Dnes před první jízdou se mi po nastartování začalo kouřit od motoru. Byla to spojka el. kabeláže, která se začala škvařit. Jedná se o 3 kabílky, které jsou na pravé straně motorky, vedou z "elektrochladiče" přes onu spojku dále přes motor na levou stranu motorky, kde ústí bůhví do čeho. Rozeteklou spojku jsem rozlámal a dráty a spojil samostatně a onotal elektrikářskou izolačkou, ale spoje se hřejou dál. Studeňák mezi nimi stopro nebude.
Kdybyste někdo věděl, co s tím může být, budu vám vděčný.
Hlavně ale uvítám kontakty na šikovného servismana v okolí Brna, který by si s tím uměl poradit. Jedná se o Aprilia RSV 1000 R Factory, rok 2004. Mockrát děkuji.
04+ má hnědý konektory dva, hledej šmudlo. Konektory dát do hajzlu, dráty pořádně vyčistit a dočasně tam můžeš dát čokoládu, pak bude lepší to buď napevno proletovat nebo tam dát fastony.
Naposledy editováno 13.08.2013 12:07:29
1 reakcí na tento příspěvek RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
Každopádně když jsem rozpojil ten zdravý konektor, všechno funguje - normálně vrčím. Znamená to, že alternátor je odpojený a jedu jen na baterku?
Děkuju ti, ještě že tě tu máme
Naposledy editováno 13.08.2013 12:25:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
Akorát nevim, jestli se neupeče stator, když to poběží bez zátěže. Ale třeba ne, elektrice nerozumim, to se o mně všeobecně ví
Něco jiného je to u klasického "devítidiodového" alternátoru s buzenou kotvou - jak je jednou nabuzen, nesmí se odpojit od baterky, jinak se vlivem napěťových špiček mohou zničit diody.
venakucera> "Fast-on" konektorů je spousta druhů , ale pro Tebe by připadal v úvahu nejpoužívanější 6.3mm (šířka) pro 2.5mm2 drát - samice , samec . K jejich montáži potřebuješ krimpovačky , ale v nouzi to jde i kombinačkami a v případě větších proudů je pak lepší spoj ještě přecínovat.
"Elektrochladičem" myslíš zřejmě regulátor a pozor na to, jestli se konektor mezi ním a alternátorem nevyhřál kvůli zkratu v regleru. Propoj dráty po zničeném konektoru (na pořadí fází nezáleží) a změř napětí na baterce při běžícím motoru, abys zjistil, zda je regler v pořádku. Jinak, jak už napsal FiZzeR, nejspolehlivější bude dráty "napevno" scínovat, bez konektorových spojů a zaizolovat smršťovací bužírkou.
1 reakcí na tento příspěvek RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
A jaký altík je v RSV nevíš?
Jsem teď na okruhu, takže mé možnosti jsou dost omezené. Navíc elektrice nerozumím vůbec.
Ale měl jsem spojené dráty a před startem měla baterka napětí 12,3 V, po nastartování 13,5 V - to mi ukázala přístrojovka. Jinak žádný elektroměřák nemám. Každopádně dráty se ve spoji začaly po chvilce zase hřát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
13.5V při běžícím motoru ještě na dobíjení baterky stačí, i když správně by se napětí mělo pohybovat kolem 14V. Jestli se dráty hřejí jen v místě spojů, tak nad bude regler v pořádku a vyhřívání je jen důsledkem přechodových odporů v nedokonalých spojích.
Každopádně pro "závod" na okruhu klidně nech aleternátor odpojený, závodní mašiny beztak altec nemají a závod odjedou jen na baterku (nemají ani starter a nahazují se pomocným motorem, zabírajícím gumovým válcem o zadní kolo), takže s plně nabitou batekou bys jízdu zvládnout měl. Ale před cestou dom nech každopádně baterku nabít.
Kdyby sis vzpomněl o pár dní dřív... zrovna včera jsem ve štádlu byl, tak kdybys předem dal vědět, mohl jsem vzít vercajk a na motorku Ti "hodit čučku".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
Nakonec mi to tu jeden chlapík opravil - drátky sletoval. Ale chvíli po nastartování sed mi pak zahřálo rele tak, že jsem na něm neudržel ruku. Podobně tak drátky, těsně pod ním, které vedou k altíku. Je to normální, nebo to něco značí? Při přeměření el. měřákem nevykazoval abnormální hodnoty.
Jinak hodnoty přímo na baterce po nastartování byly 13,8 resp. 13,9.
Každopádně všem vám moc děkuju!!!
Jinak sletování drátů je to nejlepší, co jste mohli udělat.