Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Ono to funguje asi jako ta solarni nabíječka Silvercreest z Lidlu, ktera měla články namalované a na přímém sluníčku se nedobila, ale roztekla.
DO KOŠE SE VŠÍ ELEKTRONIKOU Z LÍDLU !!!! :)
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Při ustálení napětí jednoho článku na hodnotě 2,3V a poklesu nabíjecího proudu na 5mA nabíječka nahlásí Ok.
Fyzikální zákony jsou naštěstí dané a zatím se nic lepšího nevymyslelo, takže kdo zná nabíjí nabíječkou z Lídlu, kdo nezná, tak platí za to samé 5x tolik a usíná sladce s pocitem, že dělá pro baterii něco navíc.,..
Stárnutí baterie si přestavte jako studnu, která se postupně zanáší pískem,tzn i když bude studna téměř zanesena, bude se vám zdát ok, protože hladina vody (=napětí) bude stejně vysoká, ale samotné vody (=el .proudu) v ní bude velmi málo. No a tam kde není voda (= proud) tam se nepije, tzn. nestartuje
Proto i zdánlivě dobrá baterie, tj. která vykazuje svorkové napětí 12V, může být mrtvola. Kapacitu baterie lze jednoduše zjistit např. připojením žárovky třeba z brzdového světla. Ta má hodnotu 12V/15W, ze vzorce elektrické práce a výkonu vypočítáme, že hodinový odběr proudu žárovkou je 1,25Ah, tj. při kapacitě baterky 9Ah má žárovka zhasnout až po cca 7hodinách. Pokud ano je ok, pokud zhasne po 3-4hodinách už se poohlížejte po nové.
PS. pro přehlednost zde nezatěžuji pojmy jako, el. náboj, el. práce, či výkon...
Naposledy editováno 26.03.2016 20:04:47
3 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
jinak minulý týden jsem byl u výrobce baterií TAB Slovinia, který dodává baterie např pro Toyotu a když jsem kontroloval jejich výrobní testovací report představ si že to blbci nabíjejí 14.4V asi jim zavolám že jejich 20 leté znalosti akumulátorů jsou milné a že tady českej Pepík z fora moc dobře ví že se tam dá pičo v pohodě pustit 15V a bude to všechno lepší
Naposledy editováno 28.03.2016 19:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
versys2007 píše: Napětí na režim "motorka" u nabíječky z Lidlu by určitě nemělo dosahovat 14,8 V. Takže za mě pro gelovou baterku ne.
1) napětí je naprosto v pořádku i na gelovky, i když je hraniční.
2) mezi koncovým napětím není rozdíl mezi AGM a gelovými aku.
3) gelovky na motokách NEEXISTUJÍ, i když ti bude 90% motorkářů a prodejců tvrdit, že to gelovka je, mysli si něco o blbcích, ale nemění se nic na tom, že NEEXISTUJÍ.
Naposledy editováno 28.03.2016 19:55:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
2.2.1.1 Nabíjení konstantním napětím
Je to doporučovaná metoda nabíjení VRLA baterií. Je nutné správně nastavit a sledovat napětí, které musí být v rozsahu: -
Udržovací provoz: 2,23-2,30 V/č při 25°C. - Cyklický provoz: 2,40-2,50 V/č při 25°C. Doporučujeme, aby počáteční proud
byl omezen na 0,4 CA. Na grafech 5 a 6 je patrná doba pro plné nabití baterie. Je také vidět, že nabíjecí proud je snížen na
hodnotu 0,5-4mA/Ah při napětí 2,30 V/č a 3-10 mA/Ah při napětí 2,40 V/č pro stav plného nabití baterie při teplotě 25°C. Je
nezbytné zajistit správné nastavení napětí. Vysoké nabíjecí napětí může způsobit korozi kladných elektrod, v důsledku pak
ztrátu kapacity a výrazné snížení životnosti baterie.
Návod pro měření alternátorů
1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla) a zároveň dobíjí akumulátor. Elektrická soustava s 12V baterií vyžaduje palubní napětí za chodu motoru 14 až 14,5 V. Napětí menší než 13,5 V u motorů s el. starterem vede k nedostatečné startovací kapacitě baterie. Napětí nad 15V vede k poškozování baterie přebíjením. Oba extrémy vedou ke snížení životnosti baterie.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:
http://josef.posta.s...z/publik/Pub_137.htm
Naposledy editováno 28.03.2016 20:56:01
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Univerzální jsem psal proto, že např. baterie do ninji umožňuje nabíjení 0,9A po dobu 10hod, nebo 9A po dobu 1hod... A tu druhou metodu Lídlovka už neumí, protože lidé jsou schopní všeho a pro některé typy baterií by to bylo smrtící...
Ano, u samotného alternátoru se proud nereguluje, protože nepřeroste max. výpočtovou hodnotu ani v případě zkratu. Tzn. zkrat v obvodu alternátor nemůže zničit, protože má vlastní velký indukční odpor a ten ohmický je mu tedy volný.
Naposledy editováno 28.03.2016 22:02:22
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Vkládám příspěvky ze zcela jiného (modelářského) fóra:
První příspěvek:
Zakoupil jsem sobe nabijecku z Lidlu za 499Kc urcenou pro nabijeni auto a moto Pb baterii. Samozrejme jsem se i koukl dovnitr a provedl par mereni.
Zakladem je spinany jednocinny propustny zdroj s jednim MOSFET tranzistorem a rizeny obvodem 3844CM, zpetna vazba skrze optron a referencni obvod 431. Mrknul sem do datasheetu k 3844 a vypada to v podstate na katalogove zapojeni. Dale na sekundarni strane pracuje 8-bit RISC procesor HT46R52A doplneny operacnim zesilovacem KIA324F.
Pajeni na desce je udelane slusne, zadny "paji cela rodina". Soucatky co do kvality asi moc neposoudim, ale aspon na kondenzatorech je videt 105°C tak by snad mohly neco vydrzet.
Nabijecka ma celkem tri prepinatelne rezimy -
1. nabijeni motobaterek proudem 0,8A
2. nabijeni autobaterek proudem 3,8A
3. nabijeni hluboce vybitych baterii (pulzni nabijeni do napeti 10,5V pak se prepne na klasicke)
Pokud se pripoji baterie 6V nabijecka to sama identifikuje.
Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne -
1. zacina nabijecim proudem 3,8A
2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A
3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A
4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA
Druhý příspěvek:
Reaguji na svůj příspěvek ohledně udržovacího stavu po ukončení nabíjení. Našel jsem jednu baterii 6V 4,5Ah , které už mi nebylo líto a nechal jsem udržovací režim 65 mA, kam až vyleze napětí. Ampérmetr potvrdil, že jde o konstantní proud. Nabíječka hlídá napětí i zde! Při 7,41 V ukončila údržbový režim - zelená LED FULL - a vypnula se.
Pokud spadne napětí při údržbě (FULL), začne opět nabíjet, ale nepřehodí se LED, takže pořád svítí FULL.
Kawa75 píše: prodamCBR> nemůžu za to, že si tvrdohlavej neználek, níže máš manuály od výrobců baterií a alternátorů.Ta tvoje modla 14,4V není z důvodu, že by vyšší napětí (až 15V) baterie nezvládla, ale za prvé se nemusí tolik řešit proudová regulace (je to levnější), a za druhé toto napětí je bezpečné hlavně pro jiné typy baterií. Ale to už stejně nechápeš, protože z tvých reakcí je vidět, že nejsi elektrotechnik. Žij šťastně a blaze. Kawa
2.2.1.1 Nabíjení konstantním napětím
Je to doporučovaná metoda nabíjení VRLA baterií. Je nutné správně nastavit a sledovat napětí, které musí být v rozsahu: -
Udržovací provoz: 2,23-2,30 V/č při 25°C. - Cyklický provoz: 2,40-2,50 V/č při 25°C. Doporučujeme, aby počáteční proud
byl omezen na 0,4 CA. Na grafech 5 a 6 je patrná doba pro plné nabití baterie. Je také vidět, že nabíjecí proud je snížen na
hodnotu 0,5-4mA/Ah při napětí 2,30 V/č a 3-10 mA/Ah při napětí 2,40 V/č pro stav plného nabití baterie při teplotě 25°C. Je
nezbytné zajistit správné nastavení napětí. Vysoké nabíjecí napětí může způsobit korozi kladných elektrod, v důsledku pak
ztrátu kapacity a výrazné snížení životnosti baterie.
Návod pro měření alternátorů
1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla) a zároveň dobíjí akumulátor. Elektrická soustava s 12V baterií vyžaduje palubní napětí za chodu motoru 14 až 14,5 V. Napětí menší než 13,5 V u motorů s el. starterem vede k nedostatečné startovací kapacitě baterie. Napětí nad 15V vede k poškozování baterie přebíjením. Oba extrémy vedou ke snížení životnosti baterie.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:
tak jsem se kawo dozvěděli že při 20 stpních se 15V použít nemůže a že 15V alternátor dávat nemá. vždyť si se usvětšil svým vlastním příspěvkem jinak to tvoje: "napětí nad 15V vede k poškození" baterie platí pro staré typy baterii pro VRLA a AGM je situace kritičtější, proto se taky začaly dělat inteligentní nabíječky... navíc nevim kdo z nás není elektronik když si pleteš proudovou regulaci. 15V se nepouští na baterii aby se lépe řešila proudová regulace jo?zajímalo by mě jako elektronika amatéra jak ten koncový tranzistor pozná jesti reguluje proud pro 14.4V nebo 15V
donutil si mě vlézt na googlu:
nabijeni aku
citace:
Důležité poznámky k nabíjení
Univerzálně akceptovanou hodnotou dobíjecího napětí je 14,4V - vyhovuje
více méně prakticky všem typům olověných akumulátorů. Vaše nabíječka by
měla poskytovat, s poměrně velkou přesností, právě toto napětí.
pro případ že někdo nabíjí gelovku tak:
U gelových akumulátorů je tedy absolutním pravidlem, že napětí na svorkách
nabíječky nesmí překročit cca 14,4V (po krátkou dobu, z počátku nabíjení,
lze připustit i vyšší napětí k oživení vybité baterie). V opačném případě
dochází ke zkrácení životnosti akumulátoru. Už dobíjecí napětí vyšší o 0,5V
(tj. napětí 14,6 – 14,9V) např. špatně nastavenou nabíjecí soustavou v
motocyklu, zkracuje životnost akumulátoru o třetinu, napětí vyšší o 0,7V pak
o více než 60%. Jinými slovy, stačí jen trochu „rozhašené“ nabíjení ve
vozidle a místo 5 let nám bude akumulátor sloužit nejvýše jednu či dvě
sezóny, nebo také jen několik týdnů.
toto mám v návodu pro EXIDE:
DOBÍJENÍ A ÚDRŽBA AKUMULÁTORU
a) Dobíjení akumulátoru při jízdě vozidla
· Stálé nedobíjení nebo přebíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost.
· Nabíjecí soustava vozidla má udržovat akumulátory plně nabitém stavu.
· Při hladině napětí 13,8-14,4V u 12V akumulátorů a u 6V akumulátorů 7-7,2V a při průměrné četnosti
jízd vozidla se má hladina elektrolytu kontrolovat nejméně po 6 měsících a případně doplnit
destilovanou vodou (neplatí pro akumulátory s uzavřeným víkem např.: Premium, AGM, ECM, START
AGM, DUAL AGM, GEL aj.).
· Při náročnějším jízdním režimu a jiné úrovni regulovaného napětí je potřeba častěji kontrolovat hladinu
elektrolytu. Přebíjení akumulátoru uvnitř vozidla (více než 14,4V) se projeví značným úbytkem elektrolytu a
vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, popřípadě k jeho zničení.
říkám cinkni jim jsou to všechno blbci. měli by se všechny altíky a nabíječky předělat na 15V jako v 80 letech
tak přeji hezké počtení, už tu reagovat nebudu je to bezcenný, nic proti tobě nemám a ať si každý dobíjí jak chce
Naposledy editováno 28.03.2016 22:54:57
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Ale už se s tím co prodává CBR nebudu dohadovat, důležité je, že nabíječka z Lídlu je Ok a to byl dotaz tohoto fóra.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Ano teoreticky to jde, v praxi to nelze, při napětí nad 15V nestihne záporná elektroda zpětně přeměňovat plyny a aku se nafounke.
Navíc nabíjecí charakteristiky U, I složí k teoretickému výpočtu, v praxi se snad téměř nevyskytují... vždy je to kombinace, houpe se napětí, klesá proud..
Jurawood píše: 3) gelovky na motokách NEEXISTUJÍ, i když ti bude 90% motorkářů a prodejců tvrdit, že to gelovka je, mysli si něco o blbcích, ale nemění se nic na tom, že NEEXISTUJÍ.
Už se to tu řešilo - znamená to, že motobaterie Exide GEL, které montuje z prvovýroby BMW pod vlastní značkou nejsou gelovky, i když jsou tak popsané výrobcem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
Jurawood píše: teorie pěkná, ale jak docílit proudu 1mA aby napětí vystoupalo na 20V? To zmíněno nějak nebylo..
Ano teoreticky to jde, v praxi to nelze, při napětí nad 15V nestihne záporná elektroda zpětně přeměňovat plyny a aku se nafounke.
Navíc nabíjecí charakteristiky U, I složí k teoretickému výpočtu, v praxi se snad téměř nevyskytují... vždy je to kombinace, houpe se napětí, klesá proud..
předně tak, měl jsem včera rozepsaný příspěvek o ohmově zákonu a jeho třech nedělitelných složkách I,U,R ale pak sem si vzpomněl o mém slibu že tu už nic psát nebudu, který teď vlastně porušuji takže už zase mlčím. když už někdo chce kecat do nabiječek a odsuzovat někoho že neni elektronik měl by si nastudovat aspoň ty základy z prvního ročníku elektrikářského učiliště nedej bože průmyslovky howg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
prodamCBR píše: ....když už někdo chce kecat do nabiječek a odsuzovat někoho že neni elektronik měl by si nastudovat aspoň ty základy z prvního ročníku elektrikářského učiliště nedej bože průmyslovky howg
Tak potom tedy začni nejdříve u sebe, protože nabíjení aku není jen o ohmově zákonu. Jen malá nápověda, nabíjí se proudem, nikoliv napětím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1228, 1229] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36864 | Dnes v 09:43 Kubik19 |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 5 | 12.9.2024 v 13:18 Baca13 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |