globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku pro cestu do Afriky?
26.7.2015 v 11:10
Zdravím,

měl bych na vás prosbu o radu, tip, nad čím bych měl přemýšlet, co hledat jako vhodného kandidáta na moji plánovanou cestu do Afriky v rámci rally Budapešť-Bamako v roce 2017 nebo 2018. Může sa to zdát šíleně daleko a je docela možné že z toho nakonec sejde ať už z nějakého mého důvodu nebo z důvodu konce této akce, nicméně momentálně s účastí počítám. Moje, resp. tak nějak požadavky vyplívající z cesty samotné, na motorku jsou:

- schopnost zvládnout ujet ca 8-10 tis. km během 14-17 dní
- co nejvyšší předpokládaná spolehlivost na tuto vzdálenost a dobu
- schopnost jízdy lehkým terénem a po rozbitých cestách
- nesmí být citlivá na kvalitu benzínu
- spíš asi všeobecná jednoduchost motorky

A moje osobní požadavky:

- schopnost bez problémů udržet rychlost ca 100 km/h
- co nejnížší spotřeba, resp. největší dojezd
- co nejnížsí cena za ni :) resp. za následný servis, uvedení do co nejlepšího stavu před cestou.

Jako českého občana ma samozřejmě první napadlo něco od Jawy - 350/638 nebo 350/640? Ale popravdě vůbec netuším nakolik ty výše vypsané požadavky splňují.

Budu moc rád za další případné tipy či rady.

Děkuju! :)


1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 17:51 | Nahoru | #31
Ja bych tu 350 zas hned nezatracoval. Das bezkotaktni zapalovani VAPE a da to. Nez s ni vyrazis vychytas mouchy. Trabentem jizni amerikou jel na 250/559 myslim a dojel take.

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 18:09 | Nahoru | #32

trigr píše: Ja bych tu 350 zas hned nezatracoval. Das bezkotaktni zapalovani VAPE a da to. Nez s ni vyrazis vychytas mouchy. Trabentem jizni amerikou jel na 250/559 myslim a dojel take.


Pokud bude umět "jawit", tak proč ne? Ale zrovna s třipade bych nejel nikam. Raději 250tku....

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 18:14 | Nahoru | #33
http://www.jawakolemsveta.cz/o-motocyklu mozna by nebylo od veci kontaktovat treba tohoto cloveka. Bohuzel samozrejme nevim jak.

Re: Hobr - ja si myslim pravy opak. Pokud se odladi zapalovani je 350 proste lepsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 18:26 | Nahoru | #34

Sau píše: Skůtr ani stop nee

V motorkach sa nevyznám vůbec, to je fakt, to je taky jeden z důvodů proč to začínám řešit už teď.



Nevyřazuj Vespu předčasně

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 18:47 | Nahoru | #35

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

26.7.2015 v 19:26 | Nahoru | #36

Sau píše: soccer: Pokud chceš fotky a video z cesty, letos sem to jel. Autem. Možeš jich omrknůt



v první upoutávce to vypadalo líp, podle tohodle nevím, proč se to jmenuje rallye
když to daly dodávky, žigul, mz, tak to dá jawa (připravená na tuhle akci) taky...jen na jiných motorkách budeš mít míň "každodenního se sraní s prkotinama".

k požadavku trvalé rychlosti přes 100 - ve vyšších teplotách budeš mít provblém vzduchem chlazený motor uchladit

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 00:02 | Nahoru | #37
U motorek to je stejne jako u aut. Favorit nebo Felda za bůra to klidně dá, naopak naleštěná past za kilo klidně skončí ještě v Evropě. Takže jestli chceš co nejlevnější jistotu, tak alespoň dvouválcového japonce z devadesátých let, objem od toho půllitru, výkon od nějakých 50 koní. Když to nebude zakamuflovaná past, ale běžný technický stav + preventivní výměna spotřebáku + odstraněná slabá místa daného modelu, mělo by to klapnout. Typoě asi naháč s velkým plexi (Honda CB nebo NT, Yamaha XJ, Kawasaki Z, ER nebo její předchůdce, od Suzuki třeba Bandit) nebo cestovní enduro (Honda Transapl, Kawasaki KLE).

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 00:27 | Nahoru | #38
trigr> To je on.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 07:41 | Nahoru | #39
V Africe jsem na moto nebyla, tak nevím, jestli mi dovolíš radu, ale šla bych na to asi trošku jinak. Asi bych teď nesháněla něco, na čem bych za dva resp. tři roky jela do Afriky, ale něco, téměř cokoliv, co bych měla možnost sehnat ihned! A jezdila bych a jezdila. Klidně kolem komína, ale abych se tuhle sezonu do toho pořádně dostala. A vyrazit letos někam na dovolenou, třeba na 14 dní a klidně po Čechách. Zjistit o čem to cestování, pakování, kempování.... na moto je. Navštívit nějaké srazy cestovatelů. A přes zimu shánět něco na tu tvoji cestu, abys dostal moto během příští sezony do pazouru. Přeji ti, ať ti to klapne

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 08:20 | Nahoru | #40
Jinak při té "extrémnější" variantě tedy 10 000km a 14ti dnech to dělá 714 km/den, při té nejoptimálnější 470km. Když si vezmu v potaz na čem(JAWA ) a kde chceš tohle jet, tak jsi se buď zbláznil nebo si děláš prdel.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 08:20 | Nahoru | #41
Sel bych do Suzuki DR 650 SE / RSE / Freewind
blbuvzdosrna motorka s vzduchem chlazenym motorem, minimum elektriky, dobre tereni vlastnosti, da se na to nalozit kde co

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 10:37 | Nahoru | #42

KubaLC8 píše: Sel bych do Suzuki DR 650 SE / RSE / Freewind
blbuvzdosrna motorka s vzduchem chlazenym motorem, minimum elektriky, dobre tereni vlastnosti, da se na to nalozit kde co



Kdyby nebyla podmínkou ta trvalá rychlost kilo nebo dokonce nad kilo, tak by ty jednoduché jednobuchy byly ideální. Jenže jestli se to jede převážně na rychlejším asfaltu, tak by to bylo uptrpení jak pro motorku, tak pro pilota

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 11:09 | Nahoru | #43
Co takhle honda ntv revere nebo její nástupce deuwil, 650 dvouválec s pověstí neskutečnyho držáku a kardan by taky nemusel být k zahození

V případě jawy souhlasím že by byla lepší 350 než 250

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 13:05 | Nahoru | #44
No pan srandista vás docela zabavil.
Tohle si může vymyslet jen dutá hlava, o motorce ví že má dvě kola a pojede do Afriky.
Nejlepší rada -udělěj si super pojistku a zajdi k lékaři, ať ti to rozmluví.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 13:38 | Nahoru | #45
Tak na tyhle děsivě nudný asfaltový rovinky bych viděl ideálně tohle. Spolehlivý to bude, pojede to i bez řízení, šlo by to postavit i jako naftový





(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 14:48 | Nahoru | #46

Cova píše: Ameryka, Afryka, paradajka, papryka...



h, ch, k, r, d, t, n.
Přece.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 15:16 | Nahoru | #47
Starší Bandit si poradí s horším benzínem (jen si ho polkne trochu víc), má i dost síly na trvalou jízdu nad 100 km/h i naložený (tedy alespoň dvanáctka měla) a navíc stojí 00nic. Problém je v chlazení - jakmile se zasekáš v provozu (což ve městech např. v Maroku nebude problém), tak to neuchladíš. 4-válec vzducháč není zrovna ideál. Vím to z vlastní zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 17:10 | Nahoru | #48
První díky všem za reakce!

puffybodie píše: Nevyřazuj Vespu předčasně



Nemyslel sem to tak že by to nezvládla ale tak že já bych na skůtru nechtěl jet.

fockewulf píše: Jinak při té "extrémnější" variantě tedy 10 000km a 14ti dnech to dělá 714 km/den, při té nejoptimálnější 470km. Když si vezmu v potaz na čem(JAWA ) a kde chceš tohle jet, tak jsi se buď zbláznil nebo si děláš prdel.



Z počátku, tu po Evropě, sa jedů delší etapy, kolem 1 tis km, čím víc si v Africe tím víc jsou kratší, až na nějakých 200-300 km za den.

mariano píše: v první upoutávce to vypadalo líp, podle tohodle nevím, proč se to jmenuje rallye
když to daly dodávky, žigul, mz, tak to dá jawa (připravená na tuhle akci) taky...jen na jiných motorkách budeš mít míň "každodenního se sraní s prkotinama".

k požadavku trvalé rychlosti přes 100 - ve vyšších teplotách budeš mít problém vzduchem chlazený motor uchladit



Rallye sa to menuje proto, že část účastníků jede opravdu jakousi formu závodu, při které musí projíždět určitýma bodama na cestě a plnit úkoly. Ona ta rychlost je vyžadovaná spíš z počátku tu po Evropě a severu Afriky, kde je zimní nebo max. jarní počasí a to by snad uchladit mělo. Btw. sem měl za to že právě do horkých oblastí, skrz nemožnost vyvření vody, je vzduchem chlazený motor vhodnější.

No každopádně mám nad čím přemýšlet :)

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 18:42 | Nahoru | #49
zozen si xj600 diversion, pokojne 92-98. Ta to prezije pohodovo s jednym servisnym intervalom, kupis to za 30 000 a ak nasypes 10 tycek do pripravy, bude to pohoda. Jednak na tom vydrzis sediet a jednak ta to ako motopanica urcite niekde nezhodi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 19:36 | Nahoru | #50

Sau píše: Z počátku, tu po Evropě, sa jedů delší etapy, kolem 1 tis km, čím víc si v Africe tím víc jsou kratší, až na nějakých 200-300 km za den.


A to má být polehčující okolnost? Asi si kamaráde neuvědomuješ co to znamená tisíc km v sedle za den, co tisíc, stačí víc jak 500, když to jedeš každý den, jsi prostě mimo, smiř se s tím. Navíc pokud jsi motorkářský elév a navíc taky když to chceš dát na nějaký levný motorce, čili velmi pravděpodobně nic moc sedlo. Já mám větší cestovní motorku s přešitým sedlem a ideál pro mě je kolem 400 denně, když jedu víc dní a to jak z důvodu únavy, tak koncentrace, čili obecně bezpečnosti. Tisíc km za den si dovedu představit, ale tak jeden den a pak jeden den ležet v kempu a odpočívat.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 19:48 | Nahoru | #51
Pavel Suchý ujel 49 000 na Jawě na cestě kolem světa a nevím proč by to nešlo.Nějak si nevzpomínám,že by někam psal na čem má jet. Když si neumím zodpovědět na hlavní otázky tak bych asi neměl nikam jezdit. Tohle mi přijde jako pokus o vlastní prezentaci.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 20:30 | Nahoru | #52
Ganmiki: ne, to je vysvětlení toho jak to tam funguje. Já sám najlíp vím co zvládnu nebo vydržím.

Dratek: chtěl sem si něco potvrdit/vyvrátit/ujasnit, což se mi tu poměrně podařilo.

Ještě jednů díky všem kdo poradili!

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 20:40 | Nahoru | #53
připrav si na tu rychlost jakou chceš jet po africe aspon stroj za půl melounu. Chodíš na filmy o těhle cestách? Doporučuji živě Around Africa stage 1 nebo 2, kdyžtak si to vyhledej na youtube nebo tady co to obnáší.

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 20:53 | Nahoru | #54

Sau píše: .....................Já sám najlíp vím co zvládnu nebo vydržím..............


Pokud jsi na motorce nikdy necestoval několik dní v kuse, tak kamaráde víš úplný kulový, je to stejný jako bych já tvrdil, že ačkoli jsem nikdy neřídil plachetnici tak vím, že bych v pohodě zvládnul přeplout moře protože jsem jezdil u nás na řece na pramici. Nicméně každý svého štěstí strůjcem, já na motorce jezdím, pár výletů už jsem absolvoval a mám cestovní vcelku pohodlnou motorku a i tak, nebo lépe řečeno právě proto na rozdíl od tebe vím, co by znamenalo tisíc km denně po několik dní v kuse. Tím končím.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

27.7.2015 v 22:45 | Nahoru | #55
Jak už ti tu někteří psali,nějakou pětistovku,naháče s plexi,třeba CB,ER apod..Je to takový lehký kolo za pár korun,ale dá se na nich cestovat v pohodě.Hlavně ji kup a něco najezdi,ať otestuješ pocity z jízdy a taky uvidíš,co na to tvoje prdel.Dá se všechno,i přes 1000 km za den na super sportu(a kupodivu mě bolela záda a ne prdel).Nepojedeš žádným pralesem,takže klidně toho naked bika,dá v klidu i nezpevněný cesty.A jsou to držáky.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 09:02 | Nahoru | #56
BMW K75S (jednosic od policie Francie). Tohle si z ni udelal Siky a jel na ni ani uz nevim kam:
Pred:





Po uprave:




Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 09:59 | Nahoru | #57
Afriku jedině na opici
Jarda Šíma - Na opici do Afriky
máš tam fotky a postřehy z cesty.

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 10:19 | Nahoru | #58
Mrkni na Trabantem do Jižní Ameriky http://amerika.transtrabant.cz/. Tam jeli s 559 a relativně v pohodě. Na Jawě jako takové by to chtělo mít ji po dobré GO a dobře zajetou před takovou dálkou. Dobré Go je myšleno tak že jakékoliv cokoliv co bys nějak ošidil se Ti vrátí hned a tam kde nepotřebuješ! Viz ČZ 175/477 co dělal Motokenny.cz té dívčině https://www.faceboo...dominika.gawliczkova a potom ji museli celou generálkovat (spojka, motor) na koleně na cestě, kvůli souběhu banálních poruch.
Pokud JAWU tak zapalování VAPE, seřízený a dobrý karbec, dobrý filtr na něj upravený. Nové zadní tlumiče (minimálně originál Zbrojovka Březnice), dobře seskládáané zrepasované přední vidle s novýma kluznýma šálkama vevnitř a dobře promazaný a nebo generálkovaný krk a kuličky v něm! Samozřejmě vylitou nádrž a nový kohout. To jako minimální základ. Věci jako sedlo (buďto na míru nebo repasované vhodné pro Vás), nepoohýbané a nastavené stupačky a podobně bych považoval za samozřejmost pohodlí.
Víceméně asi 250 by bylo vhodnější,..ono dva válce je sice vyšší výkon, ale 2x tolik problémů sem tam :DD
Je také nutné počítat s tím že je to 2T,..tedy nějaké mazadlo do fuelu!

Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 12:42 | Nahoru | #59
Na rozdíl od ostatních nevidím v ničem problém. Taky jsem koupil na podzim motorku za 37tis, najel pár km kolem komína a další rok vyrazil sám na 6000km trip na Balkán. Denní nájezd je daný cestami, spíš bych to vztáhl na hodiny v sedle, což pro mne 12 - 14 hodin v sedle denně taky není žádný extra problém. Když se chce, tak to jde, záleží jaká je kdo panička.

Pokud chceš jít nejlevnější cestou, tak za cenu vraku endura koupíš krásného naháče jako z linky, který tu cestu dá bez problému bez větších investic. Mám rád lehké motorky, tak bych se držel dvouválců suzuki GS 500, kawasaki ER5, honda 500 CB,honda revere, či deauvile nebo i suzuki 650SV na které cestuji já. Jasně. Na naháči fouká, drncá to, déšť jde přímo do ksichtu, ale nic z toho není nepřekonatelnou překážkou.

(reakce na) Jakou motorku pro cestu do Afriky?

28.7.2015 v 13:05 | Nahoru | #60

ganmiki píše: A to má být polehčující okolnost? Asi si kamaráde neuvědomuješ co to znamená tisíc km v sedle za den, co tisíc, stačí víc jak 500, když to jedeš každý den, jsi prostě mimo, smiř se s tím. Navíc pokud jsi motorkářský elév a navíc taky když to chceš dát na nějaký levný motorce, čili velmi pravděpodobně nic moc sedlo. Já mám větší cestovní motorku s přešitým sedlem a ideál pro mě je kolem 400 denně, když jedu víc dní a to jak z důvodu únavy, tak koncentrace, čili obecně bezpečnosti. Tisíc km za den si dovedu představit, ale tak jeden den a pak jeden den ležet v kempu a odpočívat.



tak ty km nejsou hrůzostrašný - když se pojede po státovkách/dálnicích, atp., bude za 10 hodin v cíli. bude ho bolet zadek, ale nebude to únava na ztrátu koncentrace (když do akce půjde vyspalý). tři dny k nějakému přístavu by to mohlo vyjít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206

TOPlist