globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
20.3.2016 v 14:01
Čus, na podzim jsem si koupil Lídl nabíječku (ULG 3.8 B1) kvůli bezúdržbové baterii v motorce. Baterii jsem průběžně přes zimu nabíjel (cca 5krát). Ale dnes nastal problém a to při zkoušce nastartovat po zimě motorku (gsxr 1000 k5). Startér se párkrát převalil a ende, baterka vybita, tak sjem vzal autobaterii a motorka naskočila na první otočeni. Diagnoza baterie KO. Ale je divné že při posledním nabíjeni se baterie nabila do plna (kontrolka svítila zeleně) a ted po cca týdnu od nabití baterii motorku nenastartuji.

Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 20:09 | Nahoru | #1
prodamCBR> nemůžu za to, že si tvrdohlavej neználek, níže máš manuály od výrobců baterií a alternátorů.Ta tvoje modla 14,4V není z důvodu, že by vyšší napětí (až 15V) baterie nezvládla, ale za prvé se nemusí tolik řešit proudová regulace (je to levnější), a za druhé toto napětí je bezpečné hlavně pro jiné typy baterií. Ale to už stejně nechápeš, protože z tvých reakcí je vidět, že nejsi elektrotechnik. Žij šťastně a blaze. Kawa

2.2.1.1 Nabíjení konstantním napětím
Je to doporučovaná metoda nabíjení VRLA baterií. Je nutné správně nastavit a sledovat napětí, které musí být v rozsahu: -
Udržovací provoz: 2,23-2,30 V/č při 25°C. - Cyklický provoz: 2,40-2,50 V/č při 25°C. Doporučujeme, aby počáteční proud
byl omezen na 0,4 CA. Na grafech 5 a 6 je patrná doba pro plné nabití baterie. Je také vidět, že nabíjecí proud je snížen na
hodnotu 0,5-4mA/Ah při napětí 2,30 V/č a 3-10 mA/Ah při napětí 2,40 V/č pro stav plného nabití baterie při teplotě 25°C. Je
nezbytné zajistit správné nastavení napětí. Vysoké nabíjecí napětí může způsobit korozi kladných elektrod, v důsledku pak
ztrátu kapacity a výrazné snížení životnosti baterie.

Návod pro měření alternátorů

1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla) a zároveň dobíjí akumulátor. Elektrická soustava s 12V baterií vyžaduje palubní napětí za chodu motoru 14 až 14,5 V. Napětí menší než 13,5 V u motorů s el. starterem vede k nedostatečné startovací kapacitě baterie. Napětí nad 15V vede k poškozování baterie přebíjením. Oba extrémy vedou ke snížení životnosti baterie.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 22:31 | Nahoru | #2

Kawa75 píše: prodamCBR> nemůžu za to, že si tvrdohlavej neználek, níže máš manuály od výrobců baterií a alternátorů.Ta tvoje modla 14,4V není z důvodu, že by vyšší napětí (až 15V) baterie nezvládla, ale za prvé se nemusí tolik řešit proudová regulace (je to levnější), a za druhé toto napětí je bezpečné hlavně pro jiné typy baterií. Ale to už stejně nechápeš, protože z tvých reakcí je vidět, že nejsi elektrotechnik. Žij šťastně a blaze. Kawa

2.2.1.1 Nabíjení konstantním napětím
Je to doporučovaná metoda nabíjení VRLA baterií. Je nutné správně nastavit a sledovat napětí, které musí být v rozsahu: -
Udržovací provoz: 2,23-2,30 V/č při 25°C. - Cyklický provoz: 2,40-2,50 V/č při 25°C. Doporučujeme, aby počáteční proud
byl omezen na 0,4 CA. Na grafech 5 a 6 je patrná doba pro plné nabití baterie. Je také vidět, že nabíjecí proud je snížen na
hodnotu 0,5-4mA/Ah při napětí 2,30 V/č a 3-10 mA/Ah při napětí 2,40 V/č pro stav plného nabití baterie při teplotě 25°C. Je
nezbytné zajistit správné nastavení napětí. Vysoké nabíjecí napětí může způsobit korozi kladných elektrod, v důsledku pak
ztrátu kapacity a výrazné snížení životnosti baterie.

Návod pro měření alternátorů

1. ÚVOD
Úlohou alternátoru je vytvořit střídavý proud, který se pomocí usměrňovače usměrní na stejnosměrný a pomocí regulátoru zreguluje na dobíjecí napětí. Toto napětí pak napájí všechny spotřebiče motocyklu (zapalování, světla) a zároveň dobíjí akumulátor. Elektrická soustava s 12V baterií vyžaduje palubní napětí za chodu motoru 14 až 14,5 V. Napětí menší než 13,5 V u motorů s el. starterem vede k nedostatečné startovací kapacitě baterie. Napětí nad 15V vede k poškozování baterie přebíjením. Oba extrémy vedou ke snížení životnosti baterie.
Alternátory lze třídit do několika kategorií:



tak jsem se kawo dozvěděli že při 20 stpních se 15V použít nemůže a že 15V alternátor dávat nemá. vždyť si se usvětšil svým vlastním příspěvkem jinak to tvoje: "napětí nad 15V vede k poškození" baterie platí pro staré typy baterii pro VRLA a AGM je situace kritičtější, proto se taky začaly dělat inteligentní nabíječky... navíc nevim kdo z nás není elektronik když si pleteš proudovou regulaci. 15V se nepouští na baterii aby se lépe řešila proudová regulace jo?zajímalo by mě jako elektronika amatéra jak ten koncový tranzistor pozná jesti reguluje proud pro 14.4V nebo 15V

donutil si mě vlézt na googlu:

nabijeni aku

citace:

Důležité poznámky k nabíjení
Univerzálně akceptovanou hodnotou dobíjecího napětí je 14,4V - vyhovuje
více méně prakticky všem typům olověných akumulátorů. Vaše nabíječka by
měla poskytovat, s poměrně velkou přesností, právě toto napětí.

pro případ že někdo nabíjí gelovku tak:

U gelových akumulátorů je tedy absolutním pravidlem, že napětí na svorkách
nabíječky nesmí překročit cca 14,4V (po krátkou dobu, z počátku nabíjení,
lze připustit i vyšší napětí k oživení vybité baterie). V opačném případě
dochází ke zkrácení životnosti akumulátoru. Už dobíjecí napětí vyšší o 0,5V
(tj. napětí 14,6 – 14,9V) např. špatně nastavenou nabíjecí soustavou v
motocyklu, zkracuje životnost akumulátoru o třetinu, napětí vyšší o 0,7V pak
o více než 60%. Jinými slovy, stačí jen trochu „rozhašené“ nabíjení ve
vozidle a místo 5 let nám bude akumulátor sloužit nejvýše jednu či dvě
sezóny, nebo také jen několik týdnů.

toto mám v návodu pro EXIDE:

DOBÍJENÍ A ÚDRŽBA AKUMULÁTORU
a) Dobíjení akumulátoru při jízdě vozidla
· Stálé nedobíjení nebo přebíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost.
· Nabíjecí soustava vozidla má udržovat akumulátory plně nabitém stavu.
· Při hladině napětí 13,8-14,4V u 12V akumulátorů a u 6V akumulátorů 7-7,2V a při průměrné četnosti
jízd vozidla se má hladina elektrolytu kontrolovat nejméně po 6 měsících a případně doplnit
destilovanou vodou (neplatí pro akumulátory s uzavřeným víkem např.: Premium, AGM, ECM, START
AGM, DUAL AGM, GEL aj.).
· Při náročnějším jízdním režimu a jiné úrovni regulovaného napětí je potřeba častěji kontrolovat hladinu
elektrolytu. Přebíjení akumulátoru uvnitř vozidla (více než 14,4V) se projeví značným úbytkem elektrolytu a
vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, popřípadě k jeho zničení.

říkám cinkni jim jsou to všechno blbci. měli by se všechny altíky a nabíječky předělat na 15V jako v 80 letech

tak přeji hezké počtení, už tu reagovat nebudu je to bezcenný, nic proti tobě nemám a ať si každý dobíjí jak chce

Naposledy editováno 28.03.2016 22:54:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35766 Dnes v 12:40 Ozzy_
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist