy editováno 25.05.2016 16:13:55
To s tím plynem nepodléhá úměře - čím míň otáček tím lepší spotřeba... někde je hranice toho, kdy ten motor může vůbec mechanicky cokoli vydávat.
Jinak to s plným plynem je více/méně pravda ... nejlepší tepelná účinnost motoru je při odběru cca. 90% max. výkonu při plně otevřený klapce.
1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky
pístová rychlost v závislosti na hmotě a zdvihu (akceleraci hmoty) ... litrovej čtyřvál přežije vpohodě 8t rpm celou životnost...když takhle budeš kroutit neustále dvouhrnek - klikovej mechanismus odrovnáš podstatně dřív.
Pokud jde o opotřebení pístu, kroužků a válce - dovoluji si tvrdit, že podtáčení bude mít daleko horší následky než točení - a to se nebavíme o ventilech a hlavě.
Ano vysokootáčkové motory jsou navrhnuty jako podčtvercové právě aby vydržely.
A teď povezte Kefalín, čo si predstavujetě pod takým slovom " podtáčení"? To je totiž další chujovina, nevím odkud...
1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky
A zase znovu, za týden znova.... Bude to podtáčení 10 otáček za rok.
Předpokládám, že motor dele než 100 motohodin nedá jelikož se jedná o brutální podtočení...?
A už víš kam mířím.... Ano motor je na to konstruován.
Naposledy editováno 26.05.2016 11:54:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
garáž Suzuki GSR 600 | Jankosaro | 4 | 1.12.2023 v 16:13 Juraj22 |
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 | Ebčak | 31 | 15.10.2023 v 23:32 assassin |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 | Blackaligator | 2 | 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator |
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 | Hunterkill | 16 | 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill |