bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opět problém s pojišťovnou
17.10.2014 v 12:09
Zdravím,

brácha měl 2.10. menší Autonehodu. Nejde o nic vážného, kamion jedoucí za ním nedobrzdil a odnesl to levý bok nárazníku, světlo a malé oděrky na blatníku od nárazníku.

Teď o co mi jde. V pojišťovně nám řekli, že nejsou povinni uhradit opravu za nové díly v plné výší, protože ani díly na autě už nebyly nové. Takže si buď bude muset brácha doplatit a nebo se domluvit se servisem aby to opravili, tak že se vejdou do limitu pojišťovny. Což na jednu stranu chápu, ale na druhou stranu ty díly před nehodou byly nepoškozené, tak bych byl rád aby i teď po nehodě, kterou jsem nezavinil (potažmo brácha) byl nárazník nepoškozený a né jen svařený, zakytovaný a já nevím co ještě . Nebo doplácet nějakou částku.

Včera jsem psal mechanikovi email, kde to vázne, protože slibovali, že to bude hotové už minulý týden. Odpověď mechanika zní: "Dobrý den,
Bohužel rychlost likvidátoru neurychlíme mají toho hodně a přišel až 9.10. ve 12:00hodin .. auto šlo ihned ten den do lakovny díly se objednaly. Aby jste nemusel nic doplácet pojišťovně tak se musel zadní nárazník opravovat. 11.10. nám přišlo světlo , když jsme krabici otevřeli byl v ní kastlík spolujezdce. Dnes už světlo je a auto se kompletuje."

Je to běžný postup a nic s tím nenaděláme a nebo mám vyžadovat po pojišťovně uvedení do původního stavu, tedy do stavu, kdy nárazník nebyl opravovaný? Problém je taky to, že tím by se opět protáhla doba, kdy brácha auto nebude mít k dispozici.

Omlouvám se, že je to tak dlouhé, snad to se to někomu z Vás bude chtít číst .

Mockrát Děkuji za odpovědi !!!

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:12 | Nahoru | #1
Co znamena, ze ten naraznik nebyl puvodni? Jak to ta pojistovna hned vedela?

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:15 | Nahoru | #2
Co to je za auto? jak stare?

co to je za mechanika ze nejdriv lakuje auto a pak zbytek v odstupu casu? to se snad lakuje vsechno najednou, ne???

Naposledy editováno 17.10.2014 12:16:15

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:21 | Nahoru | #3
Chapadlo> Pravděpodobně myslíš to, kde píšu, že ani díly na autě v době nehody nebyly nové. Myslím to, tak, že už byly "opotřebované" časem. Jinak ten nárazník je původní.

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:28 | Nahoru | #4
KubaLC8> To taky úplně nechápu, ale na druhou stranu je mi konkrétně toto jedno. Ať si třeba každý den lakují jeden škrábanečk. Mě štve to, že pojišťovna není schopna ani zaplatit nový nárazník v plné výši, který může stát dejme tomu 9K s DPH :D ?

Ptám se tady proto, že si chci pojišťovnu podat, tak abych věděl, zda jsem v právu . Pojišťovna viníka je totiž stejná jako pojišťovna bráchy, které platí přes 14 000kč ročně i s havarijním.

Jo a jde o Opel Astra GTC, 1,9 TDI, rok 2007

Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:31 | Nahoru | #5
V tomhle pripade je uplne jedno kolik a kde si bracha plati. nejaka amortizace za stari dilu tam samozrejme bude.
Uz mas nejakou kalkulaci od servisaka a od pojistovny? jakej je tam rozdil?

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 12:39 | Nahoru | #6
To chápu, ale v tom případě chci stejný stav jako byl předtím. To znamená, že nechci prasklý, promáčknutý a následně opravený nárazník,ale třeba nějaký starší nepoužitý. Když už to chtějí řešit takto.

Právě, že mi nic neposlal ani nedal. Hned, jak přijedu domů, tak mu budu volat aby mi to poslal.

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 12:48 | Nahoru | #7
myslím, že amortizací se pojišťovna při opravě moc ohánět nemůže, protože když je auto už bourané a opravené, tak tím, že bylo bourané, ztrácí na hodnotě, ale asi bude i záležet na tom, co je to za auto a to jsi zde ještě neuvedl

edit: článek o amortizaci

další článek o amortizaci

Naposledy editováno 17.10.2014 12:50:42

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 12:51 | Nahoru | #8
Pojistovna ti ma hradit v plne vysi, amortizaci uz jim omlatil o hlavu nejvyssi soud, takze se ohanej, ale blbe. Zacni delat bordel a rekni ze prijdes s pravnikem nebo snim rovnou prijd oni zjihnout. ZKouej tohle na kazdyho nebo kazdyho o kom si myslej ze si to necha libit.

Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 12:59 | Nahoru | #9
Běžný postup je takový, že servis ve spolupráci s likvidátorem sepíše poškozené díly a ty mění za nové. Na amortizaci se už nehraje. Ostatně tobě vznikla škoda i tím, že automobil už je "havarovaný: ano" takže i tímto došlo ke snížení hodnoty auta.

Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 13:03 | Nahoru | #10
Tady je článek o amortizaci z 25. 6. 2014
http://www.ceskatele...y-havarovaneho-vozu/
Pojišťovny musí při vyplácení škody zohledňovat amortizaci auta jen v přiměřené míře. Konstatoval to dnes ve svém nálezu Ústavní soud (ÚS). Postavil se tak na stranu majitelů aut. Ti si stěžovali na to, že pojišťovny jim odmítají proplácet v případě poškození vozu plnou částku s odůvodněním, že je snížená o amortizaci. To ÚS nezpochybnil, řekl ale, že jde o přiměřenost. Dle jeho názoru není možné po majiteli poškozeného vozu požadovat, aby pro opravu sháněl opotřebované nebo neznačkové díly a riskoval tak bezpečnost svoji i ostatních na silnici.
Argument pojišťoven, že oprava, při níž jsou použity nové díly, de facto zhodnotí vozidlo, ÚS také odmítl. "Takový postup zcela ignoruje všeobecně známou skutečnost, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného, ale nehavarovaného vozidla. I kdyby byl vůz provedenou opravou skutečně zhodnocen a nacházel se v podstatně lepším stavu než před nehodou, stále jsou soudy povinny posoudit, zda je toto technické zhodnocení s to, převážit snížení tržní hodnoty," vysvětlila postoj soudu mluvčí Sedláčková.

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 13:04 | Nahoru | #11

gugo píše: Pojistovna ti ma hradit v plne vysi, amortizaci uz jim omlatil o hlavu nejvyssi soud, takze se ohanej, ale blbe. Zacni delat bordel a rekni ze prijdes s pravnikem nebo snim rovnou prijd oni zjihnout. ZKouej tohle na kazdyho nebo kazdyho o kom si myslej ze si to necha libit.


Naprosto spravne, soud rozhodl ze byt nove dily na starsim bouranem aute jeho cenu nezvednou, takze je pojistovna povinna platit celou opravu. Staci pojistovne tento nalez soudu pripomenout spolu s moznosti ze budou jeste platit pravnika ktereho si vezmes a rychle dostanou rozum, jen to zkousi, nedej se!

Naposledy editováno 17.10.2014 13:13:10

Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 13:10 | Nahoru | #12
Běžný postup, teď ti řeknou že nezaplatí vše, když se začneš bránit a požadovat nové díly, tak třeba začnou vyhrožovat žalobou za pojistný podvod a když i tak neustoupíš a bude jasné, že by ses klidně soudil, tak jim nezbude než zaplatit, protože do předem prohraného soudu se nepustí

Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 14:31 | Nahoru | #13
Všem moc díky za odpovědi !!! Teď jsem přijel domů a řeším to, nicméně servisák je asi natolik zaneprázdněn, že nemůže zvednout telefon :D .

Snad nebude problém v tom, že už opravili ten bouraný nárazník. Na druhou stranu jsem nikde nepodepsal, že chci nebo schvaluji takovouto opravu.

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 14:34 | Nahoru | #14
JardelT> Už jsem to psal výše, možná jsi to přehlédl .Jedná se o Opel Astra GTC, 1,9 TDI, rok 2007

Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 14:42 | Nahoru | #15
Zatím jsem mluvil se servisem a ten mi tvrdí totéž, co pojišťovna. Dostal jsem kontakt na likvidátora, tak uvidím, ale začínám být značně nasrán

2 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 15:28 | Nahoru | #16
Táákže, musel jsem napsat email na pojišťovnu a to v tomto znění.
Myslíte, že to bude stačit? Děkuji ! :

"Dobrý den,

2.10.2014 jsem se stal bohužel a nezaviněně účastníkem dopravní nehody. Událost jsem nahlásil na místní pobočce a následně jsem odvezl auto do Vašeho smluvního servisu Autoemistar Frýdek.-Místek.

Dnes mi bylo sděleno servisním technikem Autoemistar, že po návštěvě Vašeho servisního technika zahájili opravy mého vozu Opel Astra, což je v naprostém pořádku. Co v naprostém pořádku není, tak to, že začali s opravou poškozeného, promáčklého a prasklého zadního nárazníku. Vysloveně si tento způsob opravy nepřeji!
Nárazník byl před nehodou nepoškozený a tedy jako nový. Z toho plyne, že nechci poškozený a nějakým způsobem opravovaný díl!

Už i Ústavní Soud rozhodl o tom, že pojišťovny jsou povinny plnit v plné výši škody. A Vaše argumentace o amortizaci a zhodnocení vozidla výslovně zamítl. Jak je Vám jistě známo, tak havarovaný vůz má a vždy už bude mít nižší cenu než vůz nehavarovaný ve stejném stavu a při stejné výbavě. Jestliže máte opět potřebu řešit tuto událost soudním sporem, u kterého už známe rozsudek, tak z mé strany v tom nevidím problém.
Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč. Tímto nechci Vaší společnosti nijak vyhrožovat, pouze jsem uvedl holá fakta."

3 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 15:35 | Nahoru | #17
Napsal jsi to dobre, jeste jsi mel zminit ze si beres jako advokata Sokola kterej ma za ukon palmare 10.000 Kc a to ze jim samozrejme pri vyhranem sporu nauctujes a videl by jsi jak rychle se s tebou domluvi

Naposledy editováno 17.10.2014 15:36:07

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 15:37 | Nahoru | #18
Uch> Coz by mu vhzledem k tomu o jakou sunku jde vsichni verili

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 15:41 | Nahoru | #19
Uch> Snad to padne na úrodnou půdu. V případě, že ne, tak určitě od nich jdeme pryč. Protože i v těch článcích, co jste mi tady poslali, tak zmiňovali kooperativu.Chápu, že je asi nebude bolet když od nich já i brácha odejdu, ale jde o princip :D . A hezké jméno bych jim taky nedělal. Myslím, že jsem slušný člověk, ale když se ke mě někdo chová jako svině, tak si myslím, že má člověk právo se chovat alespoň podobně a tím tuplem když jde o společnost, která se na nás živí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 15:49 | Nahoru | #20

BikerLaky píše:
Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč. Tímto nechci Vaší společnosti nijak vyhrožovat, pouze jsem uvedl holá fakta."


Nespletl ses? Tyhle peníze platíš za svá vozidla, ne? Ty máš stejnou pojišťovnu jako viník?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 15:55 | Nahoru | #21

Leon73 píše: Nespletl ses? Tyhle peníze platíš za svá vozidla, ne? Ty máš stejnou pojišťovnu jako viník?



Ano máme oba stejnou pojišťovnu a těch 14 000 Kč je pouze za to poškozené vozidlo (povinné + havarijko)

edit.: to jim doufám dojde a nebo to snad uvidí v systému

Naposledy editováno 17.10.2014 15:58:15

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 16:17 | Nahoru | #22
BikerLaky> JOO, na ně platí jenom právníci a soudy, někde jsem četl, že ty výplaty ponižujou skoro všem, standart. Mnoho lidí nad tím mávne rukou a na to pojišťovny pak hřeší

1 reakcí na tento příspěvek Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 16:31 | Nahoru | #23
BikerLaky:

ty jsi pekný jarin textace tvého odvolání rozesměje lecjakého likvidátora.

Jak auto opravíš si snad musíš domluvit se servisem a ne s pojišťovnou. Té pak až následně předložíš fakturu za opravu.... Jestli ti fakturu neproplatí celou, až pak je čas jim psát odkaz na rozhodnutí ÚS. Proč se řídíš tím co ti říká servis? Snad jsi ty zákazník...

Měl by sis sjednat pořádek především v servisu, neboť jak ti servisák sám píše, je napsáno mezi řádky:"auto stojí v koutě na dvoře, mám tu jinou práci, vymluvím se na likvidátora z pojišťovny,a aby si nemyslel že nic nedělám, napíšu že už jsem nalakoval ten nabouranej auťák předem, vyklepu a oprvím jej až po novém laku..)

Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 17:08 | Nahoru | #24
Nedávno jsem o tom někde viděl článek - pojišťovna je povnna uhradit ti na autě plnou opravu. Keci jako že nezaplatí nové díly jsou jen výmluvy , u soudu by s tím neobstáli. Proto trvej na nových dílech a jejich proplacení.

Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 18:12 | Nahoru | #25
Takový kšeft a ty to tak posereš. Co já bych dal za to,kdyby do mě někdo narazil.... j.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 18:24 | Nahoru | #26

BikerLaky píše: To chápu, ale v tom případě chci stejný stav jako byl předtím. To znamená, že nechci prasklý, promáčknutý a následně opravený nárazník,ale třeba nějaký starší nepoužitý. Když už to chtějí řešit takto.

Právě, že mi nic neposlal ani nedal. Hned, jak přijedu domů, tak mu budu volat aby mi to poslal.


Tak proč ses v servise nedomluvil aby ti sehnali starší nárazník?
Pokud to je neautorizovaný servis tak pojišťovna servisákovi napíše že má na opravu třeba 15000kč. Servisák to samozřejmě opraví tak aby vydělal co nejvíce. Koupí nové světlo, opraví nárazník vyklepe bok a pak se to nalakuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 19:06 | Nahoru | #27

BikerLaky píše: Také berte laskavě v potaz, že v tomto případě přijdete o zákazníka, který Vám ročně platí na povinném a havarijním pojištění přes 14 000 Kč.


tohle by mělo bohatě stačit

btw: jestli máš havarijko tak je to trochu jiná situace. to sis měl nechat auto opravit ze svého havarijka a oni by si škodu vymohli z povinného viníka.

(reakce na) Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 20:42 | Nahoru | #28
honzajendabenda> Proč by měl bý jarin...każdý nedělá v pojištovně jako Ty a řeší to jak nejlépe umí v připadě že nedá servisu plnou moc....
A propo...sám jsem dostal fuck off když jsem Ti poslal slušnou PM na situaci a chování pojišťovny v mém sporu kdy jsem zohlednil fakt,kde pracuješ a že se "trochu" známe přes Toma....stejně si to každý musí vyřešit po své,ne....

Naposledy editováno 17.10.2014 20:48:29

Opět problém s pojišťovnou

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 21:06 | Nahoru | #29
Pokud byl nárazník před nehodou orig díl, nepoškozený, nesvařovaný apod. ,máš nárok na nový orig. díl. Řešil jsem to už několikrát, když chtěla pojišťovna okrást mého zákazníka a POKAŽDÉ to pojišťovna nakonec doplatila.

Jinak tvůj brácha má nárok na náhradní vozidlo po dobu opravy a to zaplatí pojišťovna

Naposledy editováno 17.10.2014 21:09:36

Opět problém s pojišťovnou

17.10.2014 v 21:16 | Nahoru | #30
Obvyklá písnička všech pojišťoven. Taky bych mohl přispět historkou z vlastní zkušenosti, kdy mi do kufru zaparkovala dodávka. Neplatil jsem nic.

Každopádně už ÚS rozhodl, že poškozený nemůže doplácet na chybu viníka a pojišťovna musí vyplatit kompletně škodu vzniklou opravou. Věčně obemílaná písnička amortizace ÚS nezajímala a poškozenému musela být proplacena plná oprava. Nenechat si nasrat na hlavu a klidně jít do soudního sporu. Čím dříve to přestanou lidi akceptovat, tím dřív od tohoto nesmyslu pojišťovny ustoupí. A že zdraží pojistné? To dělají stejně. Za poslední dva roky mi přišlo vždy navýšení pojistného z výmluvami na vyšší náklady díky změny zákonů.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist