globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Je na tom zvlášť půvabný, že teď Jawa o5 zahajuje pseudovýrobu tristopeděsjatky ovšem bez převrtání na 400ku a pětikvaltu což požadoval Motokov už před pětadvaceti lety za účelem zvýšení prodejnosti beznadějně zastaralého motocyklu





Blokovaní uživatelé: Creck

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 14:48 | Nahoru | #61

Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele



MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 15:13 | Nahoru | #62

Skalik píše: MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.


uplna blbost

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 15:20 | Nahoru | #63

Pawka píše: uplna blbost



Uargumentoval jsi mě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 16:08 | Nahoru | #64

Skalik píše: MB by dopadla úplně stejně jako JAWA´, v 1989 už byla prostě nekonkurenceschopná. Favorit stál proti golfu za hovno. A vývojový oddělení nemělo nic v ruce.



jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 16:10 | Nahoru | #65

Che píše: jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo



A proto se na západních trzích etablovala až octavia.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 16:37 | Nahoru | #66

Skalik píše: A proto se na západních trzích etablovala až octavia.



myslíš tu zcestnost, kdy na malý plošině z golfa postavili čtyřapůlmetrový auto ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 16:39 | Nahoru | #67

Che píše: jj favo stálo za hovno a tak slavný WV na něj dalo nový blatníky a haubnu a eště 10 let ho vyrábělo

Upřímně se mi ani nechce věřit, že takhle enormně zjednodušeně se vyjadřuje někdo, kdo vystudoval strojárnu, dokonce se zaměřením na automobily...

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 17:29 | Nahoru | #68
no, nevim..... osobně jsem rád že VW Škodovku koupilo,druhé, jeli tu někdo kdo chtěl aby se tu dnes vyráběly Renaulty....
Dále Octavie na platformě Golfa si myslim slavila úspěch takže na tom nevidím z obchodního hlediska nic špatného a pokud bych si měl kupovat levné staré auto tak si koupím Octavii....

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 17:41 | Nahoru | #69
kdyz uz, tak vw,to je pravda. ale lepsi by bylo kdyby jsi to koupil ty a vydelany prachy utracel i tady, ty uz bys pak koupil i jawu a cz. kdyby to vw udelalo jako cagiva a dalsi jeji spolecnici,tak nas pilir ekonomiky je vprdeli(skodovka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 18:39 | Nahoru | #70
Pawka> ano mas pravdu , tak si musime priznat ze z moznosti to asi v danou dobu bylo nejlepsi reseni a hodnotit to dnes nema smysl ale muzem premyslet dal?kolik tuzemskych dodavatelu zasobuje Skodovku? Kolika lidem tedy v cr prinasi Skodovka obzivu?
Meli by si tu nekteri uvedomit at si rikaj co chtej tak Nemci udelali poradek

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 18:53 | Nahoru | #71
Jinak mam doma 250 Sport, ale koupil jsem ji pred dvaceti lety abych ji zrekonstruoval a jako motorku ktera se mne uz jako historicky kousek tenkrat libila.
Zacinal jsem na Simsonu, pak Mz na ktere jsem jezdil i bez papiru a kdyz jsem si je v sedmnacti delal, poprve jsem usedl na stroj Jawa 638 , prvni dojem v porovnani s Mz me napadlo : tak tohle je motorka na kterou skoci jezedak v holinach a masti ji domu sorry.
Jawu 350 jsem NIKDY skutecne nikdy nechtel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 19:09 | Nahoru | #72
Duke1> nevim jestli to bylo nejlepsi,ale spis dobry reseni.ja bych radsi to pral tobe.
netusim kolik procent firem v čr co delaji pro koncern vw,je ciste cz kapital. ale delniku zde zamestnava velice mnoho. a ti zas maj dalsi sub dodavky a kooperace. skoda, ze se nedozijem dalsi let,treba skok o 100 let. myslim si ale ze tyto giganti budou stagnovat.ze budou pribejvat dostupnejsi mali vyrobci. ale to vsechno zalezi na zakonech. je tezky o tom mluvit,ikdyz clovek vi hodne,porad vi hovno. nevim jestli by bylo lip kdyby ten poradek nastal scela rozumne a podstive,vzdy se neco zkurví.
myslim si, ze kdyby jsi byl ty muj uspesny soused a padala ti casto desetikoruna z kapsy,tak bych se mel lepe a i ty by jsi mohl nekdy vyuzit moji spadlou desetikorunu. nez aby jsme oba na neco cekali.
toto ted funguje taky, ale ten soused je stat se statem a tak to bude trvat hodne let a uz toho tolik podchytili,ze diktujou smery

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 19:16 | Nahoru | #73
Pawka> tak ja vlastne dnes pro koncern delam a jsem svym zpusobem jeho zamestnanec a muzu jen rici ze Skodovka v koncernu funguje vyborne ohledne jinych no ja nebudu jmenovat jen bych se rozcilil, ale vem si treba Bentley nenarvat tam koncern penize...kde dnes je? .

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 19:48 | Nahoru | #74

JohnnyS08 píše: Upřímně se mi ani nechce věřit, že takhle enormně zjednodušeně se vyjadřuje někdo, kdo vystudoval strojárnu, dokonce se zaměřením na automobily...



felicie tedy nebyla faceliftovanej favorit ?? chápu to správně ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 19:57 | Nahoru | #75
Duke1> to že to nekam smeruje a dari se je rozhodne jen dobre.
taky muzu rict, ze delam pro koncert. delam pro deu firmu. ja si ale pripadam uz jak v ruzovem nucenenasazenem systemu. za cely svuj zivot vydelam na deti a bydleni a to jen, kdyz budu min. denne 11 hodin delat, 8 hodin spat, zbyde mi 5 hodin neco vymyslet

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 20:25 | Nahoru | #76
Pawka> tak ja taky hakuju 10h denne ale mam slusnou praci tak si nechci stezovat me ubiji papirovani dnes je papir na papir hnus, kvalita a zakaznik je interesujici jen kdyz je to text na papiru.
Ten priklad co jsem napsal z Bentley jen doklada , ze kolebka prumyslu , kde by se jiste mezi aristokracii naslo kapitalu dost taky volila cestu spojeni se silnym partnerem tak to proste je.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 20:32 | Nahoru | #77
taky sem za vodou a kdyz se me nedari sem sobestacnej,ale co zbytek?
http://www.novinky.c...avinovou-sbirku.html
cim vic papiru tim vic penez, to rikam porad a kazdej jich chce mit.
jen to zdravi aby vydrzelo, casto se spis stava ze dela vic jak tech cca 10, sezony jsou sezony. kdyby byla doba min uspechana bylo by lip,ten spech je spatnej

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:02 | Nahoru | #78
Jo mas pavdu, nikomu nepreju byt bez zamestnani kdyz pracovat chce a zy praci slusnou vyplatu.

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:14 | Nahoru | #79
Proč v Jawě a ČZ chyběl vývoj?
1)pohodlnost lidí a vedoucích pracovníků.
2)centrální plánování nepočítalo do budoucna s výrobou motocyklů
3)Cena nové Jawy 350 v 80-tých letech byla silně podhodnocena pro posílení prodejnosti. Možná i proto na vývoj nebyli peníze. Tehdy byla jiná ekonomika, podniky které měli zisk museli uživit podniky které neměli budoucnost a byli ve ztrátě. Ty podniky museli fungovat aby lidé měli práci protože za socialismu musel mít každý práci. Takže i když Jawa měla zisk, neznamenalo to že peníze dostanou na vývoj. O tom rozhodoval někdo jiný. Ale spíš se přikláním k názoru že ta fabrika neměla valné hospodářské výsledky už v 80-tých letech.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:29 | Nahoru | #80
Che> Samozřejmě, že Felicia je faceliftovanej Favorit. Mě ale udivuje, s jakou lehkostí ignoruješ technologické aspekty výroby. A přitom právě tohle byla oblast, kam směřovaly první investice po převzetí Škody Volkswagenem. Investice, na které by asi Škodovka bez zahraničního partnera těžko dosáhla. Mimochodem, ty změny technologie se projevili i na samotné řadě Favorit, třeba postup svařování kastle, změny v oblasti řízení výroby a vnitropodnikového skladnění dílů...

Další oblastí, kde by se Škoda bez VW jen těžko obešla, bylo přebudování prodejně-servisní sítě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:33 | Nahoru | #81

Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele



ty voe to je ale blábol....., tak si tu fabriku kup a ukaž co v Tobě je ,
pokud nejsi zaměstnanec tak Ti přeji hodně úspěchů v podnikání,
pokud jsi zaměstnanec tak hodně štěstí a přeji dobrého kapitalistu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:49 | Nahoru | #82

dave-lister píše: Proč v Jawě a ČZ chyběl vývoj?
1)pohodlnost lidí a vedoucích pracovníků.
2)centrální plánování nepočítalo do budoucna s výrobou motocyklů
3)Cena nové Jawy 350 v 80-tých letech byla silně podhodnocena pro posílení prodejnosti. Možná i proto na vývoj nebyli peníze. Tehdy byla jiná ekonomika, podniky které měli zisk museli uživit podniky které neměli budoucnost a byli ve ztrátě. Ty podniky museli fungovat aby lidé měli práci protože za socialismu musel mít každý práci. Takže i když Jawa měla zisk, neznamenalo to že peníze dostanou na vývoj. O tom rozhodoval někdo jiný. Ale spíš se přikláním k názoru že ta fabrika neměla valné hospodářské výsledky už v 80-tých letech.



to ze jsi mel jednu z nejlepsich motorek gp jak ve 4t tak ve 2t chces rict ze nebyl vyvoj a lidi byli pohodlny?
ze 128 000(10mil.lidi) km² nakrmilo 17 075 400km2(143,2 mil)to asi udelal kdo?
se zbytkem by se dalo souhlasit

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:57 | Nahoru | #83

Hustokrutej píše: ty voe to je ale blábol....., tak si tu fabriku kup a ukaž co v Tobě je ,
pokud nejsi zaměstnanec tak Ti přeji hodně úspěchů v podnikání,
pokud jsi zaměstnanec tak hodně štěstí a přeji dobrého kapitalistu...


ty by jsi tu fabriku po revoluci nechtel? proc ne,treba by ti stat pomohl,kdyby byl schopnej
ja nevim,je to tezky a nevim o tom nic

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 21:58 | Nahoru | #84
Ještě k JAWĚ, tak nechci nijak obhajovat její porevoluční a tím méně současné vedení, ale situace podniku skutečně nešla nijak jednoduše řešit.

Je hezké, že měli zajímavé protoypy, ale k čemu je mi prototyp, když nemám strojní zařízení, na kterém ho můžu efektivně sériově vyrábět. To je přesně případ JAWY 250/593 - motor daleko vyspělejší než ten z 640, ale vyráběný téměř ručně technologií, která byla stěží vhodná k výrobě rámcově desítek kusů pro soutěžní použití - ekonomická sebevražda snažit se něco takového produkovat sériově.

Che v jiném vláknu prezentoval názor, že JAWA měla od někoho kupovat čtřtaktní motor a později si ho začít sama vyrábět. No, ona to částečně dělala (zastavovala Rotaxy 500 do rámu 638), ale asi se to přiliš nevyplácelo. Koneckonců i v dnešní době v Evropě výrobci motorek, co kupují motory od někoho jiného, spíš jen přežívají...

Úvahy o vlastním čtřtaktním motoru jsou už IMHO zcela utopie - JAWA vlasní motorárnu neměla a takovou investici by si mohla stěží dovolit, i kdyby nějakým zázrakem udržela svoje 80-ti tisícové série.

Takže tu máme zastaralou sériovou výrobu jediného (!) stroje, pár prototypů s přinejlepším průměrnými technickými parametry, neuvěřitelně zastaralou a nekompletní technologicko-výrobní základnu (snad s vyjímkou zpracování plastových dílů, ta byla celkem na úrovni) a absentující prodejně-servisní síť. Z toho podle mě bez zahraničního partnera vybruslit nešlo.

Druhá věc je, zda by se i při upřímné snaze nějaký takový našel, Škoda s Favoritem a továrnou v Boleslavi byla proti JAWĚ s 639-kou a továrnou v Týnci hodně bohatá nevěsta. Navíc třeba západoevropští výrobci nebyli na přelomu 80-90 let v nijak závratné kondici.

Prostě pokud se do továrny třicet let prakticky neinvestuje, tak se to dohání jen těžko...

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 09:51 | Nahoru | #85
..tak k Jawe jste tady uz asi vsechno podstatne rekli. Ano, podnik po revoluci ridili (a dodnes ridi) kreteni; realizovala se tam rada silenych projektu (trikolka a podobne), kam se akorat utopily prachy; vodou chlazena rada 250-593 (mel jsem) s vybornym motorem se nedotahla do pouzitelneho konce (Praga ED 250 byla ve srovnani s tim krapem luxusni motorka); v malejch kubaturach to Jawa posrala uplne totalne (mohlo se kooperovat s Taiwanem nebo Cinou brzy po revoluci) vcetne 4T 125tek a 250tech z posledni doby (viz Bertovy navrhy) a ve finale v privatizacich skoncila v rukou spekulantu a dneska je z toho Charouzova pracka na dotace.

K Schade-Werke Junge Boleslaw existuje luxusni knizka, kde je velmi dobre popsano, co a jak se stalo:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008110206

Edit: ..ale to se me to s odstupem let a se zkusenostma, co mam dneska (vcetne ciziny), keca co? V 89tym me bylo 17 a vedel jsem kulovy.

Naposledy editováno 14.11.2013 09:56:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 11:18 | Nahoru | #86

Pawka]to ze jsi mel jednu z nejlepsich motorek gp jak ve 4t tak ve 2t chces rict ze nebyl vyvoj a lidi byli pohodlny?


Ježíš, výborné závoďáky stavěl kdysi i Norton a taky skončil pod drnem. Minulost nic neznamená. V roce 1989 už měla Jawa v GP dávno leda tak kulové a společně s ČZ vyklidila i krosové pole.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 11:38 | Nahoru | #87
1100Virago> ale takhle sem to nemyslel,toto snad kazdy doslo.

2 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 18:08 | Nahoru | #88
Se vůbec netěšíte na ty nový megaultrahustokrutopřísný nový litrový a 1,2 litrový luxusní stroje JAWA? auto.idnes.cz/jawa-se-chysta-na-prevrat-zrusi-dvoutakty-a-stavi-litrovou-motorku-11k-/motorky.aspx

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 18:27 | Nahoru | #89
strakon> ...ne.. pac cena za tu kusovou vyrobu a rucni praci na kolene tech 2 delniku, co tam jeste jsou bude astronomicka. Navic ten jeden zacne pak delat mistra a bude se na to cekat dyl jak na Rollse.

... pokud byh mel prachy a chtel machrovat s exkluzivnim strojem ve spickove kvalite, v Tynci bych ho zcela jiste nehledal....

Naposledy editováno 14.11.2013 18:28:09

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.11.2013 v 20:32 | Nahoru | #90

strakon píše: Se vůbec netěšíte na ty nový megaultrahustokrutopřísný nový litrový a 1,2 litrový luxusní stroje JAWA? auto.idnes.cz/jawa-se-chysta-na-prevrat-zrusi-dvoutakty-a-stavi-litrovou-motorku-11k-/motorky.aspx



Ahoj; já bych se i těšil, ale když se o jedný věci dočítám snad od tý doby, co tady jsem zaregistrovanej - a pořád nic... Tak to je pak těžký ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist