1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová Jawa Vintage
Když Jawa semtam vytlačí nějaký ten svůj výplod, tak je tu plno keců o retro vlně, navazování na minulost na "slavné" modely apod.
A když vytlačí neco, co tomu jakžtakž podobá, ji tu zepsujete víc než než je zdrávo, kór když to aspoň vypadá jako motorka a né jako avantgardní umění.
Škoda jen, že Jawa s tímto modelem přišla už jako tradičně s křížkem po funuse... Něco takového tu mělo být min. před 5 - 10 lety.
1 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová Jawa Vintage
emánek27 píše: taky bych chtěl mít novou Jawu,pěknou spolehlivou a cenově dostupnou,jednu z nejlepších motorek na světě,jak to bylo kdysi..ALE: majitelem je Jihostroj Velešín,v podstatě zbrojovka, a lidem z tohoto podniku je úplně u .iti,jestli se obnoví výroba motorek.Čerpají velké peníze na vývoj a ten jen předstírají tak,aby je mohli vyvádět z podniku pro úplně jiné účely.hotovo.nemají vůbec šanci udělat konkurenceschopnou motorku,protože těch je po světě tolik,že se ani nemůžou prodat.Jediné co mě napadá jak zachránit značku Jawa, je dostat ji na seznam nějakého národního dědictví,jestli něco takového vůbec existuje.Obnovit výrobu je podle mě holý nesmysl,pokud se nenajde nějaký rozmařilý a znuděný miliardář, který dokáže koupit značku a ustát šílené počáteční investice bez vidiny návratu peněz.A myslím si,že jestli pánové, co tady za ten bordel s Jawou jsou zodpovědní,tak se velmi dobře baví,když čtou tady ten náš vztek a bezmoc.nicméně,jsou to čuráci.
já si myslím přesný opak. Přestat vnímat Jawu jako nějaký symbol národního dědictví a prodat ji. Do rukou někoho kdo chce něco vybudovat a ne se jen vézt na nějaké prázdné historii3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová Jawa Vintage
fzr6 píše: seikos> Když Jawa semtam vytlačí nějaký ten svůj výplod, tak je tu plno keců o retro vlně, navazování na minulost na "slavné" modely apod.
A když vytlačí neco, co tomu jakžtakž podobá, ji tu zepsujete víc než než je zdrávo, kór když to aspoň vypadá jako motorka a né jako avantgardní umění.
edit: zapomněl jsem napsat, že to je můj názor, nikomu ho nevnucuji a nechci zakládat prostor pro flameware
Naposledy editováno 18.04.2016 14:49:41
elevator píše: Jawa měla v historii pouze dva slavné modely. Díky Protektorátu a jeho ochraně tuzemského průmyslu mohl být ihned vyráběn 250 perák. Nikdo jiný takto zaregovat nemohl, protože poražené země měly továrny v troskách a vítězné mocnosti to horko těžkodoháněli. Proto taková sláva pro představeného péráka na prvním poválečném motosalonu. Druhý slavný model byla závodní 350 OHC na které jezdil Štasný a Havel. Všechny ty z dnešního pohledu "slavné" modely jako kývačka, californian byly už jen deriváty péráka. Nic nového nepřinesly. Jawa 500 OHC taky nebyla ve své době nijak slavná nebo populární. Nynější popularita je díky malému počtu vyrobených ks a v poválečné produkci jde o čtyřtaktní výjimku v celém spektru výrobců Jawa, ČZ, Manet. Ostatně kde byla Jawa v 60 letech si může uděla obrázek každý, kdo si přečte, kde v té době byla třebaSuzuki . Proto mě to prohlašování Jawy o slavné minulosti přijde přitažené za vlasy. Ano, jednu dobu vyráběli miliony jednoduchých a nenáročných motocyklů, ale brzy jim ujel vlak.
edit: zapomněl jsem napsat, že to je můj názor, nikomu ho nevnucuji a nechci zakládat prostor pro flameware
- není co dodat
elevator píše: Jawa měla v historii pouze dva slavné modely. Díky Protektorátu a jeho ochraně tuzemského průmyslu mohl být ihned vyráběn 250 perák. Nikdo jiný takto zaregovat nemohl, protože poražené země měly továrny v troskách a vítězné mocnosti to horko těžkodoháněli. Proto taková sláva pro představeného péráka na prvním poválečném motosalonu. Druhý slavný model byla závodní 350 OHC na které jezdil Štasný a Havel. Všechny ty z dnešního pohledu "slavné" modely jako kývačka, californian byly už jen deriváty péráka. Nic nového nepřinesly. Jawa 500 OHC taky nebyla ve své době nijak slavná nebo populární. Nynější popularita je díky malému počtu vyrobených ks a v poválečné produkci jde o čtyřtaktní výjimku v celém spektru výrobců Jawa, ČZ, Manet. Ostatně kde byla Jawa v 60 letech si může uděla obrázek každý, kdo si přečte, kde v té době byla třebaSuzuki . Proto mě to prohlašování Jawy o slavné minulosti přijde přitažené za vlasy. Ano, jednu dobu vyráběli miliony jednoduchých a nenáročných motocyklů, ale brzy jim ujel vlak.
edit: zapomněl jsem napsat, že to je můj názor, nikomu ho nevnucuji a nechci zakládat prostor pro flameware
Amen...
1 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
2 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
Je mi z toho smutno, jak jeden z nejlepších světových výrobců dopadl.
Ještě mám v hlavě ten Váš aprílový žertík o vstupu čínského kapitálu do Jawy, to mě fakt dostalo.
elevator píše: Jawa měla v historii pouze dva slavné modely. Díky Protektorátu a jeho ochraně tuzemského průmyslu mohl být ihned vyráběn 250 perák. Nikdo jiný takto zaregovat nemohl, protože poražené země měly továrny v troskách a vítězné mocnosti to horko těžkodoháněli. Proto taková sláva pro představeného péráka na prvním poválečném motosalonu. Druhý slavný model byla závodní 350 OHC na které jezdil Štasný a Havel. Všechny ty z dnešního pohledu "slavné" modely jako kývačka, californian byly už jen deriváty péráka. Nic nového nepřinesly. Jawa 500 OHC taky nebyla ve své době nijak slavná nebo populární. Nynější popularita je díky malému počtu vyrobených ks a v poválečné produkci jde o čtyřtaktní výjimku v celém spektru výrobců Jawa, ČZ, Manet. Ostatně kde byla Jawa v 60 letech si může uděla obrázek každý, kdo si přečte, kde v té době byla třebaSuzuki . Proto mě to prohlašování Jawy o slavné minulosti přijde přitažené za vlasy. Ano, jednu dobu vyráběli miliony jednoduchých a nenáročných motocyklů, ale brzy jim ujel vlak.
edit: zapomněl jsem napsat, že to je můj názor, nikomu ho nevnucuji a nechci zakládat prostor pro flameware
Přesně tak
2 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
1. Firma se vzdaluje zákazníkům. To se pozná podle toho, že ruší servisní střediska, obchodní zastoupení (prodejce), nejezdí na výstavy, atd. Fakticky to znamená, že když k ní chce zákazník, má to daleko a musí překonávat „překážky“. Příčinou je to, že se nedaří, dochází peníze a někdo rozhodne, že se bude šetřit – na blbém místě. To ještě není tak zle, stačí vyházet pár lidí a sehnat jiné a dá se to zachránit.
2. Firma začne nadávat na konkurenci – „oni za to můžou, protože jsou levnější, všude vlezou se svým šmejdem dřív a naše kvalitní výrobky tam vytlačují...“. Tak to už je opravdu blbě, protože je to doklad plíživé demence na rozhodujících úrovních vedení. Tohle se dá zachránit už jen asi za cenu bankrotu = nový vlastník, nové vedení firmy a nejlépe i podřídit to, co z firmy zbylo pravidlům a režimu firmy nového vlastníka.
3. Konečnou je situace, kdy firma začne tajit své produkty před zákazníky. Pro to existuje jen jediné vysvětlení – už nemá co nabídnout.
Je to smutné, opravdu smutné.
1 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová Jawa Vintage
svava píše: JAWA NC 1000
COŽE!!!???
Naposledy editováno 19.04.2016 21:31:15
1 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
Mám kvůli tomu cestovat přes půl republiky a ťukat na dveře vrátnice? Existuje ta motorka vůbec? Tady je jen pár rozmazaných fotek bůh ví čeho, bůh ví odkud a bůh ví ze kdy... sorry nic proti Humususovi. Jde jen o tu bouřlivou diskuzi nad párou, která se nevznáší nad hrncem z Týnce.
Soudě podle jejich stránek, o tomhle (a pár dalších modelech) jejich obchoďáci zřejmě nemají ani tušení...
2 reakcí na tento příspěvek nová Jawa Vintage
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |