globalmoto_kveten





Téma: RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
13.8.2013 v 12:03
Ahoj, mám problém. Jsem teď druhý den na Slovači a pozítří mám ježdění v Brně.

Dnes před první jízdou se mi po nastartování začalo kouřit od motoru. Byla to spojka el. kabeláže, která se začala škvařit. Jedná se o 3 kabílky, které jsou na pravé straně motorky, vedou z "elektrochladiče" přes onu spojku dále přes motor na levou stranu motorky, kde ústí bůhví do čeho. Rozeteklou spojku jsem rozlámal a dráty a spojil samostatně a onotal elektrikářskou izolačkou, ale spoje se hřejou dál. Studeňák mezi nimi stopro nebude.

Kdybyste někdo věděl, co s tím může být, budu vám vděčný.

Hlavně ale uvítám kontakty na šikovného servismana v okolí Brna, který by si s tím uměl poradit. Jedná se o Aprilia RSV 1000 R Factory, rok 2004. Mockrát děkuji.

RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2013 v 12:06 | Nahoru | #1
Elektrochladičem rozumíš asi pasiv na regulátoru, co? Ty dráty jestli jsou žlutý, tak vedou od alternátoru.

04+ má hnědý konektory dva, hledej šmudlo. Konektory dát do hajzlu, dráty pořádně vyčistit a dočasně tam můžeš dát čokoládu, pak bude lepší to buď napevno proletovat nebo tam dát fastony.

Naposledy editováno 13.08.2013 12:07:29

1 reakcí na tento příspěvek RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 12:24 | Nahoru | #2
JJ... to mám ny mysli. U toho jednoho hnědého konektoru je vše OK. Druhý už v podstatě není a dráty jsem k sobě pospojoval. Pájku tu nemám a nevím, co jsou fastony.

Každopádně když jsem rozpojil ten zdravý konektor, všechno funguje - normálně vrčím. Znamená to, že alternátor je odpojený a jedu jen na baterku?

Děkuju ti, ještě že tě tu máme

Naposledy editováno 13.08.2013 12:25:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:00 | Nahoru | #3
venakucera> Jo, když to rozpojíš, jedeš jen na baterku.

Akorát nevim, jestli se neupeče stator, když to poběží bez zátěže. Ale třeba ne, elektrice nerozumim, to se o mně všeobecně ví

RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:17 | Nahoru | #4
zkoušel jsi Šindlera ? Je z Hrušek u Brna, dřív dělal Yamaha,teď je na soukromo

(reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:25 | Nahoru | #5
FiZzeR> Odpojenému alternátoru s perm. magnetem na rotoru se nic nestane. Jen bude bez zátěže dávat napětí až ke 100V, takže jedině, že by bylo vinutí narušené a vyšším napětím by se "prorazilo". Jinak bez zátěže nebude vinutím protékat žádný proud, takže se nebude hřát a "upéct" se nemůže.

Něco jiného je to u klasického "devítidiodového" alternátoru s buzenou kotvou - jak je jednou nabuzen, nesmí se odpojit od baterky, jinak se vlivem napěťových špiček mohou zničit diody.

venakucera> "Fast-on" konektorů je spousta druhů , ale pro Tebe by připadal v úvahu nejpoužívanější 6.3mm (šířka) pro 2.5mm2 drát - samice , samec . K jejich montáži potřebuješ krimpovačky , ale v nouzi to jde i kombinačkami a v případě větších proudů je pak lepší spoj ještě přecínovat.

"Elektrochladičem" myslíš zřejmě regulátor a pozor na to, jestli se konektor mezi ním a alternátorem nevyhřál kvůli zkratu v regleru. Propoj dráty po zničeném konektoru (na pořadí fází nezáleží) a změř napětí na baterce při běžícím motoru, abys zjistil, zda je regler v pořádku. Jinak, jak už napsal FiZzeR, nejspolehlivější bude dráty "napevno" scínovat, bez konektorových spojů a zaizolovat smršťovací bužírkou.

1 reakcí na tento příspěvek RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:40 | Nahoru | #6
Děkuju kluci!!

A jaký altík je v RSV nevíš?

Jsem teď na okruhu, takže mé možnosti jsou dost omezené. Navíc elektrice nerozumím vůbec.

Ale měl jsem spojené dráty a před startem měla baterka napětí 12,3 V, po nastartování 13,5 V - to mi ukázala přístrojovka. Jinak žádný elektroměřák nemám. Každopádně dráty se ve spoji začaly po chvilce zase hřát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

Skvělá odpověď, děkuji! 13.8.2013 v 15:25 | Nahoru | #7
venakucera> RSV1000 má alternátor s perm. magnety (čili v podstatě magneto) a zkratovým reglerem, jako většina dnešních motorek.
13.5V při běžícím motoru ještě na dobíjení baterky stačí, i když správně by se napětí mělo pohybovat kolem 14V. Jestli se dráty hřejí jen v místě spojů, tak nad bude regler v pořádku a vyhřívání je jen důsledkem přechodových odporů v nedokonalých spojích.
Každopádně pro "závod" na okruhu klidně nech aleternátor odpojený, závodní mašiny beztak altec nemají a závod odjedou jen na baterku (nemají ani starter a nahazují se pomocným motorem, zabírajícím gumovým válcem o zadní kolo), takže s plně nabitou batekou bys jízdu zvládnout měl. Ale před cestou dom nech každopádně baterku nabít.
Kdyby sis vzpomněl o pár dní dřív... zrovna včera jsem ve štádlu byl, tak kdybys předem dal vědět, mohl jsem vzít vercajk a na motorku Ti "hodit čučku".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 18:48 | Nahoru | #8
J.M.K.> No jo.. ale stalo se mi to ráno, když jsem si sedl na motorku přichystaný na první rundu. ..když jsem jel chvíli před tím na technickou, tak samozřemě vůbec nic.

Nakonec mi to tu jeden chlapík opravil - drátky sletoval. Ale chvíli po nastartování sed mi pak zahřálo rele tak, že jsem na něm neudržel ruku. Podobně tak drátky, těsně pod ním, které vedou k altíku. Je to normální, nebo to něco značí? Při přeměření el. měřákem nevykazoval abnormální hodnoty.

Jinak hodnoty přímo na baterce po nastartování byly 13,8 resp. 13,9.

Každopádně všem vám moc děkuju!!!

(reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 18:54 | Nahoru | #9
venakucera> Napětí na baterce je dle Tvého měření relativně v normálu, ale to zahřívání drátů mezi altecem a reglerem už moc normální není. Nejlepší by bylo klešťákem změřit proudy na žlutých drátech, to by nejlépe vypovědělo.
Jinak sletování drátů je to nejlepší, co jste mohli udělat.

RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 19:29 | Nahoru | #10
To už pak všechno bylo měřený normálně voltmetrem, nevim ale kolik mu to psalo u toho rele. Ríkal ale, že to vypadá dobrý.

RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

23.8.2013 v 18:07 | Nahoru | #11
malinko vám do toho skočím mezi námi už jsem takhle spravil 5 RSV a zatím všechny choděj: letování je ukrutná píčovina a na autech a motorkách se nedělá páč se to uklepe a vzniká přechoďák jak sviňa. Nejlepší a nejosvědčenější je ty kabely mezi válci dát do lisovacích spojek kabely přez sebe a zalisovat každej zvlášť a každej do azbestový bůži a ještě dávám kvalitnější dráty a místo toho konektoru u regleru dávám keramickou čokošku a zase dráty přez sebe a zatáhnu je to věčný a faká to a vůbec nejlepší je ten regler vyměnit za ignitech. Hele kdyby něco tak se ozvy jinak se ještě podívej na stator když se ti to hřeje může bejt nakoplej mně takhle shořely dvě vynutí už mám jinej a super.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist