měl bych na vás prosbu o radu, tip, nad čím bych měl přemýšlet, co hledat jako vhodného kandidáta na moji plánovanou cestu do Afriky v rámci rally Budapešť-Bamako v roce 2017 nebo 2018. Může sa to zdát šíleně daleko a je docela možné že z toho nakonec sejde ať už z nějakého mého důvodu nebo z důvodu konce této akce, nicméně momentálně s účastí počítám. Moje, resp. tak nějak požadavky vyplívající z cesty samotné, na motorku jsou:
- schopnost zvládnout ujet ca 8-10 tis. km během 14-17 dní
- co nejvyšší předpokládaná spolehlivost na tuto vzdálenost a dobu
- schopnost jízdy lehkým terénem a po rozbitých cestách
- nesmí být citlivá na kvalitu benzínu
- spíš asi všeobecná jednoduchost motorky
A moje osobní požadavky:
- schopnost bez problémů udržet rychlost ca 100 km/h
- co nejnížší spotřeba, resp. největší dojezd
- co nejnížsí cena za ni :) resp. za následný servis, uvedení do co nejlepšího stavu před cestou.
Jako českého občana ma samozřejmě první napadlo něco od Jawy - 350/638 nebo 350/640? Ale popravdě vůbec netuším nakolik ty výše vypsané požadavky splňují.
Budu moc rád za další případné tipy či rady.
Děkuju! :)
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
trigr píše: Ja bych tu 350 zas hned nezatracoval. Das bezkotaktni zapalovani VAPE a da to. Nez s ni vyrazis vychytas mouchy. Trabentem jizni amerikou jel na 250/559 myslim a dojel take.
Pokud bude umět "jawit", tak proč ne? Ale zrovna s třipade bych nejel nikam. Raději 250tku....
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
Re: Hobr - ja si myslim pravy opak. Pokud se odladi zapalovani je 350 proste lepsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?
Sau píše: Skůtr ani stop nee
V motorkach sa nevyznám vůbec, to je fakt, to je taky jeden z důvodů proč to začínám řešit už teď.
Nevyřazuj Vespu předčasně
Sau píše: soccer: Pokud chceš fotky a video z cesty, letos sem to jel. Autem. Možeš jich omrknůt
v první upoutávce to vypadalo líp, podle tohodle nevím, proč se to jmenuje rallye
když to daly dodávky, žigul, mz, tak to dá jawa (připravená na tuhle akci) taky...jen na jiných motorkách budeš mít míň "každodenního se sraní s prkotinama".
k požadavku trvalé rychlosti přes 100 - ve vyšších teplotách budeš mít provblém vzduchem chlazený motor uchladit
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
blbuvzdosrna motorka s vzduchem chlazenym motorem, minimum elektriky, dobre tereni vlastnosti, da se na to nalozit kde co
KubaLC8 píše: Sel bych do Suzuki DR 650 SE / RSE / Freewind
blbuvzdosrna motorka s vzduchem chlazenym motorem, minimum elektriky, dobre tereni vlastnosti, da se na to nalozit kde co
Kdyby nebyla podmínkou ta trvalá rychlost kilo nebo dokonce nad kilo, tak by ty jednoduché jednobuchy byly ideální. Jenže jestli se to jede převážně na rychlejším asfaltu, tak by to bylo uptrpení jak pro motorku, tak pro pilota
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?
puffybodie píše: Nevyřazuj Vespu předčasně
Nemyslel sem to tak že by to nezvládla ale tak že já bych na skůtru nechtěl jet.
fockewulf píše: Jinak při té "extrémnější" variantě tedy 10 000km a 14ti dnech to dělá 714 km/den, při té nejoptimálnější 470km. Když si vezmu v potaz na čem(JAWA ) a kde chceš tohle jet, tak jsi se buď zbláznil nebo si děláš prdel.
Z počátku, tu po Evropě, sa jedů delší etapy, kolem 1 tis km, čím víc si v Africe tím víc jsou kratší, až na nějakých 200-300 km za den.
mariano píše: v první upoutávce to vypadalo líp, podle tohodle nevím, proč se to jmenuje rallye
když to daly dodávky, žigul, mz, tak to dá jawa (připravená na tuhle akci) taky...jen na jiných motorkách budeš mít míň "každodenního se sraní s prkotinama".
k požadavku trvalé rychlosti přes 100 - ve vyšších teplotách budeš mít problém vzduchem chlazený motor uchladit
Rallye sa to menuje proto, že část účastníků jede opravdu jakousi formu závodu, při které musí projíždět určitýma bodama na cestě a plnit úkoly. Ona ta rychlost je vyžadovaná spíš z počátku tu po Evropě a severu Afriky, kde je zimní nebo max. jarní počasí a to by snad uchladit mělo. Btw. sem měl za to že právě do horkých oblastí, skrz nemožnost vyvření vody, je vzduchem chlazený motor vhodnější.
No každopádně mám nad čím přemýšlet :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?
Sau píše: Z počátku, tu po Evropě, sa jedů delší etapy, kolem 1 tis km, čím víc si v Africe tím víc jsou kratší, až na nějakých 200-300 km za den.
A to má být polehčující okolnost? Asi si kamaráde neuvědomuješ co to znamená tisíc km v sedle za den, co tisíc, stačí víc jak 500, když to jedeš každý den, jsi prostě mimo, smiř se s tím. Navíc pokud jsi motorkářský elév a navíc taky když to chceš dát na nějaký levný motorce, čili velmi pravděpodobně nic moc sedlo. Já mám větší cestovní motorku s přešitým sedlem a ideál pro mě je kolem 400 denně, když jedu víc dní a to jak z důvodu únavy, tak koncentrace, čili obecně bezpečnosti. Tisíc km za den si dovedu představit, ale tak jeden den a pak jeden den ležet v kempu a odpočívat.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?
Dratek: chtěl sem si něco potvrdit/vyvrátit/ujasnit, což se mi tu poměrně podařilo.
Ještě jednů díky všem kdo poradili!
Sau píše: .....................Já sám najlíp vím co zvládnu nebo vydržím..............
Pokud jsi na motorce nikdy necestoval několik dní v kuse, tak kamaráde víš úplný kulový, je to stejný jako bych já tvrdil, že ačkoli jsem nikdy neřídil plachetnici tak vím, že bych v pohodě zvládnul přeplout moře protože jsem jezdil u nás na řece na pramici. Nicméně každý svého štěstí strůjcem, já na motorce jezdím, pár výletů už jsem absolvoval a mám cestovní vcelku pohodlnou motorku a i tak, nebo lépe řečeno právě proto na rozdíl od tebe vím, co by znamenalo tisíc km denně po několik dní v kuse. Tím končím.
Pokud JAWU tak zapalování VAPE, seřízený a dobrý karbec, dobrý filtr na něj upravený. Nové zadní tlumiče (minimálně originál Zbrojovka Březnice), dobře seskládáané zrepasované přední vidle s novýma kluznýma šálkama vevnitř a dobře promazaný a nebo generálkovaný krk a kuličky v něm! Samozřejmě vylitou nádrž a nový kohout. To jako minimální základ. Věci jako sedlo (buďto na míru nebo repasované vhodné pro Vás), nepoohýbané a nastavené stupačky a podobně bych považoval za samozřejmost pohodlí.
Víceméně asi 250 by bylo vhodnější,..ono dva válce je sice vyšší výkon, ale 2x tolik problémů sem tam :DD
Je také nutné počítat s tím že je to 2T,..tedy nějaké mazadlo do fuelu!
Pokud chceš jít nejlevnější cestou, tak za cenu vraku endura koupíš krásného naháče jako z linky, který tu cestu dá bez problému bez větších investic. Mám rád lehké motorky, tak bych se držel dvouválců suzuki GS 500, kawasaki ER5, honda 500 CB,honda revere, či deauvile nebo i suzuki 650SV na které cestuji já. Jasně. Na naháči fouká, drncá to, déšť jde přímo do ksichtu, ale nic z toho není nepřekonatelnou překážkou.
ganmiki píše: A to má být polehčující okolnost? Asi si kamaráde neuvědomuješ co to znamená tisíc km v sedle za den, co tisíc, stačí víc jak 500, když to jedeš každý den, jsi prostě mimo, smiř se s tím. Navíc pokud jsi motorkářský elév a navíc taky když to chceš dát na nějaký levný motorce, čili velmi pravděpodobně nic moc sedlo. Já mám větší cestovní motorku s přešitým sedlem a ideál pro mě je kolem 400 denně, když jedu víc dní a to jak z důvodu únavy, tak koncentrace, čili obecně bezpečnosti. Tisíc km za den si dovedu představit, ale tak jeden den a pak jeden den ležet v kempu a odpočívat.
tak ty km nejsou hrůzostrašný - když se pojede po státovkách/dálnicích, atp., bude za 10 hodin v cíli. bude ho bolet zadek, ale nebude to únava na ztrátu koncentrace (když do akce půjde vyspalý). tři dny k nějakému přístavu by to mohlo vyjít.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |