globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu
20.3.2016 v 14:01
Čus, na podzim jsem si koupil Lídl nabíječku (ULG 3.8 B1) kvůli bezúdržbové baterii v motorce. Baterii jsem průběžně přes zimu nabíjel (cca 5krát). Ale dnes nastal problém a to při zkoušce nastartovat po zimě motorku (gsxr 1000 k5). Startér se párkrát převalil a ende, baterka vybita, tak sjem vzal autobaterii a motorka naskočila na první otočeni. Diagnoza baterie KO. Ale je divné že při posledním nabíjeni se baterie nabila do plna (kontrolka svítila zeleně) a ted po cca týdnu od nabití baterii motorku nenastartuji.

Tak mě napadá, na jaký mod nabíjite motobaterii Lídl nabíječkou? Ja jsme pokaždé dával režím 2 -namalovaná motorka. Může být tady chybá?

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 22:04 | Nahoru | #1
Tak jen pro informaci pár faktů k Lidl nabíječce.
Vkládám příspěvky ze zcela jiného (modelářského) fóra:

První příspěvek:
Zakoupil jsem sobe nabijecku z Lidlu za 499Kc urcenou pro nabijeni auto a moto Pb baterii. Samozrejme jsem se i koukl dovnitr a provedl par mereni.

Zakladem je spinany jednocinny propustny zdroj s jednim MOSFET tranzistorem a rizeny obvodem 3844CM, zpetna vazba skrze optron a referencni obvod 431. Mrknul sem do datasheetu k 3844 a vypada to v podstate na katalogove zapojeni. Dale na sekundarni strane pracuje 8-bit RISC procesor HT46R52A doplneny operacnim zesilovacem KIA324F.

Pajeni na desce je udelane slusne, zadny "paji cela rodina". Soucatky co do kvality asi moc neposoudim, ale aspon na kondenzatorech je videt 105°C tak by snad mohly neco vydrzet.

Nabijecka ma celkem tri prepinatelne rezimy -
1. nabijeni motobaterek proudem 0,8A
2. nabijeni autobaterek proudem 3,8A
3. nabijeni hluboce vybitych baterii (pulzni nabijeni do napeti 10,5V pak se prepne na klasicke)

Pokud se pripoji baterie 6V nabijecka to sama identifikuje.

Nabijeni 12V autobaterie probiha nasledovne -
1. zacina nabijecim proudem 3,8A
2. po dosazeni napeti 13,5V proud pada na 3A
3. po dosazeni napeti 14V proud pada na 0,8A
4. po dosazeni napeti 14,3V se nabijeni zastavi a nabijecka prejde do udrzovaci faze - proud 50mA

Druhý příspěvek:
Reaguji na svůj příspěvek ohledně udržovacího stavu po ukončení nabíjení. Našel jsem jednu baterii 6V 4,5Ah , které už mi nebylo líto a nechal jsem udržovací režim 65 mA, kam až vyleze napětí. Ampérmetr potvrdil, že jde o konstantní proud. Nabíječka hlídá napětí i zde! Při 7,41 V ukončila údržbový režim - zelená LED FULL - a vypnula se.
Pokud spadne napětí při údržbě (FULL), začne opět nabíjet, ale nepřehodí se LED, takže pořád svítí FULL.

(reakce na) Nabíjeni baterie nabíječkou z Lídlu

28.3.2016 v 22:10 | Nahoru | #2
Curtiss> tak jest
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1192, 1193] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35768 Včera v 23:16 radi5
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist