Téma: RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
13.8.2013 v 12:03
Ahoj, mám problém. Jsem teď druhý den na Slovači a pozítří mám ježdění v Brně.

Dnes před první jízdou se mi po nastartování začalo kouřit od motoru. Byla to spojka el. kabeláže, která se začala škvařit. Jedná se o 3 kabílky, které jsou na pravé straně motorky, vedou z "elektrochladiče" přes onu spojku dále přes motor na levou stranu motorky, kde ústí bůhví do čeho. Rozeteklou spojku jsem rozlámal a dráty a spojil samostatně a onotal elektrikářskou izolačkou, ale spoje se hřejou dál. Studeňák mezi nimi stopro nebude.

Kdybyste někdo věděl, co s tím může být, budu vám vděčný.

Hlavně ale uvítám kontakty na šikovného servismana v okolí Brna, který by si s tím uměl poradit. Jedná se o Aprilia RSV 1000 R Factory, rok 2004. Mockrát děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2013 v 15:25 | Nahoru | #1
venakucera> RSV1000 má alternátor s perm. magnety (čili v podstatě magneto) a zkratovým reglerem, jako většina dnešních motorek.
13.5V při běžícím motoru ještě na dobíjení baterky stačí, i když správně by se napětí mělo pohybovat kolem 14V. Jestli se dráty hřejí jen v místě spojů, tak nad bude regler v pořádku a vyhřívání je jen důsledkem přechodových odporů v nedokonalých spojích.
Každopádně pro "závod" na okruhu klidně nech aleternátor odpojený, závodní mašiny beztak altec nemají a závod odjedou jen na baterku (nemají ani starter a nahazují se pomocným motorem, zabírajícím gumovým válcem o zadní kolo), takže s plně nabitou batekou bys jízdu zvládnout měl. Ale před cestou dom nech každopádně baterku nabít.
Kdyby sis vzpomněl o pár dní dřív... zrovna včera jsem ve štádlu byl, tak kdybys předem dal vědět, mohl jsem vzít vercajk a na motorku Ti "hodit čučku".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 18:48 | Nahoru | #2
J.M.K.> No jo.. ale stalo se mi to ráno, když jsem si sedl na motorku přichystaný na první rundu. ..když jsem jel chvíli před tím na technickou, tak samozřemě vůbec nic.

Nakonec mi to tu jeden chlapík opravil - drátky sletoval. Ale chvíli po nastartování sed mi pak zahřálo rele tak, že jsem na něm neudržel ruku. Podobně tak drátky, těsně pod ním, které vedou k altíku. Je to normální, nebo to něco značí? Při přeměření el. měřákem nevykazoval abnormální hodnoty.

Jinak hodnoty přímo na baterce po nastartování byly 13,8 resp. 13,9.

Každopádně všem vám moc děkuju!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist