1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Co se týče majitelů Jawy, Tak Jawa moto s.r.o. vlastní jihostroj, mimochodem tato společnost je zastavena u J&T Banky.
Jihostroj který má základní kapitál 1,2 Mld Kč vlastní jediný akcionář a tím je JAWAUNION.
Jawaunion je s.r.o. kde mají základní kapitál 220000Kč a vlastníci jsou následující:
Společníci: Ing. Jiří Gerle, dat. nar. 25. dubna 1942
Strakonice, Zvolenská 890
Vklad: 92 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 43%
Ing. Antonín Charouz, dat. nar. 1. července 1954
Praha 4, Kalmánova 1025/5, PSČ 140 00
Vklad: 108 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 49%
JIVE CZ s.r.o.
Velešín, Budějovická 148, PSČ 382 32
Identifikační číslo: 260 94 711
Vklad: 20 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 8%
Vše se dá bez problému dohledat na justice.cz
Komu se tam nechce dívat, tak jen dodám že pan Ing. Jiří Gerle je jednatelem ve všech těchto firmách.
Jen jsem tím chtěl říct, že zjistit majitele zas není takový problém, alespoň né v tomto případě.
Che píše: auto.idnes.cz/test-jawy-250-californian-a-jawy-four-d6i-/motorky.aspx
byl jsem se tam podívat, docela ucházející motky, jen už je jejich zenit dávno pryč, pro nostalgiky je ucházejícíFranky píše: Kdo přemýšlí a rozhlíží se okolo sebe tak jistě zaznamenal postupný progresívní ústup prodejů supersportů a hypersportů ve prospěch univerzálně použitelných motocyklů. Ubývá honění se za extrémními pseudoego výkony, neboť 200 koní je krásných na chlubení nebo závody, ale překračovat často horizont 15 000ot/min = absolutní přednost na krchov. Takže běžný převažující režim 4 000 ot. (4 válec), využívaný výkon cca 50-60 koní a elasticita na kvalitní elasticita poslední kvalt od 7-8 000 ot. = s litrem není v tu chvíli dvoustovková rychlost až tak vzdálena. To ale průměrný motorkář, jehož věk celoevropsky dorostl ke čtyřicítce nežádá.
O dost příjemnější je motocykl s progresívní elasticitou v použitelném spektru - bez zbytečného řazení.
Nemálo kamarádů přešlo i na velkoobjemové/"malovýkonné" skůtry a přál bych Vám vidět obličej upoceného Němce na BMW R 1100S na Mendelpasu nad Bolzanem, když se okolo něho mihnul kamarád na Gileře 500 Nexus s 34 koníky. Když jsme se později ještě potkali zastavil u nás na pokec a málem doslal infarkt, když se dozvěděl, že s jeho bavorskou jedenáctku "einhundertPééeS" nestačil na 34 PS variátor Nexuse.
Takže v našem věku upřednostním pohodu, komfort, dynamiku, prostor a samozřejmě ekonomiku. Totiž za cenu jedné pneumatiky superportu obujete skůtra i dvakrát.
Nu a vlna retromotocyklů nám přináší mimo jiného také techniku kroutícího momentu ve spodku a motory spíš blíže ke stabilákům. Takže ideální parametry jako mimo jiného účinnost a s tím spojený malý apetit a cestování stylem 100 metrů od baráku zařadím pětku a vyřadím u Černého moře. A o vzhledu aní nemluvě! Jako prckové jsme k podobným --- ale tehdy "neretro" --- vzhlíželi a co se v mládí uloží na "HD" to se nezapomíná.
Když jsem viděl travela, napadlo mi, že se kluků v garáži povedla po dlouhé době a navíc tak říkajíc "ze zbytků" sestavit moc pěkná motorka! Když pustili do světa cenu 65 000 napadlo mi, že přes všechny bloky i dost podstatné jako:
- servisní síť NULA
- problém objednat cokoli
- navíc kupovat od Charouze=to mám blok, protože na co šáhl soudruh závodník už když závodili s Ječmínkem, Vaníčkem...přes IPB, kanadské občanství, vojenské stavby...., včetně pozadí dotací do Jawy a odprodej jména do Jižní Ameriky, včetně značky Cadilack/je levé.
Bloků mám dost, ale navrhovaná užitná hodnota se mi zdála úměrná a tak trochu také z nostalgie bych neměl s pořízením problém a na takové to courání/toulání 250 ccm dostačuje.
Nakonec i syn, když jí viděl rovnou povídá, že by se mu líbila doma v garáži. A z mého otcovského pohledu bych byl rozhodně klidnějším, když bych kluka viděl odjíždět na této 250, než-li na nějakém super/hypersportu.
3 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
motorkar50 píše: Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.
Osobně se domnívám, že Jawa již před lety nastoupila cestu do záhuby a mrzí mě to velice. Cestovně terénní motocykl 1200 ccm by se mi líbil velmi, ale obávám se, že to je další z chimér.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
motorkar50 píše: Mizerná prodejní a servisní síť, výroba v podstatě na zakázku, nedostatek a špatná dostupnost náhradních dílů......
Mám se domnívat, že u 1200ccm se prodejní a servisní síť zlepší včetně dostatku náhradních dílů
2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
CZJawa píše: Mám se domnívat, že u 1200ccm se prodejní a servisní síť zlepší včetně dostatku náhradních dílů
Ty to máš dobrý, máš prodejnu s díly v Kladně na Kročehlavský Je fakt že u nás v Kolíně vznikla taky nedávno nová prodejna Jawa na Zálabí Ale dokud nebyla tak se pro všechno muselo docela z ruky nebo poštou z motoústí, od Sesáka či odjinud...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
motorkar50 píše: . Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.
už to nehul, je to návykový jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce
Naposledy editováno 13.06.2012 11:14:42
Bimbam píše: Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel.
Tady je vidět, co dokázal Zdenál během půl roku udělat pro propagaci Travela 250. Zhruba stejný půlrok stačil na to, aby se díky Bertovi vyprodaly dva roky staré zásoby. Teď ještě kdyby se Drátíkovi povedlo přesvědčit fabriku, aby to vzala na zřetel.Je evidentní, že Jawa z velké části stojí na nadšencích a někdy až ortodoxních příznivcích značky. Jejich hození přes palubu a zaměření se na klientelu horních deseti tisíc je zajímavým marketingovým krokem. Když před lety začala Toyota vyrábět luxusní auta, vymyslela jim vlastní značku Lexus, protože Toyotou jezdí kdejaký jouda do práce a nezní to dostatečně noblesně. V českých poměrech je všechno jinak - Jawa mnohými zavrhovaná a opovrhovaná vyprodukuje luxusní litr a zákazníci se budou předhánět ve frontách jako kdysi před Tuzexem? A pokud připustíme existenci ucelené řady 660-1000-1200, zajímal by mě marketingový průzkum, který předpovídá jejich obchodní úspěch.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Bimbam píše: To je právě to, co nám starejm jawařům vadí - že i kdyby lidi ve fabrice chtěli to poskládat, aby měli práci a vejdělek, náčelnictvo řekne tůdle. Nejdřív bečí jak se to neprodává, přitom z jejich strany nic moc snaha o osvětu a reklamu, teď když se to rozhejbalo a o omotorky je zájem, lidi kteří je mají tvrdí že fakt jsou spolehlivé - to ověření taky nějakou dobu trvá, tak fabrika se zabejčí? Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel. Třicet roků jezdím na jawě, ta motorka mi vyhovuje, proto už jsem taky tak nějak patriot značky, ale to co se stalo nyní mě prostě hodně štve.
JJ pod tohle se dá jen podepsat před revolucí vyráběli v týnci víc než 100000 motek ročně - pravda, bylo to fest zastaralý a a byl to jen jeden model přesto to bylo něco, na co bylo možno okamžitě navázat, šoupnout do toho čtyřtaktní motor takového výkonu, který by odpovídal parametrům rámu a udržet výrobní počty umožňující rentabilní výrobu - místo toho nastalo období diletantských experimentů a rozkrádání továrních aktiv tajemné řeči o údajných budoucích produktech silně připomínají Hitlerova slova o budoucích tajných zázračných zbraních a obávám se, že to bude mít i podobný průběh
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
bledemon píše: Oni se vlastně oprávněně bojí utratit nějaký 2miliony za motory 250, ale vyhodit 100x tolik jim problém nečiní
jaký utratit zájem je - když je osaděj motek a ty prodaj, přinese jim to naopak ZISK, což je slovo, na kerý by měl tržně se chovající subjekt slyšet teď je otázka, jestli je to jejich případ máte něgdo tušení, za kolik ten čínskej motor nakupujou??
Naposledy editováno 13.06.2012 12:00:43
Che píše: už to nehul, je to návykový jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce
Standing ovation. 105% souhlas.
1 - Kdysi to pan janeček udělal tak, že koupil linku z Německa a začal montiti a vylepšovati 500 Rumpála (alias Wanderer)a když mu to "opravdu nešlo" (- prodal jich asi 1000, kde je dnes Jawa a jejich 660 a tisíc prodaných kusů!!), začal stavět licenční a pak svoji vlastní konstrukci Jawa 175.
Jen se mi zdá, že přechod od něčeho o co je teda zájem (je sice smutné že ař teď, ale to je už osud)k něčemu co defakto zatím není ani v prototypu (1000) a nebo co jde na odbyt tak jak lačnému sra.í (660) je ,..divné?
2 - Když Jawa ukončí 250 a v roce 2014 ukončí vývoj 1000 tak to mezi tím co? Veget a spoléhání se na 600 (a prodej 350/640 do "nehomologovaných" zemí)? Kolik je oficálně vůbec těch 600 postaveno? Kolik jich prodali a jsou nějaké relevantní objednávky ze zahraničí, že na tento typ lze spoléhat?
2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
----------------------------------------------------------------------------
No vidis a co my by jsme zato dali kdyby tam ten motor,cpali uz v 80tych letech! To by byla pecka....a lidi by breceli taky ...protoze by to chteli mit v garazi...
Ja tedy ale nechapu proc vetsinu zvas stve ze se na ty 250 vybodnou?(mozna) Vetsina tvrdi ze to je cinska sracka...a nikdo z vas si to stejnak NEKOUPIL!! az na par rozumnejch ...kolik se jich prodalo za ty 3 roky v cechach? 10-20...
A 250 calif?? kolik z vas co to vychvalujou uz slozilo zalohu!!?
To je jenom "ja bych to chtel"..."jo je to super"...ale to jaksi nestaci
Naposledy editováno 13.06.2012 16:31:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
No jestli to nebylo tak, že Jawa byl světoznámý výrobce díky ceně, dotované státními úlitbami, čili něco jako čína dnes.. Myslím platí to co pro herce: jo, kdyby byl Bartoška v Holyvůdu... a jawa jinde, mohla to být solidní značka (snad) stále, ale skončili i jiní, třeba Norton. asi neměli dotace.
Problém je, že na ty projekty jsou dotace, protože tento systém zkeslí hodnotu čehokoliv... Je to ovšem systém, který informované menšině velice vyhovuje
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
menší motorky jsou ty levný kde rozhoduje cena a co už z velké části spolkla čína.
u větších motorek to neni tak hrozný takže jawu chápu, navíc tam mají daleko větší prostor emoce vůči třeba ceně
laďa prášil píše: Vývoj vlastního motoru je jedna věc. To zvládne malý tým. Výroba je druhá - Kde se to odleje, kde se to obrobí. Kolik se za to zaplatí. Téměř s jistotou se dá říct, že rentabilní výroba vlastního motoru není v jawě možná. Vyrábět vše obráběním dělá z motoru exklusivitu už samo o sobě, počet kusů malý, cena vysoká. Ovšem: do Rotaxu není daleko a aprilia přestala brát motory pro rsv+spol
Podle toho, co jsem dřív četl, není problém ani tak vývoj či výroba, ale především homologace. Co se týče Rotaxu, najel jsem něco na Caponordu (Rotax 2V 100k) a svezení to bylo moc pěkný. A je to mému srdci mnohem bližší motorizace než jednoválec.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |