globalmoto_kveten





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

12.4.2015 v 20:49 | Nahoru | #1
Kaťák> Leda ojetá. Ale ta cena ve srovnání s konkurencí není tak strašná.

Vem si Hondu CRF 250L s cenou 110 - 120 00 kč . A to nabízí poměrně líný motor oproti AJP, váha je oproti AJP + 30 kg navíc!, měkoučký podvozek, mnohem nižší zdvihy a konstrukce stroje, která není určená čistě a jen do terénu.

Kawasaki KLX 250 Váha + 25 kg nahoře, zdvihy nizoučké (25 cm v předu, 23 vzadu vs. AJP 30 cm a 30cm) Výkon 22 koní, AJP 28 nebo 30... A cena cca 135 000 kč.

Yamaha WR 250R - nejpodobnější konkurent AJP PR5. Dejme tomu stejné parametry motoru, podvozku, váhy atd. A cena? Nová strojí přes 180 000 kč

Pak tu byla řeč o Gas Gas Cami 250. Ta nebyla tak radikální jako AJP a cena byla +- stejná, a však Cami zmizela z trhu a nikdo neví proč

Pokud narazíš nebo víš o podobném stroji jako je AJP, které má +- stejné vlastnosti, klidně to sem přidej Zde je forum právě o AJP, kde si počteš i o čínské konkurenci VV 250. Ta je s cenou úplně někde jinde. Jenže servis, neustálé opravy a neustálé upadávání věcí dává tušit důvod nízké ceny. Zrovna během testovačky jsme mluvili o tom, že VV sice jako kopie Hondy CRF v designově stejném rámu, možná vypadá bytelně... Ale kdo ti zaručí, že to VV dělá ze stejně kvalitního hliníku jako Honda.... Sice designově stejné, ale materiál asi už ne....
Proto má AJP nejnamáhanější místo stroje - krk řízení vyrobený jako ocelový svařenec, který je mnohem odolnější a pružnější než hliníkový svařenec

Proto bych byl s cenou opravdu opatrný Jasně, 137 000 kč je obrovský ranec peněz, na druhou stranu je na tom konkurence stejně nebo mnohem hůř

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.4.2015 v 23:59 | Nahoru | #2
125Marek> Pod to bych se víceméně podepsal. Jen bych místo WR250R zařadil jako přímějšího konkurenta PR5ky spíš právě to Cami. Ano, má sice odpružení s menšími zvihy (250/260mm) a bez možnosti nastavení(skoro), ale konstrukčně a váhově patří více do terénu resp. pro zábavu. WRko (verze R) považuji za většího univerzála. V terénu určitě nebude o poznání horší (zdvih 270mm). Ale už to sériové obutí ("silniční drapák" ) dává najevo, že to není primárně lesní stroj. Stejně tak váhově je už o cca 10kg výše . Tím nechci říct že je horší. V mnoha ohledech naopak. Je to pořádný kus motorky, dimenzovaný na nosnost 185kg (to nemá snad žádná 250ka)! Servisní intervaly 5tkm na olej a 40tkm na ventily. Stačí nahodit nosič, okufrovat a objet třeba půl světa . Yamaha si za to také nechává bohatě zaplatit. A v těchto ohledech se asi především liší od rošťácké AJP nebo Cami. Myslím, že PR5ka už má ve většině ohledů spíš blíže k ostré WR250F. Ale to už se zase dostávám do kategorie s mnohem většími nároky na servis a cenou bezmála o 100 000 Kč výše .

Zpátky na zem ... včera jsem se pustil odstranění problému se zmíněným únikem oleje kolem vypínací páky spojky. Během cca 400km zmizelo z motoru sice "jen" asi 0,1L oleje, ale nepříjemné (a jistě i nebezpečné) bylo hlavně to, že při jízdě strhával proudící vzduch olej až na zadní kolo . Důkazem jest postříkaná pneumatika a následně od toho i podblatník (viz foto). Oprava byla jako vždy oříškem. Bylo potřeba demontovat výfuk, a teprve pak samotnou páku. Páka je zajištěná proti vysunutí šroubem, který má z části přesoustružený závit. Konstruktéři zde opět zazářili, jelikož použili šroub s šestihranou hlavou, ačkoli je šroub utopený a kolem něj není vůbec prostor pro žádný typ klíče. Slovy klasika Luboše: "Ani očko nenasadíš, protože je to u železa, do pi*e..." ). Kupodivu se mi stranovým klíčem "skřížením přes hrany" podařilo šroub povolit. Okamžitě jsem ale raději vyrobil z inbusu rozumnější náhradu (viz foto). Kolem pružiny nad guferem seděla hromada sajrajtu. Po chvilce přemýšlení jsem sajrajt vysál pomocí slabé hadičky napojené na vysavač. Doufám, že se do motoru nasypalo co možná nejméně . Následovalo vydloubnutí gufera a výměna za nové. Staré gufero ale nevypadalo nijak výrazně opotřebované. Spíš předpokládám, že se k němu dostalo nějaké zrníčko písku, které odchlíplo břit a tím vznikla netěsnost. Každopádně, teď je zase vše čisté, tak to snad zase pár let vydrží. A cena opravy?... Nové gufero 16x22x4 stálo 20Kč, nový šroub a ztrátu v oleji vyčíslím na 30Kč, čas práce asi 2 hodiny , ale ty nervy nedokážu vyčíslit








































Naposledy editováno 16.04.2015 00:11:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist