Naposledy editováno 14.07.2013 11:51:05
Ale k problému s nežádoucím zapnutím... mechanicky něco bastlit u tlačítka je blbost, nejsnazší bude přestřihnout drát vedoucí na cívku relátka starteru a zařadit tam rozpínací relátko , jehož cívka bude přes diodu napájena z jedné z fází alternátoru (jeden ze tří žlutých drátů mezi altecem a reglerem - nejsnazší jest na vybraný drát zlodějkou nacvaknout "odbočkový" drát, na něj naletovat diodu a z katody diody vést drát na cívku relátka.
Relátko po rozběhnutí motoru, kdy alternátor začne dávat min. 12V, rozepne a znemožní tak další zapnutí starteru. Po zastavení motoru relátko odpadne a jest možné starter opět normálně zapnout.
E: gugo> Zřejmě se upsal a "tím samým na druhé straně" myslel nechtěné zatroubení.
Naposledy editováno 14.07.2013 11:41:47
1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Ohledně toho jištění startování - divil by ses, ale mají to jen škodovky, u žádné jiné značky jsem s tím zatím nesetkal. Ale jsem za to rád, jelikož v těchto případech je to jištěné mechanicky ve spínačce tak, že jak otočíš klíčem na doraz (zapnutí starteru), tak uvolníš západku, která po návratu klíče do předchozí polohy zapadne a zablokuje tak opětovné otočení klíče na doraz. Natáhneš ji otočením klíče do vypnuté polohy. Je to podobný systém, jako západka pro zablokování volantu.
Není tam žádná vazba na hlídání, zda motor skutečně běží, což bohužel znamená, že pokud motor nenaskočí, nebo zhasne (třeba při rozjezdu), tak je třeba otrocky spínačku zcela vypnout a znovu zapnout, což akorát zdržuje a otravuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Jestli to jištění startování na jiných typech mají řešeno elektricky, tak je to každopádně dobrá věc. Ale z té škodovácké spínačky bych vykvetl.
Jinak Mazdu jsem jeden čas měl chvíli půjčenou 626 kupé dvoulitr, rok zhruba 1988 a ta jištění stoprocentně neměla.
Jo a u tátovy 323F '92 už jsem jednou omylem startovat nastartovaný motor, což nechápu, nějaký zkrat v hlavě.
1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Ostatně má to i praktický význam třeba v ochraně proti zcizení... viz ten nedávný případ ze států, kdy Ti dva spratci chtěli lohnout auto, jenže se "zasekli" na tom, že si nevěděli rady s manuálním řazením.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
J.M.K. píše: WHTRDR> Věděl, ale nejel bych s tím... potřebuju řídit auto a ne se vézt hračkou pro lemply, co jede sama (nadsázka).
automat s pořádným motorem je náhodou pecka ale bavím se o motoru kolme 3litrů
1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
HornisGSX píše: automat s pořádným motorem je náhodou pecka ale bavím se o motoru kolme 3litrů
souhlas, jel sem s tim velkým Volvem, typově nevím jak se to menuje (vypadá to jako ofroad, nebo SUV, či tak něco) - TDI 3.0, a raketa šílená
No, ale musím se přiznat že to je jediný tohoto typu, co sem kdy řídil. Asi jsou i lepší dravci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Mr.Dan píše: Zato automat s dvoulitrovým motorem s turbem je pohroma, viz můj vůz, v té době ani poté nesehnatelný v manuální verzi a dobrém stavu. Radši bych normální šaltrpáku. Ale to už jsme hóódně odbočili...
Já mám Volvo V70, 2,4 obsah diesel v automatu a lepší auto jsem nikdy neměl. Najeto 270 (tedy alespoň to ukazuje počítadlo - dotaženo ojeté z itálie) a naprosto bez problémů.
K tématu - co takhle na to tlačítko prostě nešahat? Nevím tedy co tě vede tu pracku na to tlačítko dávat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Ale rozvod mi stačí klasický, žádné proměnné časování, nebo složité a poruchové hydroštely, předstih stačí řídit dle otáček, karbec jednoduchý, jednokomorový s přívěrou - a také to jede, j to spolehlivé a opraví to každé vesnické stréc. Řadit bez meziplynu vůbec neumím a veškeré elektronické fičury kolem motoru, natož automatické řazení a asistenti jako ABS, EBD, ASR, ESP a další - to jsou jen zbytečnosti zvyšující riziko poruch a umožňující řízení vozidla i neschopným kopytům, jež, přísně vzato, za lívanec vůbec nepatří. A když se takové dostane do provozu - průser v podobě nehody, při které bohužel zařvou nevinní, na sebe dlouho čekat nenechá... zpravidla do první krizovky.
seikos píše: Já mám Volvo V70, 2,4 obsah diesel v automatu a lepší auto jsem nikdy neměl. Najeto 270 (tedy alespoň to ukazuje počítadlo - dotaženo ojeté z itálie) a naprosto bez problémů.
K tématu - co takhle na to tlačítko prostě nešahat? Nevím tedy co tě vede tu pracku na to tlačítko dávat
Mnó, jenže tam už máš asi o chlup modernější almaru, co? Nedávno jsem našel na Flickru test toho mého Saaba s tímtéž motorem a automatem a resumé testu? Něco ve smyslu "Pokud někdy existoval motor vrcholně nevhodný ke spárování s automatickou převodovkou, pak právě tento přeplňovaný B202 jest on". Almara je čtyřstupňová a má dost krátkou dvojku a dlouhou trojku, takže pojezd ve městě rychlostí okolo 40tky je očistec, protože to je přesně hranice, kdy už tam chce šoupat trojku a podtáčet tak motor kolem 1100 ot...
Jinak se taky ptám sám sebe, co mě vedlo k tomu o to tlačítko zavadit. To bude ta rozvášněnost při vrkání před nájezdem do zatáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
J.M.K. píše: WHTRDR> Pochopitelně to neberu až tak ad absurdum, třeba, že by měl být rozvod řízen ručně jako u prvních parních pump Newcomen, kde cca desetiletý klučina obsluhující stroj propojil řetízkem páku od kohout pouštějícího páru s vahadlem pumpy, čímž si ušetřil práci - a divil se, že nebyl "šéfem" sepsut, ale naopak pochválen.
Ale rozvod mi stačí klasický, žádné proměnné časování, nebo složité a poruchové hydroštely, předstih stačí řídit dle otáček, karbec jednoduchý, jednokomorový s přívěrou - a také to jede, j to spolehlivé a opraví to každé vesnické stréc. Řadit bez meziplynu vůbec neumím a veškeré elektronické fičury kolem motoru, natož automatické řazení a asistenti jako ABS, EBD, ASR, ESP a další - to jsou jen zbytečnosti zvyšující riziko poruch a umožňující řízení vozidla i neschopným kopytům, jež, přísně vzato, za lívanec vůbec nepatří. A když se takové dostane do provozu - průser v podobě nehody, při které bohužel zařvou nevinní, na sebe dlouho čekat nenechá... zpravidla do první krizovky.
no a jakej je rozdil mez necim co ti meni predstih podle otacek a necim co ti meni kvalty podle otacek?
Kdežto klasická automatická kvaltkysna s hydroměničem a dvěma planetami, ovládanými hydraulickým "mozkem", snad nikdy nedokáže řadit tak, jak jest momentálně třeba, hlavně v kopci včas nepodřadí a leckdy nepomůže ani "kick-down". Nemluvě o tom, jaké jsou v ní ztráty, zbytečně zvyšující spotřebu.
A také, jak tu zaznělo, nejhorší jest jet rychlostí kolem "zlomového bodu", když už má tendenci hodit další kvalt a motor tak zbytečně podtočí. Zkrátka automat bez možnosti manuálního přepínání rychlostí je zlo použitelné snad jen na amerických dálnicích, kde se jede víceméně stejnou rychlostí. Ale tam pak postrádám význam takové převodovky a to hlavně usnadnit práci řidiče tam, kde jest nutno často řadit.
1 reakcí na tento příspěvek Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
no stress...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Naposledy editováno 15.07.2013 09:17:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 | Honda_VFR | 14 | 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM |