bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální otáčky
20.5.2016 v 13:11
Ahoj. Položím asi pro někoho hloupou otázku, ale přesto:
jaké jsou optimální otáčky pro čtyřválec? Konkrétně Suzuki GSR 600, ale ono to bude asi i pro jiné 4V.
Jde mi o to, jestli je pro pohodovou jízdu, ne pilu, pro motor lepší jezdit kolem 3-4k nebo více točit. Děkuji za přínosné odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

24.5.2016 v 23:23 | Nahoru | #1
Po technické stránce jsou optimální otáčky na úrovni nejvyššího točivého momentu. Je to dáno vrtáním, zdvihem, kompresí, palivem.... Zde má motor nejvyšší účinnost, jde dobře za plynem atd. Směrem nahoru se už jen zvyšuje výkon až na maximum (přičemž krouťák sice klesá, ale otáčky to přebijou). Je to dáno výpočtem výkonu: ot*točivý moment. Na spotřebu je ale lepší co nejvyšší převodový stupeň, takže otáčky co nejnižší co motor snese. Moderní motory mají všelijaká čidla klepání a pod, takže se v případě problémů samy vypnou. Na palbu je nejlepší držet motor mezi max krouťákem a max výkonem.
Najdi si na netu nějaké křivky výkonu a krouťáku na nich to pochopíš. Můžeš jet na pohodu 100km/hod za 6 třeba 2000ot a nebo pálit plnej při 100km/hod za 2 při 8000ot. Záleží co zrovna potřebuješ.

Jsem ti asi moc nepomohl že

(reakce na) Optimální otáčky

25.5.2016 v 10:37 | Nahoru | #2
zizour> to co píšeš o účinnosti není pravda ... a zdaleka to není dáno je otáčkami a točivým momentem.
A samotné slovo "účinnost" je u motoru taky vágní pojem ...u spalovacího motoru se hodnotí "tepelná/energetická" a "mechanická" .... a mechanická o které píšeš není v maximu točivého momentu - toť vše.

Ohledně tý spotřeby... ne každej programovej management motoru bude úspornej při "nejnižších" otáčkách ...
využití motoru se řídí vždy " od zadu" ...tedy krouťákem na kolech ...k tomu tedy musíš najít odpovídající odezvu v motoru...a pokud tvůj motor má ve 2t rpm nechutně malej krouťák a budeš ho v tom spektru držet, budeš neúměrně tomu výkonu šlapat na plyn a cpát tam palivo, který nevyužiješ... resp. o tisíc otáček vejš, by ten motor mohl mít třeba i o 20% Nm více a pro tvou nohu to bude znamenat znatelný odlehčení...

Naposledy editováno 25.05.2016 10:49:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist