Téma: RSV elektrika - pomoc!!! - Brno
13.8.2013 v 12:03
Ahoj, mám problém. Jsem teď druhý den na Slovači a pozítří mám ježdění v Brně.

Dnes před první jízdou se mi po nastartování začalo kouřit od motoru. Byla to spojka el. kabeláže, která se začala škvařit. Jedná se o 3 kabílky, které jsou na pravé straně motorky, vedou z "elektrochladiče" přes onu spojku dále přes motor na levou stranu motorky, kde ústí bůhví do čeho. Rozeteklou spojku jsem rozlámal a dráty a spojil samostatně a onotal elektrikářskou izolačkou, ale spoje se hřejou dál. Studeňák mezi nimi stopro nebude.

Kdybyste někdo věděl, co s tím může být, budu vám vděčný.

Hlavně ale uvítám kontakty na šikovného servismana v okolí Brna, který by si s tím uměl poradit. Jedná se o Aprilia RSV 1000 R Factory, rok 2004. Mockrát děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:00 | Nahoru | #1
venakucera> Jo, když to rozpojíš, jedeš jen na baterku.

Akorát nevim, jestli se neupeče stator, když to poběží bez zátěže. Ale třeba ne, elektrice nerozumim, to se o mně všeobecně ví

(reakce na) RSV elektrika - pomoc!!! - Brno

13.8.2013 v 13:25 | Nahoru | #2
FiZzeR> Odpojenému alternátoru s perm. magnetem na rotoru se nic nestane. Jen bude bez zátěže dávat napětí až ke 100V, takže jedině, že by bylo vinutí narušené a vyšším napětím by se "prorazilo". Jinak bez zátěže nebude vinutím protékat žádný proud, takže se nebude hřát a "upéct" se nemůže.

Něco jiného je to u klasického "devítidiodového" alternátoru s buzenou kotvou - jak je jednou nabuzen, nesmí se odpojit od baterky, jinak se vlivem napěťových špiček mohou zničit diody.

venakucera> "Fast-on" konektorů je spousta druhů , ale pro Tebe by připadal v úvahu nejpoužívanější 6.3mm (šířka) pro 2.5mm2 drát - samice , samec . K jejich montáži potřebuješ krimpovačky , ale v nouzi to jde i kombinačkami a v případě větších proudů je pak lepší spoj ještě přecínovat.

"Elektrochladičem" myslíš zřejmě regulátor a pozor na to, jestli se konektor mezi ním a alternátorem nevyhřál kvůli zkratu v regleru. Propoj dráty po zničeném konektoru (na pořadí fází nezáleží) a změř napětí na baterce při běžícím motoru, abys zjistil, zda je regler v pořádku. Jinak, jak už napsal FiZzeR, nejspolehlivější bude dráty "napevno" scínovat, bez konektorových spojů a zaizolovat smršťovací bužírkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist