globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální otáčky
20.5.2016 v 13:11
Ahoj. Položím asi pro někoho hloupou otázku, ale přesto:
jaké jsou optimální otáčky pro čtyřválec? Konkrétně Suzuki GSR 600, ale ono to bude asi i pro jiné 4V.
Jde mi o to, jestli je pro pohodovou jízdu, ne pilu, pro motor lepší jezdit kolem 3-4k nebo více točit. Děkuji za přínosné odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

26.5.2016 v 11:52 | Nahoru | #1
ok, jinak, vezmu, motor,, kliku dám do svěráku, nafouknu ho svíčkou na 50 barů a budu každých 10 minut povolovat.
A zase znovu, za týden znova.... Bude to podtáčení 10 otáček za rok.

Předpokládám, že motor dele než 100 motohodin nedá jelikož se jedná o brutální podtočení...?

A už víš kam mířím.... Ano motor je na to konstruován.

Naposledy editováno 26.05.2016 11:54:59

(reakce na) Optimální otáčky

26.5.2016 v 14:11 | Nahoru | #2
Jurawood> ...víš co mě se tu na těch diskusích líbí úplně nejvíc?

Jak tu každej podkládá svoje doměnky argumety ... třeba typu "ano...motor je na to konstruovaný"

držme se tedy příkladu co jsem dal... litr s maximem krouťáku v 10t rpm ...a výkonu v 11trpm si jistě bude libovat ve 2trpm...protože je na to konstruovaný a dle tvé teze, kdyby tedy někdo chtěl jezdit úsporně, je to cesta jak dojít ke snížení spotřeby. Víš kam mířím...
Když už ses otíral o tu teorii tak bych očekával, že zohledníš určitý teoretický fakta.
třeba že největším nepřítelem vačkovejch mechanismů nejsou ani tak vyšší otáčky (psal jsem 8t rpm- a držme se mého příkladu inline4 1000ccm) jako rezonance (ty jistě v nízkých otáčkách nebudou, že?)
A že díky časování ventilů můžeš při podtáčení motoru podpalovat ty sací.
Jako, že se na to dnes stavěj převodovky, aby ti nechaly tahat motor na 1,2-1,7t rpm je věc druhá...ale je podle mýho hnaná spíš honbou za snížením emisí a spotřeby. To že by jinak používanej motor vydržel půl míče...ale takhle odejde po 300t km je každýmu v automotivu u prdele
Taky to, že tvá teorie vychází u jednoho konkrétního auta neznamená, že je to obecně platný zákon. Zásadní je, jak je postavenej "program" ... třeba moje mapa v S4RSku podtáčením na spotřebě nic nedožene ...
Ve finále jsou pro snížení spotřeby zásadní odpory - a ten nejzásadnější je aerodynamika - tedy ježděním pomalu, na vyhozenou a bez brzd ušetříš asi nejvíc a nemusíš dávat motoru čočku tím, že ho budeš tahat na 20% jmenovitých otáček pod plným plynem.
A u aut je to sice někdě jinde - ohledně otáček - ale opravdu nešlapu svýmu 2,4 ropákovi na plnej v 1,3t rpm...kór když mám turbo.
A neříkám, že to nejde ... ale "optimální"...jak je v nadpisu vlákna, to jistě nebude...

Naposledy editováno 26.05.2016 15:07:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist