1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
XVavron píše: jarolim> Neblázni Kdyby do Jawy zaplatili externího krizovýho manažera, tak v první řadě vyhází veškerý vedení
To možná jo, ale hlavně by možná natvrdo ukončil výrobu motocyklů Jawa. Výroba motorek je rizikový obor s tvrdou konkurencí a Jawě jakoby vždycky kousek chyběl, aby se znovu prosadila. U řady 650 spolehlivost, u řady 660 (a i u připravované řady 1000) vzhled.
Teď ji drží ty třindy pro země, kde ještě můžou jezdit. Ale to nebude trvat věčně. Nebo možná jo, kdoví? - viz. Royal Enfield.
Jawa 660 Californian je dobrým krokem, určitě půjde na odbyt lépe, než ten UFO Sportard.
Prototyp nové Jawy, jehož snímky tu kolovaly, zavrhnout a kolem toho nového dvouválce postavit cestovní enduro, něco jako novou Afriku Twin. Ale se zásadní změnou: konečně opustit ten design Dakaru 650 a Sportardu 660 - i troubovi je dneska jasné, že takhle prostě motorka, která se má prodávat ve velkém, vypadat nemůže.
Naposledy editováno 03.12.2015 09:52:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
Pokud Jawu 650 upravíš ( elektrika, kola, světlo) je to normální motorka jako třeba Transalp. Jawa 660 je spolehlivá už z továrny. Neznám nikoho, koho by někde zklamala. To je moje zkušenost z vlastní Jawy 650 i 660.
20 let pozadu ? Snad, osobně mi to nevadí, ale někomu může.
Servis ? Pokud je motorka dobře technicky udělaná, zvláštní servis nepotřebuje. Případně stačí běžná motoopravna. Pravdu máš v tom, že zvláštní Jawaservisy zrovna časté nejsou. Nejsou potřeba.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
Číkus píše: milan1963> Co Tě motivuje obhajovat ty hromady sraček na kolech? Prodáváš je?
Zas tak mimo milan není, motorka je z kompomentů, životnost je daná životností kompomentů tak nějak z 99%. Tak namontuješ motor minarelli a můžeš čekat stejnou životnost jako v yamaze, když je to stejný motor? No asi ano...
Vzhled.. no, možná trochu ujetý a nevšední, ale asi jedině to může někoho přesvědčit...
Číkus píše: milan1963> Co Tě motivuje obhajovat ty hromady sraček na kolech? Prodáváš je?
Milanovi Jawy louží dobře, podívej se mu do deníku. Ostatní majitelé si také nestěžují.
A v tom tvém profilu Číkusi jak tam leží to TL, to máš ty tu nohu na tý motorce?Tak to potom vše vysvětluje.
Naposledy editováno 04.12.2015 08:38:26
milan1963 píše: XVavron> Dovol oponovat . Píšeš -nespolehlivý, 20 let zpět, bez servisu.
Pokud Jawu 650 upravíš ( elektrika, kola, světlo) je to normální motorka jako třeba Transalp. Jawa 660 je spolehlivá už z továrny. Neznám nikoho, koho by někde zklamala. To je moje zkušenost z vlastní Jawy 650 i 660.
20 let pozadu ? Snad, osobně mi to nevadí, ale někomu může.
Servis ? Pokud je motorka dobře technicky udělaná, zvláštní servis nepotřebuje. Případně stačí běžná motoopravna. Pravdu máš v tom, že zvláštní Jawaservisy zrovna časté nejsou. Nejsou potřeba.
To je právě ono. U nás se najde pár fajnšmekrů, jako seš ty, nebo já, nebo Láda Prášil, který si to doupravěj a pak nepotřebujou servis, protože prostě radši hrábnou po šroubováku, než aby to někam tahali a platili za to jak vocasi. Nehledě na to, že máme k Jawkám srdeční pouto. Ale z širšího hlediska musí dneska bejt takovej stroj odsouzenej k slabý prodejnosti, protože většina bikerů chce jezdit a za stejný prachy poříděj motorku, která je vyrobená tak, aby jezdila hned od začátku, dobře a bez úprav. V německu, rakousku, anglii nebo kdekoliv jinde by nikoho ani nenapadlo koupit si stroj na cestování s přídomkem DoDo a vozit s sebou půlku dílny. A u nás se to už rozmohlo taky, proto možná těch asi 54 prodanejch Sportardů. Mimochodem, nevíte někdo, kolik kusů NewPionýra se prodalo?
Co se servisu týče, asi to umí poladit každej zručnej Franta, jsou to naštěstí jen motorky, ale náhradní díly jsou katastrofa, to už tady padlo. Nebejt toho, že některý díly jsou padesát let furt stejný a jsou ještě po komárech na starejch skladech, tak se k ničemu kloudně nedostaneš. Ale ať nekecám, 650 ani 660 nemám a díly jsem nesháněl, na 350 a fichtly je všechno naštěstí v polskejch a čínskejch replikách, občas něco slušnýho a neshnilýho seženeš na inzerci. Ale originály už taky ubejvaj.
No a technologie - nevim, jestli má Sportard třeba ABS nebo vyhřejvaný hefty. Teda pokud si to tam nenamontuješ. Nicméně vzhledem k tomu, že Jawa nejspíš nedisponuje oddělením VaV, ani nespolupracuje s žádnou fakultou, tak to opravdu bude tak dvacet let pozadu. A o takovejch relativně současnejch věcech, jako jsou hybridní pohony, regulovatelnej podvozek nebo řízený vstřiky si můžou dalších dvacet let nechat jen zdát, ale na to stejně nemaj dost bujnou fantazii ani všeobecnej přehled.
Tyhle všechny věci by ale u oživlý legendy asi nikomu nevadily a klidně by tam mohli i trochu oroštovat cenu. Ale samozřejmě bez kloudný reklamy stejně neprodáš ani koloběžku... Jen můj názor
1 reakcí na tento příspěvek Kdo má foto nové Jawy))))
Co si představuješ pod pojmem řízené vstřiky netuším, ony jsou vždycky tak nějak řízené, konstantní dobu vstřiku něměly snad ani stabiláky :)
Jinak je použítá sériová jednotka dodávaná k motoru pro XT660, napřed se experimentovalo, jestli budou jawí výfuky dostatečně parametricky shodné, aby nebylo třeba si nechávat dělat extra ROMku, ale to vyšlo dobře, takže je to sériovka. Původně byla elektroinstalace nějaký mix hlavního svazku yamaha a zbytek jawí, dneska je to komplet jawí.. Podvozek se reguluje ocelovou tyčí dodávanou k motorce :) Zadní centrál Bitubo je jaks taks štelovací, takže předpětí a odskok se dá ladit.
hrnous píše: ABS ani vyhřívané rukojeti se nekonají, ale existuje jeden nezapojený konektor původně určený pro palubní zásuvku, do kterého se dají zapojit..
Co si představuješ pod pojmem řízené vstřiky netuším, ony jsou vždycky tak nějak řízené, konstantní dobu vstřiku něměly snad ani stabiláky :)
Jinak je použítá sériová jednotka dodávaná k motoru pro XT660, napřed se experimentovalo, jestli budou jawí výfuky dostatečně parametricky shodné, aby nebylo třeba si nechávat dělat extra ROMku, ale to vyšlo dobře, takže je to sériovka. Původně byla elektroinstalace nějaký mix hlavního svazku yamaha a zbytek jawí, dneska je to komplet jawí.. Podvozek se reguluje ocelovou tyčí dodávanou k motorce :) Zadní centrál Bitubo je jaks taks štelovací, takže předpětí a odskok se dá ladit.
"Podvozek se reguluje ocelovou tyčí dodávanou k motorce :) Zadní centrál Bitubo je jaks taks štelovací, takže předpětí a odskok se dá ladit."
Tak v to bych ani nedoufal...
Těma řízenejma vstřikama jsem myslel nastavitelnost výkonovejch křivek, Power Comander. Je fakt, že u tohohle objemu to je asi blbost, ale u Jawy se to nedá očekávat ani u dvanáctikila O motoru u 660 se nehádám, jsem rád, že tam dali něco slušnýho a nevymysleli nějakou bejkárnu jako s MZ1000...
1 reakcí na tento příspěvek Kdo má foto nové Jawy))))
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
hrnous píše: XVavron> Ta jednotka je stejná pro všechny variace motorek s tímto motorem, tzn všechny motory jsou stejně ekologicky domrvené a schopné doladění na "normál"
A když to přeprogramuješ na "normál", projde to emisema?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
XVavron píše: A když to přeprogramuješ na "normál", projde to emisema?
ty chodíš s motorkou na emise?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
Naposledy editováno 04.12.2015 13:01:06
1 reakcí na tento příspěvek Kdo má foto nové Jawy))))
1 reakcí na tento příspěvek Kdo má foto nové Jawy))))
2. IAT teplota vzduchu v sání - korekce předstihu, délky vstřiku a také ekologických pičičand jako ventil přídavného spalování a spol
3. TPS klasika pro určování zátěže a regulace volnoběhu
4. MAP podtlak v sání před klapkou - výpočet zatížení
5. MAF podtlak sání za klapkou doplněk k výpočtu zatížení pro přechodové pásma, kdy už MAP není dostatečně lineární
6. ETS teplota motoru - korekce předstih vstřiky ekologové - taky rozhoduje o openloop/closedloop režimu
7. ECS teplota vody - korekce předstih vstřiky ekologové - taky rozhoduje o openloop/closedloop režimu
8. Náklon - odpojení čerpadla, vstřiků, zapalování
Pro ilustraci jak to vypadá v této jednotce, všechno se jede na 3D a někdy i 5D mapy, protože všechny korekce do toho vstupují najednou.. Většina věcí je dělaná ještě dvojitě tj samoststně pro režim bez lambdy - akcelerace, chladný motor a spol a druhý skoro celý obsah pro closed looop režim, kdy už je funkční lambda a motor na použitelné teplotě a tvrdě se jde na ruku ekologům..
Naposledy editováno 04.12.2015 15:16:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
nemako píše: ty chodíš s motorkou na emise?
Jasně, s třiapůlou Vždycky to napíchnou na hadici, strčej do krtince, vyženou všechny krtky z louky a řeknou, že to maká dobře...
Ale teď vážně, nevím jak zdejší osazenstvo, ale já sem klasickou 350 proháněl na analyzátorech spalin dost dlouho,.,.
Naposledy editováno 04.12.2015 15:42:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
milan1963 píše: XVavron> Odpovím k tvému dotazu ohledně Adenia - Hrnous to měl prakticky stejné. Motorku Jawa 660 jsem na výstavě neviděl, ale věřím tomu, co píšeš - každý šroub jiný, bílá páska...Když jsem ji objednával, měl jsem Jawu 650 a tedy na čem jezdit. Na výrobu Jawy 660 jsem nespěchal, ale Jawa ji začala vyrábět v podstatě hned po mojí objednávce. Postavili "hrubou stavbu", na tu jsem se dojel podívat a řekl, co se mi nelíbí a co chci jinak, podle sebe. Pár věcí, které museli předělat, bylo. Třeba zrovna ty šrouby - každý s jinou hlavou. Vyhověli mi na 100 % , takže žádné bubliny nikde nemám, kabeláž je v černé bužírce, příp. černé pásce atd. Šrouby jsou všude stejné. S lakem jsem plně spokojen, dělal ho viditelně profesionál, když to srovnám s 650, kde to asi stříkal ožralý učedník. Detaily dělají motorku ( i auto ) a u mého Adenia nemám co vytknout. Musím ale uznat, že tohle je možné asi jen u kusové ruční výroby , těžko by si třeba škodovka vzala zákazníka do fabriky podívat se na svoje budoucí auto , aby si řekl, co se mu líbí či nelíbí. Mně se tento přístup Jawy líbí, osvědčil se mi.
Tak to je sympatický, že tě k tomu aspoň vzali Ale i tak si myslim, že takový věci jako stejný šrouby a vhodnou barvu elektropásek by mohli dělat automaticky. Ale mrzí mě že nemaj tu soudnost a vemou takovejhle polotovar ukázat na výstavu. Taky tam měli kejvačku natřenou stříbřenkou. Jakoby si nemohli půjčit něco od kdejakýho sběratele. Škoda, neudělali si dobrou reklamu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo má foto nové Jawy))))
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 | Anna_per | 11 | 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
JAWA 1000 [1, 2, 3, 4] Jawa 1000/837 | Che | 92 | 2.4.2019 v 09:38 Sofía |
Poradi nekdo, co je toto za znacku ... Jawa 1000/837 | K.H.1 | 4 | 23.7.2017 v 09:09 kawapavel |