globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brknutí o tlačítko startéru za jízdy
Jednou za čas se mi zpravidla při dojíždění na křižovatku na neutrál stane, že omylem zavadím na milisekundu o tlačítko startéru a z motoru se samozřejmě ozve nelibý zvuk rozmotané volnoběžky. Určitě jí to vůbec neprospívá a navíc spojka volnoběžky je u motorů VFR tak trochu slabina (rád praská), takže můj dotaz je prostý - jak to děláte, aby se vám tohle nestávalo? Je to to samé jako zavadit o tlačítko klaxonu (na tom samym místě na druhý straně), jen s horšími důsledky... Díky za pochopení stupidního dotazu.

Naposledy editováno 14.07.2013 11:51:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:34 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: WHTRDR> Pochopitelně to neberu až tak ad absurdum, třeba, že by měl být rozvod řízen ručně jako u prvních parních pump Newcomen, kde cca desetiletý klučina obsluhující stroj propojil řetízkem páku od kohout pouštějícího páru s vahadlem pumpy, čímž si ušetřil práci - a divil se, že nebyl "šéfem" sepsut, ale naopak pochválen.

Ale rozvod mi stačí klasický, žádné proměnné časování, nebo složité a poruchové hydroštely, předstih stačí řídit dle otáček, karbec jednoduchý, jednokomorový s přívěrou - a také to jede, j to spolehlivé a opraví to každé vesnické stréc. Řadit bez meziplynu vůbec neumím a veškeré elektronické fičury kolem motoru, natož automatické řazení a asistenti jako ABS, EBD, ASR, ESP a další - to jsou jen zbytečnosti zvyšující riziko poruch a umožňující řízení vozidla i neschopným kopytům, jež, přísně vzato, za lívanec vůbec nepatří. A když se takové dostane do provozu - průser v podobě nehody, při které bohužel zařvou nevinní, na sebe dlouho čekat nenechá... zpravidla do první krizovky.



no a jakej je rozdil mez necim co ti meni predstih podle otacek a necim co ti meni kvalty podle otacek?

(reakce na) Brknutí o tlačítko startéru za jízdy

14.7.2013 v 22:51 | Nahoru | #2
WHTRDR> Rozdíl je v tom, že klasický odstředivý regler stačí motor spolehlivě regulovat dle "křivky" dané vahou závaží a jejich pružinami (jsou obvykle dvě a neznalí řidiči to často zku**ili, když pružinu s vůlí mylně považovali za vytahanou a zkracovali ji - tím rozdělovač neopravitelně rozregulovali) a případá korekce předstihu dle plnicího tlaku už není zase tak nezbytná.

Kdežto klasická automatická kvaltkysna s hydroměničem a dvěma planetami, ovládanými hydraulickým "mozkem", snad nikdy nedokáže řadit tak, jak jest momentálně třeba, hlavně v kopci včas nepodřadí a leckdy nepomůže ani "kick-down". Nemluvě o tom, jaké jsou v ní ztráty, zbytečně zvyšující spotřebu.
A také, jak tu zaznělo, nejhorší jest jet rychlostí kolem "zlomového bodu", když už má tendenci hodit další kvalt a motor tak zbytečně podtočí. Zkrátka automat bez možnosti manuálního přepínání rychlostí je zlo použitelné snad jen na amerických dálnicích, kde se jede víceméně stejnou rychlostí. Ale tam pak postrádám význam takové převodovky a to hlavně usnadnit práci řidiče tam, kde jest nutno často řadit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist