globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
20.3.2016 v 14:01
Čus, na podzim jsem si koupil Lídl nabíječku (ULG 3.8 B1) kvůli bezúdržbové baterii v motorce. Baterii jsem průběžně přes zimu nabíjel (cca 5krát). Ale dnes nastal problém a to při zkoušce nastartovat po zimě motorku (gsxr 1000 k5). Startér se párkrát převalil a ende, baterka vybita, tak sjem vzal autobaterii a motorka naskočila na první otočeni. Diagnoza baterie KO. Ale je divné že při posledním nabíjeni se baterie nabila do plna (kontrolka svítila zeleně) a ted po cca týdnu od nabití baterii motorku nenastartuji.

Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 21:00 | Nahoru | #1
kawa: hele nejak nerozumim te proudove regulaci - to ma ktera z tehle motocyklovych nabijecek nebo ktera motorka? ja bych rekl, ze je tam ciste napetova regulace a pocatecni proud neni nijak omezovan - at ty nabijecky tak ten altik je obvykle mekkej zdroj, kterej neda zadnej zvlastni proud a za druhe na te baterce to napeti pomerne rychle naskoci, ikdyz je uplne vybita tak tam treba proud jak 10A apod tece jen par vterin....

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 21:51 | Nahoru | #2
assassin>Ahoj, ano proudovou regulaci mají tzv. univerzální nabíječky. např. ta moje z Lídlu v režimu motocykl dává 14,4V a 0,8A, to je zhruba ta doporučená desetina kapacity baterie (většinou mají 9Ah, i když Guzzi je výjimka a má 18Ah baterii...) a správně řečeno je to regulace pouze maximálního proudu - víc dobrá univerzální nabíječka nemá dávat i kdyby byla baterie úplně vybitá. S tím jak se baterie nabíjí proud postupně klesá až téměř k nule.

Univerzální jsem psal proto, že např. baterie do ninji umožňuje nabíjení 0,9A po dobu 10hod, nebo 9A po dobu 1hod... A tu druhou metodu Lídlovka už neumí, protože lidé jsou schopní všeho a pro některé typy baterií by to bylo smrtící...

Ano, u samotného alternátoru se proud nereguluje, protože nepřeroste max. výpočtovou hodnotu ani v případě zkratu. Tzn. zkrat v obvodu alternátor nemůže zničit, protože má vlastní velký indukční odpor a ten ohmický je mu tedy volný.

Naposledy editováno 28.03.2016 22:02:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35766 Dnes v 12:40 Ozzy_
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist