globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řešení pro cukání plynu , kolísání otáček, Suzuki gsr 600
19.9.2021 v 10:19
Dobrý den,
Tato věc jako je cukání plynu , kolísání otáček, nedržení volnoběžných otáček a vše spojené s dávkováním plynu je z 85% způsobeno hadičkami vedoucí k IAP senzoru.
Pokusím se vysvětlit a popsat ( nejsem žádný odborník tak snad to zvládnu )
Klapky sání a jejích nastavení řídící jednotkou ovlivňuje několik věcí.
1. vaše ruka a heft - Spodní klapky sání posílají info přez TP senzor do řídící jednotky jak moc taháte za plyn a jak hodně klapky otevíráte nebo zavíráte.
2. IAP senzor - jsou dva- jeden umístěn u víčka nalévání chladící kapaliny a je barometrycký tudíž měří tlak okolního vzduch
druhý je umístěn na Airboxu propojen s hadíčkou ke každému sacímu kanálu mezi (spodním a horní klapky) jednoduchá kontrola funkce senzoru - sundat hadičku a jemně popotáhnout vzduch ze senzoru třeba pusou - otáčky motoru musí jít nahoru
Tyto dva senzory se dají zaměnit.
3 STP a STVA - STP senzor měří polohu horních klapek a dává info řídící jednotce.
STVA je malej elektromotor který dostává pokyn od řídící jednotky jak hodně má otevřít nebo zavřít horní klapky sání.
TP, STP a STVA jsou umístěny na pravém boku klapek sání.

4. šroub volnoběžných otáček pouze upravuje doraz spodních klapek tudíž při zašroubování pootevírá spodní klapky sání.
5. vše ostatní jako teplota oleje, teplota nasávaného vzduchu atd...

To první co je potřeba zkontrolovat tedy jsou ty hadičky vedoucí od sání k IAP senzoru na airboxu- pokud jsou prasklé nebo jen sebemenší prasklina( která na první pohled nemusí být vidět) způsobí falešné přisávání vzduchu k IAP senzoru a tudíž posílání špatných dat do řídící jednotky která si myslí že je moc vzduchu v sání . Proto řídící jednotka dá povel k zavření horních klapek sání přez STVA elektromotor. Dochází tak k dušení motoru a známému jevu ON / OFF cukání, ztráta volnoběžných otáček při vyřazení na neutrál atd...

Spousta lidí dělá chybu v tom že hned se snaží naštelovat TP a STP senzor na klapkách sání = rozmrdání celého řízení sání
Takto vypadají poškozené hadičky


Při již zmiňovaných potížích je můžete klidně vyměnit není to složité jen dejte pozor na vnitřní průměr hadiček který musí být cca 3mm ( menší nebo větší průměr = jiná data na IAP senzoru tudíž špatně nastaveny klapky od řídící jednotky) Délku též zachovejte.
Hadička se dá použít palivová s daným vnitřním průměrem cca 50 kč za metr. Jinak PARTS DEPOT chce podle poslední nabídky co jsem koukal za jednu hadičku 259 kč a je jich tam 7 takže 1813 kč + poštovné (masakr).

No snad jsem nic nepopletl a snad to někomu pomůže. Čus P.S. na češtinu serte ta mi nikdy nešla.

Naposledy editováno 20.09.2021 16:01:02

1 reakcí na tento příspěvek Řešení pro cukání plynu , kolísání otáček, Suzuki gsr 600...

22.5.2023 v 20:01 | Nahoru | #1
ano. Teď jsem to řešil na svém GSR. Nicméně na parts depot je napsán rozměr 3,2x7,4x225- to znamená že stačí koupit jeden KS a z toho se to nastříhá.
Jinak jsem koupil jinde hadičku průměr 3,2mm cca 30kč/metr

(reakce na) Řešení pro cukání plynu , kolísání otáček, Suzuki gsr 600...

7.6.2023 v 10:01 | Nahoru | #2
Kyzy> Ahoj, s pards depo jsi měl pravdu, vůbec mi nedošla ta délka hadičky. . Stejně je ta cena masakr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill
GSR 600 do začátku Suzuki GSR 600 Bonarie 16 29.12.2022 v 22:59 _Michal


TOPlist