2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele
MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Skalik píše: MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.
uplna blbost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Skalik píše: MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.
jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Che píše: jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo
A proto se na západních trzích etablovala až octavia.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Che píše: jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo
Upřímně se mi ani nechce věřit, že takhle enormně zjednodušeně se vyjadřuje někdo, kdo vystudoval strojárnu, dokonce se zaměřením na automobily...Dále Octavie na platformě Golfa si myslim slavila úspěch takže na tom nevidím z obchodního hlediska nic špatného a pokud bych si měl kupovat levné staré auto tak si koupím Octavii....
1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Meli by si tu nekteri uvedomit at si rikaj co chtej tak Nemci udelali poradek
Zacinal jsem na Simsonu, pak Mz na ktere jsem jezdil i bez papiru a kdyz jsem si je v sedmnacti delal, poprve jsem usedl na stroj Jawa 638 , prvni dojem v porovnani s Mz me napadlo : tak tohle je motorka na kterou skoci jezedak v holinach a masti ji domu sorry.
Jawu 350 jsem NIKDY skutecne nikdy nechtel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
netusim kolik procent firem v čr co delaji pro koncern vw,je ciste cz kapital. ale delniku zde zamestnava velice mnoho. a ti zas maj dalsi sub dodavky a kooperace. skoda, ze se nedozijem dalsi let,treba skok o 100 let. myslim si ale ze tyto giganti budou stagnovat.ze budou pribejvat dostupnejsi mali vyrobci. ale to vsechno zalezi na zakonech. je tezky o tom mluvit,ikdyz clovek vi hodne,porad vi hovno. nevim jestli by bylo lip kdyby ten poradek nastal scela rozumne a podstive,vzdy se neco zkurví.
myslim si, ze kdyby jsi byl ty muj uspesny soused a padala ti casto desetikoruna z kapsy,tak bych se mel lepe a i ty by jsi mohl nekdy vyuzit moji spadlou desetikorunu. nez aby jsme oba na neco cekali.
toto ted funguje taky, ale ten soused je stat se statem a tak to bude trvat hodne let a uz toho tolik podchytili,ze diktujou smery
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
JohnnyS08 píše: Upřímně se mi ani nechce věřit, že takhle enormně zjednodušeně se vyjadřuje někdo, kdo vystudoval strojárnu, dokonce se zaměřením na automobily...
felicie tedy nebyla faceliftovanej favorit ?? chápu to správně ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
taky muzu rict, ze delam pro koncert. delam pro deu firmu. ja si ale pripadam uz jak v ruzovem nucenenasazenem systemu. za cely svuj zivot vydelam na deti a bydleni a to jen, kdyz budu min. denne 11 hodin delat, 8 hodin spat, zbyde mi 5 hodin neco vymyslet
Ten priklad co jsem napsal z Bentley jen doklada , ze kolebka prumyslu , kde by se jiste mezi aristokracii naslo kapitalu dost taky volila cestu spojeni se silnym partnerem tak to proste je.
http://www.novinky.c...avinovou-sbirku.html
cim vic papiru tim vic penez, to rikam porad a kazdej jich chce mit.
jen to zdravi aby vydrzelo, casto se spis stava ze dela vic jak tech cca 10, sezony jsou sezony. kdyby byla doba min uspechana bylo by lip,ten spech je spatnej
1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
1)pohodlnost lidí a vedoucích pracovníků.
2)centrální plánování nepočítalo do budoucna s výrobou motocyklů
3)Cena nové Jawy 350 v 80-tých letech byla silně podhodnocena pro posílení prodejnosti. Možná i proto na vývoj nebyli peníze. Tehdy byla jiná ekonomika, podniky které měli zisk museli uživit podniky které neměli budoucnost a byli ve ztrátě. Ty podniky museli fungovat aby lidé měli práci protože za socialismu musel mít každý práci. Takže i když Jawa měla zisk, neznamenalo to že peníze dostanou na vývoj. O tom rozhodoval někdo jiný. Ale spíš se přikláním k názoru že ta fabrika neměla valné hospodářské výsledky už v 80-tých letech.
Další oblastí, kde by se Škoda bez VW jen těžko obešla, bylo přebudování prodejně-servisní sítě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele
ty voe to je ale blábol....., tak si tu fabriku kup a ukaž co v Tobě je ,
pokud nejsi zaměstnanec tak Ti přeji hodně úspěchů v podnikání,
pokud jsi zaměstnanec tak hodně štěstí a přeji dobrého kapitalistu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
dave-lister píše: Proč v Jawě a ČZ chyběl vývoj?
1)pohodlnost lidí a vedoucích pracovníků.
2)centrální plánování nepočítalo do budoucna s výrobou motocyklů
3)Cena nové Jawy 350 v 80-tých letech byla silně podhodnocena pro posílení prodejnosti. Možná i proto na vývoj nebyli peníze. Tehdy byla jiná ekonomika, podniky které měli zisk museli uživit podniky které neměli budoucnost a byli ve ztrátě. Ty podniky museli fungovat aby lidé měli práci protože za socialismu musel mít každý práci. Takže i když Jawa měla zisk, neznamenalo to že peníze dostanou na vývoj. O tom rozhodoval někdo jiný. Ale spíš se přikláním k názoru že ta fabrika neměla valné hospodářské výsledky už v 80-tých letech.
to ze jsi mel jednu z nejlepsich motorek gp jak ve 4t tak ve 2t chces rict ze nebyl vyvoj a lidi byli pohodlny?
ze 128 000(10mil.lidi) km² nakrmilo 17 075 400km2(143,2 mil)to asi udelal kdo?
se zbytkem by se dalo souhlasit
Hustokrutej píše: ty voe to je ale blábol....., tak si tu fabriku kup a ukaž co v Tobě je ,
pokud nejsi zaměstnanec tak Ti přeji hodně úspěchů v podnikání,
pokud jsi zaměstnanec tak hodně štěstí a přeji dobrého kapitalistu...
ty by jsi tu fabriku po revoluci nechtel? proc ne,treba by ti stat pomohl,kdyby byl schopnej
ja nevim,je to tezky a nevim o tom nic
Je hezké, že měli zajímavé protoypy, ale k čemu je mi prototyp, když nemám strojní zařízení, na kterém ho můžu efektivně sériově vyrábět. To je přesně případ JAWY 250/593 - motor daleko vyspělejší než ten z 640, ale vyráběný téměř ručně technologií, která byla stěží vhodná k výrobě rámcově desítek kusů pro soutěžní použití - ekonomická sebevražda snažit se něco takového produkovat sériově.
Che v jiném vláknu prezentoval názor, že JAWA měla od někoho kupovat čtřtaktní motor a později si ho začít sama vyrábět. No, ona to částečně dělala (zastavovala Rotaxy 500 do rámu 638), ale asi se to přiliš nevyplácelo. Koneckonců i v dnešní době v Evropě výrobci motorek, co kupují motory od někoho jiného, spíš jen přežívají...
Úvahy o vlastním čtřtaktním motoru jsou už IMHO zcela utopie - JAWA vlasní motorárnu neměla a takovou investici by si mohla stěží dovolit, i kdyby nějakým zázrakem udržela svoje 80-ti tisícové série.
Takže tu máme zastaralou sériovou výrobu jediného (!) stroje, pár prototypů s přinejlepším průměrnými technickými parametry, neuvěřitelně zastaralou a nekompletní technologicko-výrobní základnu (snad s vyjímkou zpracování plastových dílů, ta byla celkem na úrovni) a absentující prodejně-servisní síť. Z toho podle mě bez zahraničního partnera vybruslit nešlo.
Druhá věc je, zda by se i při upřímné snaze nějaký takový našel, Škoda s Favoritem a továrnou v Boleslavi byla proti JAWĚ s 639-kou a továrnou v Týnci hodně bohatá nevěsta. Navíc třeba západoevropští výrobci nebyli na přelomu 80-90 let v nijak závratné kondici.
Prostě pokud se do továrny třicet let prakticky neinvestuje, tak se to dohání jen těžko...
K Schade-Werke Junge Boleslaw existuje luxusni knizka, kde je velmi dobre popsano, co a jak se stalo:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008110206
Edit: ..ale to se me to s odstupem let a se zkusenostma, co mam dneska (vcetne ciziny), keca co? V 89tym me bylo 17 a vedel jsem kulovy.
Naposledy editováno 14.11.2013 09:56:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Pawka]to ze jsi mel jednu z nejlepsich motorek gp jak ve 4t tak ve 2t chces rict ze nebyl vyvoj a lidi byli pohodlny?
Ježíš, výborné závoďáky stavěl kdysi i Norton a taky skončil pod drnem. Minulost nic neznamená. V roce 1989 už měla Jawa v GP dávno leda tak kulové a společně s ČZ vyklidila i krosové pole.
2 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
... pokud byh mel prachy a chtel machrovat s exkluzivnim strojem ve spickove kvalite, v Tynci bych ho zcela jiste nehledal....
Naposledy editováno 14.11.2013 18:28:09
strakon píše: Se vůbec netěšíte na ty nový megaultrahustokrutopřísný nový litrový a 1,2 litrový luxusní stroje JAWA? auto.idnes.cz/jawa-se-chysta-na-prevrat-zrusi-dvoutakty-a-stavi-litrovou-motorku-11k-/motorky.aspx
Ahoj; já bych se i těšil, ale když se o jedný věci dočítám snad od tý doby, co tady jsem zaregistrovanej - a pořád nic... Tak to je pak těžký ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |