globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální otáčky
20.5.2016 v 13:11
Ahoj. Položím asi pro někoho hloupou otázku, ale přesto:
jaké jsou optimální otáčky pro čtyřválec? Konkrétně Suzuki GSR 600, ale ono to bude asi i pro jiné 4V.
Jde mi o to, jestli je pro pohodovou jízdu, ne pilu, pro motor lepší jezdit kolem 3-4k nebo více točit. Děkuji za přínosné odpovědi.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

20.5.2016 v 13:22 | Nahoru | #1
tak ono záleží na tom jakou rychlostí jedeš, do/z kopce,.. radši jezdit podle sluchu a citu a nekoukat na otáčkoměr při 3k ot. si myslim, že už bude dost líná na reakci plynu

(reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 13:27 | Nahoru | #2
Virus.97> Děkuji za reakci. Předpokládám pohodovou jízdu po okreskách a jízdu po městě. Rychlost vs. otáčky ovlivní rychlostní stupeň. Možná jsem se měl lépe zeptat při jakých otáčkách řadit.

3 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

20.5.2016 v 13:41 | Nahoru | #3
Na pohodovou jizdu po okreskach sis koupil spatnou motorku. Gsrko se nejlip citi mezi 8 a 12 tisicema otacek. 3000 je vylozene trapeni, 4000 tak dojizdeni bez plynu po meste..
Nechapu proc si nekdo kupuje motorku podle vzhledu a neprihledne k jizdnim vlastnostem..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 13:54 | Nahoru | #4
myty_fakta> OK, podle tebe tedy na okresky a město skútr nebo moped? GSRko je 4 válec, který se určitě cití dobře mezi 8-12k, ale kde jezdíš v tomto režimu? Pokud se považuji za normálního motorkáře a chci mít jednu motorku na všechno, pak na jednu stranu potřebuji jezdit do práce (město, okresky) a na druhou stranu pro zábavu (okresky, občas i dálnice). Motorku si kupuji podle vzhledu, protože se mi líbí (logicky) a nebudu si kupovat co se mi nelíbí, když z toho chci mít radost. GSRko není supersport, ale všestranná silniční motorka, nevidím tedy důvod, proč ji nemít. Pokud bychom se bavili o supersportech na dojíždění do práce, pak je Tvá narážka na místě.

(reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 13:57 | Nahoru | #5

myty_fakta píše: Na pohodovou jizdu po okreskach sis koupil spatnou motorku. Gsrko se nejlip citi mezi 8 a 12 tisicema otacek. 3000 je vylozene trapeni, 4000 tak dojizdeni bez plynu po meste..
Nechapu proc si nekdo kupuje motorku podle vzhledu a neprihledne k jizdnim vlastnostem..



To budou taky spíš mýty než fakta, co píšeš.
Proč špatná motorka na pohodovou jízdu?
Já měl Y. FZ6N, to je nejspíš to samé, co tohle GSR 600.
Když byla chuť pohodově se kochat, tak nebyl problém jezdit mezi těmi 3-4 tisíci.
Při pohodovém tempu.
A stačí vytáčet někde k těm 6 tis. - na pohodovou jízdu.
To prostě na kochačku stačí.
Vždycky není důvod to dávit k omezovači.
Jasné, že při sportování se otáčky moc níž než pod 8 tis. pouštět nedají.

Optimální otáčky

20.5.2016 v 14:05 | Nahoru | #6
Tady máš přehled otáček, rychlosti a rychlostních stupňů:




Optimální otáčky

20.5.2016 v 14:07 | Nahoru | #7
Zábava na dálnici?

A zbytek asi nemá cenu komentovat vůbec....
A pak se někdo diví, že se řeší, proč se nikdo nezdraví

Naposledy editováno 20.05.2016 14:08:21

(reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 16:56 | Nahoru | #8
LFT> vlastním GSR 600 a jsem nad míru spokojen po všech stránkách,na otáčkoměr moc nehledím,řadím jak uznám za vhodné,v městě i 4- 5 stupeň a neřekl bych že se moto trápí záleží jaké město projíždíš pokud máš kruháč za kruhačem 2-3 stupěň a uplně v klidu,jinak víkendy jezdím dálky,z mého pohledu všestrana-kochačka (krajinky), a od 7 tisíc otáček velmi svižná jízda,

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

20.5.2016 v 17:38 | Nahoru | #9
Taky mám GSRko. Z moto jsem nadšen. Pohodlná, svižná, ovladatelná. Jedinou chybou je prakticky nulový úložný prostor. Pokud sedlem jsem musel lékárnu rozbalit a naskládat do mělkých přihrádek.

(reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 18:03 | Nahoru | #10
Dalaz> musím souhlasit,lékárnička nad baterkou,nad lekarnickou vercajk a to tak vše.Na dálkovou jízdu tankvak,na kratší jízdu kapsicku na nohu.Úložný prostor ji odpustim,ona mi to vrátí jízdou

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

20.5.2016 v 18:18 | Nahoru | #11
kupil si si vysoko otackovy 4 valec ktory ide iba hore tak optimalne otacky z vykonovej stranky budu samozrejme nad 8.000 ... ak chces jazdit na pohodu ziadna divocina tak do tych 8.000.. avsak potom nerozumiem tomu naco ti je taky motor ale to uz je tvoja vec... moj zed 750 tiez dokaze jazdit okolo 4.000 ale aj v meste aj medzi mestom ho drzim nad 6.000 tam sa ten vykon uz zbiera a ked chcem letet tak nad 8.000 .. ked pridas plyn na vyjazde pri 4.000 tak sa ziadna velka slava nedeje samozrejme..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 18:27 | Nahoru | #12
myty_fakta> blbost, měl jsi tu motorku někdy? Asi ne co, jinak by si tohle nemohl říct.
Vůbec se jí neboj, je to pohodovka. Dokáže tě povozit po okreskách a když chceš něco víc tak jí vezmeš u huby a ona se promění v dost svižnou motorku nad devět se pak dějě "peklo" jasně nemůžeš to srovnávat se supersportem ale dokáže pěkně poškubat nervíky. To by si pak musel mít několik druhů moto v garáži, když chceš kochačku, nebo sport nebo terén atd.

Optimální otáčky

20.5.2016 v 18:44 | Nahoru | #13
nechápem niektoré reakcie, prečo ho jebete, že jazdí kochačku na štvorvalci? Majitelia jediného a správneho názoru. Každý nech si jazdí ako a kde chce.

Nevidím dôvod prečo by si to nemohol "dusiť" na 4tis, keď ideš v meste po rovinke na štvorke 60km/h, nechystáš sa do kopca, ani predbiehať prudko, tak prečo nie? To nie je Ducati že pod 5tis to nie je schopné prevádzky
Univerzálna japonská motorka, po meste, kochačka, v pohode nízke otáčky, palba na nejakom menej náročnom okruhu 8000ot+. A zas z toho nerob tabuľky v exceli kedy presne preradiť aby boli optimálne otáčky, krútiaci moment, spotreba a výkon. To nerieš takto.
Jazdi na pohodu a ako sa momentálne cítiš, podľa takýchto internetových kecov budeš chodiť 80 v obci, lebo veď treba to držať v pätciferných číslach, nie?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 20:11 | Nahoru | #14
edm_0185> Ale pokud jedu městem, tak to přeci nebudu točit nad 6000 a čekat raketové reakce motoru. Já osobně nepotřebuji, aby se otáčel každý v okruhu kilometru, aby se podíval co za pitomce to tůruje mezi barákama motorku. To je jedna z věcí, která popuzuje lidi proti motorkářům. GSRko má dost výkonu i bez vytáčení a i mimo město na pohodu sveze do 6000 rpm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 20:35 | Nahoru | #15
Dalaz> jasně, takže raději nebudu nikoho provokovat...hlavně nevyčuhovat že stáda a když to nedělám já, tak ani nikdo jinej, jinak je to pitomec gratuluju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 20:44 | Nahoru | #16
selkie> ne nevyčuhovat ze stáda, ale chovat se ohleduplně. A provokovat... koho a proč? Pokud je ohleduplnost pro stádo, pak jsem tedy členem stáda. Jsem účastníkem silničního provozu jako každý jiný, pak nevidím důvod se předvádět, že mám pod prdelí sto koní, ať každý vidí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 21:09 | Nahoru | #17
Dalaz> Já to třeba jako provokaci nevidím, já vidím, jak někdo, koho to baví, blbne. Naopak mě vytáčí omezenost těch, kteří potřebují pravidla, svoje místo ve tvaru, příkazy, zákazy, nařízení, aby věděli, jak žít a jak se chovat A ještě mají potřebu do svýho světa rvát ostatní, kteří o to nestojí

Pro někoho je to týpek, co se baví, pro někoho pitomec.....a teď, co je horší.

Optimální otáčky

20.5.2016 v 22:09 | Nahoru | #18
selkie dobrá reakcia
ale asi sme touto témou mimo rozsah pôvodnej otázky

Optimální otáčky

20.5.2016 v 22:31 | Nahoru | #19
To máš jedno! Všechny otáčky jsou relativně optimální. Ty nižší na spotřebu a ty vysoké na palbu, nezapomeňme na zlatou středí cestu.., jen si vybrat, co zrovna upřednostňuješ, ta motorka to pobere všechno, buď v klidu. Svezl jsem se v posledním modelu jisté plechovky s automatem a v eko režimu to bylo tak podtočené, že jsem myslel, že z toho vyskočím... a to auto je jistě dílem vědeckotechnických kapacit, myslím inžinýry a podobná individua, takže i pocitově podtočený motor je asi ok. Ještě bych chtěl dodat, a v tom se mnou snad bude pár lidí souhlasit, že lepší jsou jakékoliv otáčky, než otáčky žádné.........

(reakce na) Optimální otáčky

20.5.2016 v 22:57 | Nahoru | #20
selkie> Protože je to opravdu off-topic, tak poslední reakce. Jj, taky si rád zablbnu, ale když blbnu, nepotřebuji a ani nechci s tím nikoho otravovat. Předpokládám, že pro ty desítky lidí na ulici a doma je to poslední, co chtějí poslouchat, řev mé motorky. Není to o svázanosti nařízeními a předpisy, ale znovu opakuji, je to ohleduplnost. Neuvažuji stylem: já si chci zablbnout a ostatní se poserte... Pro někoho asi slabost, pro mě morální zásady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 00:36 | Nahoru | #21

miki83 píše: myty_fakta> blbost, měl jsi tu motorku někdy? Asi ne co, jinak by si tohle nemohl říct.
Vůbec se jí neboj, je to pohodovka. Dokáže tě povozit po okreskách a když chceš něco víc tak jí vezmeš u huby a ona se promění v dost svižnou motorku nad devět se pak dějě "peklo" jasně nemůžeš to srovnávat se supersportem ale dokáže pěkně poškubat nervíky. To by si pak musel mít několik druhů moto v garáži, když chceš kochačku, nebo sport nebo terén atd.


no najel sem na ni pres 4 tisice km...
a kdyz sem na ni jel, tak taky nesli otacky pod 6, ale na zabavu nesli pod 8... a jezdil sem za necelejch 5,5 litru. kdyz sem to podtacel jak nouma, tak jela pres 6,5...

ale uz chapu, proc predjizdim tolik hovnivalu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 05:29 | Nahoru | #22
myty_fakta> jezdím jak kdy, někdy kochacku a někdy sport kolem 10ti tis. a spotřeba není nad 5,5l to je max a navíc tam jsou ladaky. Když na to přijde dokáže potahat i kdejakyho litra. Jestli si ji jezdil pak tě nechápu. Ale kazdej nepotrebuje mít pod prdeli 150 koní mě těch sto stačí.

Optimální otáčky

21.5.2016 v 07:10 | Nahoru | #23
Nejlepší je jezdit tak jak komu vyhovuje, na druhou stranu jet na šestce, která má motor z SS motorky byť jinak naladěný pod 5-6 tisíc ot/min je frustrující. Šestky maj hlad po otáčkách Optimum je držet motor u držky kdy má pohotovou reakci na změnu plynu na tu a tu rychlost a nekucká při zrychlování jak houmles v podchodu u metra a nemusíš hned losovat kvalty jak v tutovce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 10:16 | Nahoru | #24
miki83> litra potaháš, protože na tom jezdí kdejakej joula bez zkušeností...PROTOŽE TOHO LITRA PROSTĚ CHCE a nevadí mu jezdit jak číča

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 18:59 | Nahoru | #25
selkie> Ať si jezdí jak číča, když nikomu nezavazí Ale takové joudy v zatáčkách pojede i dváca. Já si třeba taky jezdím jak kdy. Kde to neznám, dodržuju rychlosti a kam nevidím, tam radši zpomalím. Ale tam kde to znám, často pod 100 nechodím. S přihlédnutím, že je to líné GS500 si myslím, že jezdím docela ostře a stejně mě kde kdo na rovinkách předjíždí, když mi to ve 150 přestane tak rapidně zrychlovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 19:09 | Nahoru | #26
Behysek> a mě už víc jak 150-160 taky nebaví jezdit

Optimální otáčky

21.5.2016 v 19:59 | Nahoru | #27
já řadím někdy na 5tis.ot, jindy na 11.tis.ot, podle toho, jak se mi chce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 20:01 | Nahoru | #28
Nemyslím si že by litra měl kdejaký jouda. Ale budiš. Stejne

(reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 20:04 | Nahoru | #29
miki83> všichni skončíme na ♿nebo v(um) krchově

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální otáčky

21.5.2016 v 22:18 | Nahoru | #30
miki83> ale jo, je spousta borců, kteří na tom fakt umí. Ale stejně tak je dost lidí, co si to koupí na kochačku - a to je pak vostuda
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist