kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: Nemusíš se ani ptát pána od VW, stačí otevřít kapotu např VW TIGUAN a podívat se na štítky na el. svazku motoru. .
Mel jsi pravdu. Bylo mi potvrzeno ze kolem 10% z evropskeho trhu zasobuje kabelazi motoroveho prostoru Pasdec. Napr. starsi Polo. Nic to nemeni na skutecnosti ze uvaha "lokace urcuje kvalitu" je kratkozraka.
Stejne jako tvuj pohled na to hlinikove turbo. To byl prikladne pozadavek zakaznika, nikoliv snaha vyrobce turba usetrit.
_zdenda_ píše: Jestli si nejsi schopný vydělat za svojí normální hodinovou sazbu tak by ses nad asi sebou měl zamyslet…
Já se nad sebou zamýšlet nemusím. Naštěstí zákazníky kteří si nosí vlastní díly nemám a ani o takové nestojím. Hodinová sazba ti na provoz nevydělá. Jedině snad pokud děláš doma v garáži rodičů.
Mechanik, který takového zákazníka veme, je buď chudák který nemá práci a otázka je proč ji nemá...asi za moc nestojí... a tak bere vše. Nebo tě holt oholí na něčem jiném.
U nás si řeknou někteří za výměnu donesené spojky 6000kč za práci a záruka není žádná. Co sis donesl, to tam máš.
Já toto nedělám z několika důvodů a kvůli záruce. Pokud se ti vysype u mě montovaný a koupený díl v záruce, bez keců máš nový i práci grátis. Chtěl bych vidět řešení záruky u doneseného dílu zákazníkem. Už slyším argument prodejce dílu a špatné montáži, aby se zbavil odpovědnosti a následné dohadování s mechanikem.
Naposledy editováno 20.12.2014 20:43:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Mel jsi pravdu. Bylo mi potvrzeno ze kolem 10% z evropskeho trhu zasobuje kabelazi motoroveho prostoru Pasdec. Napr. starsi Polo. Nic to nemeni na skutecnosti ze uvaha "lokace urcuje kvalitu" je kratkozraka.
Stejne jako tvuj pohled na to hlinikove turbo. To byl prikladne pozadavek zakaznika, nikoliv snaha vyrobce turba usetrit.
Já to pozoruju spíš na novějších modelech automobilek celkově, že se jim výroba komponentů jaksi stěhuje do levnějších zemí.
To hliníkové turbo...nějak mi utíká jeho smysl. Nevýhody oproti výhodám jaksi převažují, to je aspoň můj názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
_zdenda_ píše: Jestli si nejsi schopný vydělat za svojí normální hodinovou sazbu tak by ses nad asi sebou měl zamyslet…
Proto některé servisy zavedly paketové ceny za opravy, aby prodali práci i díly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: Proto některé servisy zavedly paketové ceny za opravy, aby prodali práci i díly.
Myslíš asi značkové servisy, tam je to ale trošku jinak. Chtějí se ukázat jako pěkné a kvalitnější a za cenu neznačkového servisu. Např na výměně rozvodů ve značkovém jednou ušetříš a na příštím servisu něčeho jiného ti to spočítají i s chlupama. Nebo použíjí díly ECONOMY, tj nižší kvalita.
Značkový servis má takové náklady na provoz, že se zákonitě nemůže blížit cenama neznačkovým servisům. Jedině by snad musel opravovat z náhražkových dílů /což už hodně značek dělá/ ale cena za práci je stejně výš, než u neznačkových servisů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: Já to pozoruju spíš na novějších modelech automobilek celkově, že se jim výroba komponentů jaksi stěhuje do levnějších zemí.
To hliníkové turbo...nějak mi utíká jeho smysl. Nevýhody oproti výhodám jaksi převažují, to je aspoň můj názor.
Do zemi s nizsi cenou prace se automotive masivneji stehuje uz cca 15let, ale trend se zpomaluje a nekde i obraci. Castecne i prave kvuli tomu ze OEM chteji drzet kvalitu jako doma a financni vysledny efekt se snizuje ci vytraci (mzdy nejsou dominantni naklad a i v rozvojovych zemich rostou). Prikladem budiz comeback vyroby v Detroitu (Ford, Chrysler, GM).
Ohledne toho Al turba- to je treba videt v kontextu. Je to v podstate na pul cesty k integraci turba do hlavy valcu. Hlavni benefity budou vyssi termodynamicka ucinnost turbiny (eliminace svodu vykompenzuje i negaticni efekt studeneho housingu), mnohem priznivejsi zastavba a snizeni ambienetni teploty v motorovem prostoru. Cenovy benefit na system je tu ve vysledku take pres vicenaklady napr. na chladici system (vetsi chladic, vykonejsi pumpa, dochlazovani, umele nahrivani katalyzatoru, komplikovanejsi tesneni atd.). Vse tohle ma ale opet jeden motiv, upravit system tak, aby za mene penez bylo vice muziky.
Na vyrobce turba to klade nesmirne vysoke pozadavky, rozhodne nejde o prosty cost down a hloupe poznamky co tu padly jen dokazuji ze jejich pisatel nema paru oc bezi.
Naposledy editováno 22.12.2014 03:34:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Assassin> tos trefil dobře