Dnes před první jízdou se mi po nastartování začalo kouřit od motoru. Byla to spojka el. kabeláže, která se začala škvařit. Jedná se o 3 kabílky, které jsou na pravé straně motorky, vedou z "elektrochladiče" přes onu spojku dále přes motor na levou stranu motorky, kde ústí bůhví do čeho. Rozeteklou spojku jsem rozlámal a dráty a spojil samostatně a onotal elektrikářskou izolačkou, ale spoje se hřejou dál. Studeňák mezi nimi stopro nebude.
Kdybyste někdo věděl, co s tím může být, budu vám vděčný.
Hlavně ale uvítám kontakty na šikovného servismana v okolí Brna, který by si s tím uměl poradit. Jedná se o Aprilia RSV 1000 R Factory, rok 2004. Mockrát děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
13.5V při běžícím motoru ještě na dobíjení baterky stačí, i když správně by se napětí mělo pohybovat kolem 14V. Jestli se dráty hřejí jen v místě spojů, tak nad bude regler v pořádku a vyhřívání je jen důsledkem přechodových odporů v nedokonalých spojích.
Každopádně pro "závod" na okruhu klidně nech aleternátor odpojený, závodní mašiny beztak altec nemají a závod odjedou jen na baterku (nemají ani starter a nahazují se pomocným motorem, zabírajícím gumovým válcem o zadní kolo), takže s plně nabitou batekou bys jízdu zvládnout měl. Ale před cestou dom nech každopádně baterku nabít.
Kdyby sis vzpomněl o pár dní dřív... zrovna včera jsem ve štádlu byl, tak kdybys předem dal vědět, mohl jsem vzít vercajk a na motorku Ti "hodit čučku".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
Nakonec mi to tu jeden chlapík opravil - drátky sletoval. Ale chvíli po nastartování sed mi pak zahřálo rele tak, že jsem na něm neudržel ruku. Podobně tak drátky, těsně pod ním, které vedou k altíku. Je to normální, nebo to něco značí? Při přeměření el. měřákem nevykazoval abnormální hodnoty.
Jinak hodnoty přímo na baterce po nastartování byly 13,8 resp. 13,9.
Každopádně všem vám moc děkuju!!!