brácha měl 2.10. menší Autonehodu. Nejde o nic vážného, kamion jedoucí za ním nedobrzdil a odnesl to levý bok nárazníku, světlo a malé oděrky na blatníku od nárazníku.
Teď o co mi jde. V pojišťovně nám řekli, že nejsou povinni uhradit opravu za nové díly v plné výší, protože ani díly na autě už nebyly nové. Takže si buď bude muset brácha doplatit a nebo se domluvit se servisem aby to opravili, tak že se vejdou do limitu pojišťovny. Což na jednu stranu chápu, ale na druhou stranu ty díly před nehodou byly nepoškozené, tak bych byl rád aby i teď po nehodě, kterou jsem nezavinil (potažmo brácha) byl nárazník nepoškozený a né jen svařený, zakytovaný a já nevím co ještě . Nebo doplácet nějakou částku.
Včera jsem psal mechanikovi email, kde to vázne, protože slibovali, že to bude hotové už minulý týden. Odpověď mechanika zní: "Dobrý den,
Bohužel rychlost likvidátoru neurychlíme mají toho hodně a přišel až 9.10. ve 12:00hodin .. auto šlo ihned ten den do lakovny díly se objednaly. Aby jste nemusel nic doplácet pojišťovně tak se musel zadní nárazník opravovat. 11.10. nám přišlo světlo , když jsme krabici otevřeli byl v ní kastlík spolujezdce. Dnes už světlo je a auto se kompletuje."
Je to běžný postup a nic s tím nenaděláme a nebo mám vyžadovat po pojišťovně uvedení do původního stavu, tedy do stavu, kdy nárazník nebyl opravovaný? Problém je taky to, že tím by se opět protáhla doba, kdy brácha auto nebude mít k dispozici.
Omlouvám se, že je to tak dlouhé, snad to se to někomu z Vás bude chtít číst .
Mockrát Děkuji za odpovědi !!!
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
co to je za mechanika ze nejdriv lakuje auto a pak zbytek v odstupu casu? to se snad lakuje vsechno najednou, ne???
Naposledy editováno 17.10.2014 12:16:15
Ptám se tady proto, že si chci pojišťovnu podat, tak abych věděl, zda jsem v právu . Pojišťovna viníka je totiž stejná jako pojišťovna bráchy, které platí přes 14 000kč ročně i s havarijním.
Jo a jde o Opel Astra GTC, 1,9 TDI, rok 2007
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
Právě, že mi nic neposlal ani nedal. Hned, jak přijedu domů, tak mu budu volat aby mi to poslal.
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
edit: článek o amortizaci
další článek o amortizaci
Naposledy editováno 17.10.2014 12:50:42
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
http://www.ceskatele...y-havarovaneho-vozu/
Pojišťovny musí při vyplácení škody zohledňovat amortizaci auta jen v přiměřené míře. Konstatoval to dnes ve svém nálezu Ústavní soud (ÚS). Postavil se tak na stranu majitelů aut. Ti si stěžovali na to, že pojišťovny jim odmítají proplácet v případě poškození vozu plnou částku s odůvodněním, že je snížená o amortizaci. To ÚS nezpochybnil, řekl ale, že jde o přiměřenost. Dle jeho názoru není možné po majiteli poškozeného vozu požadovat, aby pro opravu sháněl opotřebované nebo neznačkové díly a riskoval tak bezpečnost svoji i ostatních na silnici.
Argument pojišťoven, že oprava, při níž jsou použity nové díly, de facto zhodnotí vozidlo, ÚS také odmítl. "Takový postup zcela ignoruje všeobecně známou skutečnost, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného, ale nehavarovaného vozidla. I kdyby byl vůz provedenou opravou skutečně zhodnocen a nacházel se v podstatně lepším stavu než před nehodou, stále jsou soudy povinny posoudit, zda je toto technické zhodnocení s to, převážit snížení tržní hodnoty," vysvětlila postoj soudu mluvčí Sedláčková.
gugo píše: Pojistovna ti ma hradit v plne vysi, amortizaci uz jim omlatil o hlavu nejvyssi soud, takze se ohanej, ale blbe. Zacni delat bordel a rekni ze prijdes s pravnikem nebo snim rovnou prijd oni zjihnout. ZKouej tohle na kazdyho nebo kazdyho o kom si myslej ze si to necha libit.
Naprosto spravne, soud rozhodl ze byt nove dily na starsim bouranem aute jeho cenu nezvednou, takze je pojistovna povinna platit celou opravu. Staci pojistovne tento nalez soudu pripomenout spolu s moznosti ze budou jeste platit pravnika ktereho si vezmes a rychle dostanou rozum, jen to zkousi, nedej se!
Naposledy editováno 17.10.2014 13:13:10
Snad nebude problém v tom, že už opravili ten bouraný nárazník. Na druhou stranu jsem nikde nepodepsal, že chci nebo schvaluji takovouto opravu.
2 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
Myslíte, že to bude stačit? Děkuji ! :
"Dobrý den,
2.10.2014 jsem se stal bohužel a nezaviněně účastníkem dopravní nehody. Událost jsem nahlásil na místní pobočce a následně jsem odvezl auto do Vašeho smluvního servisu Autoemistar Frýdek.-Místek.
Dnes mi bylo sděleno servisním technikem Autoemistar, že po návštěvě Vašeho servisního technika zahájili opravy mého vozu Opel Astra, což je v naprostém pořádku. Co v naprostém pořádku není, tak to, že začali s opravou poškozeného, promáčklého a prasklého zadního nárazníku. Vysloveně si tento způsob opravy nepřeji!
Nárazník byl před nehodou nepoškozený a tedy jako nový. Z toho plyne, že nechci poškozený a nějakým způsobem opravovaný díl!
Už i Ústavní Soud rozhodl o tom, že pojišťovny jsou povinny plnit v plné výši škody. A Vaše argumentace o amortizaci a zhodnocení vozidla výslovně zamítl. Jak je Vám jistě známo, tak havarovaný vůz má a vždy už bude mít nižší cenu než vůz nehavarovaný ve stejném stavu a při stejné výbavě. Jestliže máte opět potřebu řešit tuto událost soudním sporem, u kterého už známe rozsudek, tak z mé strany v tom nevidím problém.
Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč. Tímto nechci Vaší společnosti nijak vyhrožovat, pouze jsem uvedl holá fakta."
3 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
Naposledy editováno 17.10.2014 15:36:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou
BikerLaky píše:
Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč. Tímto nechci Vaší společnosti nijak vyhrožovat, pouze jsem uvedl holá fakta."
Nespletl ses? Tyhle peníze platíš za svá vozidla, ne? Ty máš stejnou pojišťovnu jako viník?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou
Leon73 píše: Nespletl ses? Tyhle peníze platíš za svá vozidla, ne? Ty máš stejnou pojišťovnu jako viník?
Ano máme oba stejnou pojišťovnu a těch 14 000 Kč je pouze za to poškozené vozidlo (povinné + havarijko)
edit.: to jim doufám dojde a nebo to snad uvidí v systému
Naposledy editováno 17.10.2014 15:58:15
1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou
ty jsi pekný jarin textace tvého odvolání rozesměje lecjakého likvidátora.
Jak auto opravíš si snad musíš domluvit se servisem a ne s pojišťovnou. Té pak až následně předložíš fakturu za opravu.... Jestli ti fakturu neproplatí celou, až pak je čas jim psát odkaz na rozhodnutí ÚS. Proč se řídíš tím co ti říká servis? Snad jsi ty zákazník...
Měl by sis sjednat pořádek především v servisu, neboť jak ti servisák sám píše, je napsáno mezi řádky:"auto stojí v koutě na dvoře, mám tu jinou práci, vymluvím se na likvidátora z pojišťovny,a aby si nemyslel že nic nedělám, napíšu že už jsem nalakoval ten nabouranej auťák předem, vyklepu a oprvím jej až po novém laku..)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou
BikerLaky píše: To chápu, ale v tom případě chci stejný stav jako byl předtím. To znamená, že nechci prasklý, promáčknutý a následně opravený nárazník,ale třeba nějaký starší nepoužitý. Když už to chtějí řešit takto.
Právě, že mi nic neposlal ani nedal. Hned, jak přijedu domů, tak mu budu volat aby mi to poslal.
Tak proč ses v servise nedomluvil aby ti sehnali starší nárazník?
Pokud to je neautorizovaný servis tak pojišťovna servisákovi napíše že má na opravu třeba 15000kč. Servisák to samozřejmě opraví tak aby vydělal co nejvíce. Koupí nové světlo, opraví nárazník vyklepe bok a pak se to nalakuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou
BikerLaky píše: Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč.
tohle by mělo bohatě stačit
btw: jestli máš havarijko tak je to trochu jiná situace. to sis měl nechat auto opravit ze svého havarijka a oni by si škodu vymohli z povinného viníka.
A propo...sám jsem dostal fuck off když jsem Ti poslal slušnou PM na situaci a chování pojišťovny v mém sporu kdy jsem zohlednil fakt,kde pracuješ a že se "trochu" známe přes Toma....stejně si to každý musí vyřešit po své,ne....
Naposledy editováno 17.10.2014 20:48:29
Jinak tvůj brácha má nárok na náhradní vozidlo po dobu opravy a to zaplatí pojišťovna
Naposledy editováno 17.10.2014 21:09:36
Každopádně už ÚS rozhodl, že poškozený nemůže doplácet na chybu viníka a pojišťovna musí vyplatit kompletně škodu vzniklou opravou. Věčně obemílaná písnička amortizace ÚS nezajímala a poškozenému musela být proplacena plná oprava. Nenechat si nasrat na hlavu a klidně jít do soudního sporu. Čím dříve to přestanou lidi akceptovat, tím dřív od tohoto nesmyslu pojišťovny ustoupí. A že zdraží pojistné? To dělají stejně. Za poslední dva roky mi přišlo vždy navýšení pojistného z výmluvami na vyšší náklady díky změny zákonů.