Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
No máš to sice dál než my, to se musí nechat, ale na druhou stranu do Úštěku jsi jel taky nabalený
JInak dneska jsme přitáhli motarda domů. Tak Špůr už skoro veřejně přiznal, že motorka byla v Ignitechu. Jenže.... Když nám vykládal, co s tím museli zase vyšašit, to by se jeden picnul. Snímač otáček není totiž upevněn v dírách téměř kulatého tvaru. Je upevněn v dírách silně oválného tvaru, tím pádem může dojít k posunutí snímače. Mapa, která tam byla nahrána z endura, tedy moc nevyhovala a kopala. Došlo tedy k přepracování mapy předstihu. Takže motard jede, jede dobře, volnoběžka vůbec nekope, ani když člověk nastříká AC pumpou do motoru beňál. Prostě to běží dobře. Jinak dle slov Špůry jede náš motard fakt lépe, jde lépe za plynem, je spontánnější a živější oproti Kubissově stroji Nejspíše je to tím novým zápalkem Měl by jsi se jarine zamyslet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Co se týče těch oválných děr ve snímači, chápu to dobře, že je to záměr, aby případně šel seřídit předstih i mechanicky (jako u starých motoru)? Pokud ano, tak nechápu proč se poloha snímače u těch dvou motorú liší . Nebo jsou ty oválné díry jen jakási výrobní nepřesnost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ahoj, tak je tu další video, vydané trochu opožděně :) Tak snad už je definitivní konec zimy
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Osobně bych řekl, že PR4 je určená ne na bláznění, ale jako klidný stroj, který dosti vyjede. Tenhle stroj má rád střední otáčky, žádná maximálka ani rychlé tratě nejsou jeho doména. Spíše pomalejší trialové tratě a pod.
Bohužel jsem po návratu zjistil opět problém. Zřejmě u ovládací páky spojky začalo prosakovat gufero, protože od toho místa bylo víko motoru poteklé olejem . Asi mě tedy zase čeká prácička
Jinak, jak to kluci plánujete s tím testovacím dnem AJP ? Kdo všechno, jak a kdy pojede. Rád bych se s vámi domluvil. Už jsem totiž taky registrovaný
Naposledy editováno 10.04.2015 18:48:33
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
A v kolik tam asi budete jestli se mám třeba chviličku zdržet?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 10.04.2015 19:19:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Nemám na to vybavení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
A uvidím jak to nakonec dopadne, ale mám to asi 2 hodiny cesty tak nechci vracet moc pozdě, večer budeme mít nějakou grilovačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Už jsem chtěl napsat, že budu asi první, komu na Blatě nepískají brzdy, bohužel si dneska, byť jen lehce, začly pobrukovat
Ale jinak jsem naprosto spokojený.
A jinak co se týče případných budoucích motorek, tak mě krom AJP zaujala tahle novinka http://www.tipmoto....arathon-200-pro.html
Marek s Matějem je zrovna moc nešetřili ....
Po včerejšku mi přibylo na tachometru něco přes 240km, ale pocitově bych hádal tak 400. Nějak mě to zmohlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ta novinka od Rieju by taky nemusela být špatná, vidím ji poprvé. Ale myslím, že AJP bude mít ve většině ohledu přeci jen navrch. Tipuji, že má v tuhle chvíli i pevnější prodejní a servisní zastoupení. Zde jsou na pohled menší zdvihy pérování, což nemusí být až tak zásadní, pokud jsou tlumiče dobře dimenzované, ale nezkousl bych například absenci krytu motoru. Také nádrž ani né na 6,5L mi připadá dost malá . Mně hodně zaujala loňská novinka GasGas EC250 Cami , ale ani nevím, jestli je ještě vůbec v prodeji. Nějak se po ní slehla zem . A nebo mnohem univerzálnější osvědčený držák Yamaha WR 250R, jen ta cena
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak Cami 250 prostě zmizela z trhu a nikdo neví proč Zkoušel jsem googlit a nic kloudného jsem nenašel
Milan1963> bohužel, Humpolec je trochu mimo náš rádius ježdění.
Kaťák> K brzdám - nezbývá než si zvyknout Dříve nám brzdy taky řádně pískaly, ale pomohla výměna destiček za jiné. Ani vlastně nevím, kdy pískání přešlo Jinak kontrolka čidla neutrálu blbla i nám. Nejprve bych zkontroloval kabel u motoru (zelený), zda drží pevně na svém místě. Je to ten u řadičky. A pokud bude dobře držet a kontaktovat, bude problém někde uvnitř
Na Rieju jsem taky koukal Abych řekl pravdu, servisní síť bude mít horší než AJP PR4, podvozek asi taky o chlup horší, váha o hodně vyšší a cena rovněž vyšší Prostě samá negativa a PR4 má i nakopávačku Viz video
125Marek> Musím souhlasit se zamilováním do AJP, hned po 1. jízdě si mě pěkně chytla a Tomáše, který se mnou přijel, si jí též chválí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
125Marek> mrknu na ten kablík ono většinou to funguje jak má, jen občas zazlobí.....takže spojku raději pouštím pomalu, i když svítí neutrál
jinak díky za videa.....
jo a díval jsem se na tu PR5, ale ta cena 137 000,- mi přijde dost....opravdu se prodává za takové peníze nebo se dá sehnat levněji?
U toho Rieju se zase musí brát v úvahu, že oproti PR4 je to čtyřventil vodník a 6ti-kvalt, tudíž motorově na tom bude asi lépe, i když má 40kubíků méně. Nemám to sice vyzkoušené, ale myslím, že u PR4ky by ta 6ka mohla na silnici brzy chybět. Rozdíl ve váze také není až tak zásadní, takže kupce si to třeba také najde. Přesto AJPčka na mě působí lepším dojmem
Doufám, že se ti podaří sehnat nějaké záběry z vaší jízdy. Motorky sice fungovaly báječně, ale já byl rád že se držím řidítek . Chtěl jsem si to projet ještě na Blatě, bohužel pořadatel byl proti . Asi se bál konkurence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Vem si Hondu CRF 250L s cenou 110 - 120 00 kč . A to nabízí poměrně líný motor oproti AJP, váha je oproti AJP + 30 kg navíc!, měkoučký podvozek, mnohem nižší zdvihy a konstrukce stroje, která není určená čistě a jen do terénu.
Kawasaki KLX 250 Váha + 25 kg nahoře, zdvihy nizoučké (25 cm v předu, 23 vzadu vs. AJP 30 cm a 30cm) Výkon 22 koní, AJP 28 nebo 30... A cena cca 135 000 kč.
Yamaha WR 250R - nejpodobnější konkurent AJP PR5. Dejme tomu stejné parametry motoru, podvozku, váhy atd. A cena? Nová strojí přes 180 000 kč
Pak tu byla řeč o Gas Gas Cami 250. Ta nebyla tak radikální jako AJP a cena byla +- stejná, a však Cami zmizela z trhu a nikdo neví proč
Pokud narazíš nebo víš o podobném stroji jako je AJP, které má +- stejné vlastnosti, klidně to sem přidej Zde je forum právě o AJP, kde si počteš i o čínské konkurenci VV 250. Ta je s cenou úplně někde jinde. Jenže servis, neustálé opravy a neustálé upadávání věcí dává tušit důvod nízké ceny. Zrovna během testovačky jsme mluvili o tom, že VV sice jako kopie Hondy CRF v designově stejném rámu, možná vypadá bytelně... Ale kdo ti zaručí, že to VV dělá ze stejně kvalitního hliníku jako Honda.... Sice designově stejné, ale materiál asi už ne....
Proto má AJP nejnamáhanější místo stroje - krk řízení vyrobený jako ocelový svařenec, který je mnohem odolnější a pružnější než hliníkový svařenec
Proto bych byl s cenou opravdu opatrný Jasně, 137 000 kč je obrovský ranec peněz, na druhou stranu je na tom konkurence stejně nebo mnohem hůř
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Zpátky na zem ... včera jsem se pustil odstranění problému se zmíněným únikem oleje kolem vypínací páky spojky. Během cca 400km zmizelo z motoru sice "jen" asi 0,1L oleje, ale nepříjemné (a jistě i nebezpečné) bylo hlavně to, že při jízdě strhával proudící vzduch olej až na zadní kolo . Důkazem jest postříkaná pneumatika a následně od toho i podblatník (viz foto). Oprava byla jako vždy oříškem. Bylo potřeba demontovat výfuk, a teprve pak samotnou páku. Páka je zajištěná proti vysunutí šroubem, který má z části přesoustružený závit. Konstruktéři zde opět zazářili, jelikož použili šroub s šestihranou hlavou, ačkoli je šroub utopený a kolem něj není vůbec prostor pro žádný typ klíče. Slovy klasika Luboše: "Ani očko nenasadíš, protože je to u železa, do pi*e..." ). Kupodivu se mi stranovým klíčem "skřížením přes hrany" podařilo šroub povolit. Okamžitě jsem ale raději vyrobil z inbusu rozumnější náhradu (viz foto). Kolem pružiny nad guferem seděla hromada sajrajtu. Po chvilce přemýšlení jsem sajrajt vysál pomocí slabé hadičky napojené na vysavač. Doufám, že se do motoru nasypalo co možná nejméně . Následovalo vydloubnutí gufera a výměna za nové. Staré gufero ale nevypadalo nijak výrazně opotřebované. Spíš předpokládám, že se k němu dostalo nějaké zrníčko písku, které odchlíplo břit a tím vznikla netěsnost. Každopádně, teď je zase vše čisté, tak to snad zase pár let vydrží. A cena opravy?... Nové gufero 16x22x4 stálo 20Kč, nový šroub a ztrátu v oleji vyčíslím na 30Kč, čas práce asi 2 hodiny , ale ty nervy nedokážu vyčíslit
Naposledy editováno 16.04.2015 00:11:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ja zase silim z toho nastaveni volnobehu. Tam strcit pracky a nespalit se snad neni mozny. Jak to delate?
Nakonec jsem to nastavil nejak na studenym, kdy jsem do toho sroubku na karbecu strcil bit a otacel s nim prstama, nic jinyho jsem tam nedostal.
A pak cekal, co udela teplej motor.
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
no a pak jsem si ještě všiml mastných skvrn podél spoje víka motoru (na obou stranách) mastných skvrn....ale je mi divné, že po tak krátké době začal prosakovat olej a navíc na obou stranách najednou no tak nevím, snad to vyřeší všechno v Blansku na první garančce (zatím mám najeto 550 km +dneska jsem chuderku prohnal po hřebenech okolních hor.....ale jede pěkně a ty krpály co vyjede a to se snažím ji nedávat plný a netočit to do vysokých otáček, tak nějak s rozumem udělal jsem pár fotek (opět kvalita trochu pokulhává...) tak až budu mít více času, tak vložím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |