Jsem velice překvapen, těmito třemi modely, co se na výstavě vyskytly.
Ačkoliv jsem k nim měl předtím mnohé výtky. Vidět je naživo bylo pro mne obrovským zážitkem a velmi příjemným překvapením.
Jawa Sportard|:
Líbí se mi celkové rozvžení palub. desky a displej co bych naopak vytkl jsou ty nevzhledné čísla (otázka vkusu), absence červeného pásma otáček a ty nevzhledné šroubky bych se pokusil zakrýt aby nebyly jako pěst na oko.
Netřeba komentáře, takto to být musí. Asi.
Mé osobní výtky a co bych zlepšil je:
Posaz na spotardu je tvrdý, a řidítka mám daleko od ruk. Na přední masce bych kapotu dotáhl až dolů, tj.: k rámu pod maskou. Celkově je sportard dlouhý a přijde mi poněkud zploštělý.
A drobnosti, které jsou však též důležité jako jsou, viditelné kabely u světel, nejsou to pravé...
stupačky bych též volil jiné, ale nechci bejt rýpal...
Jawa Sportard Adenium:
Tak tahle motorka mě překvapila opravdu hodně, takovou motorku bych s koupil, cesta cestovního endura se mi zamlouvá nejvíc.
Chci motorku se, kterou objedu svět, která mě nikde nenechá, a přitom budu mít úžasný a ojedinělý pocit, že jedu právě na Jawě, že ctím generace minulé s jawou spjaté.
a
I když se jedná prakticky o totéž, vypadá to úplně jinak.
Ačkoliv mám pocit, že kamkoli se podívám, tam na mě vyčuhují díly z třindy, tak to ale má své kouzlo.
Za mě (Přál bych si však opravdové dospělé cestovní enduro, ale o to tu nejde.)
Největším překvapením byl pro mě Calíf!
Jawa 650 Californian:
Budíky jsou... zajímavé... Mě se líbí podání moderního, v retro stylu
Nečekal jsem, že se mi bude až tak líbit.
Jasně, nějaké neduhy to má, ale
Snad největším překvapením, tudíž víc než obrovským pro mě bylo tohle:
Na závěr chci vzdát lidím, co se podíleli na tvorbě těchto motorek obrovský
Jsem opravdu překvapen.
Naposledy editováno 09.03.2012 22:57:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
XTčko nebo (bejvalý) Pegaso (trail - 2008) si myslím, že srovnání snese.
K tomu mytí...nechtěj vědět co se děje později v mycím boxu po večerní projíždce na Monstru ...ale fakt mě to nikdy neodradilo od toho, abych ho měl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Drátík píše: Kov> Jo jsem srdcař, to nepopírám, snažím se vám vysvětlit, že JAWA není tak špatná, jak o ní někteří píšou. Sám jsem na Sportardu najezdil přes 20 000km, takže vím o čem mluvím /ale taky neříkám, že mám patent na rozum/. Pěním ale z těch, kteří dokáší soudit kvalitu zpracování či jízdní vlastnosti z fotek.
Ano, pokud bych se rozhodoval mezi těmi motorkami, které jsi mi poslal a sportardem, vyberu si sportarda (jak jsem již někde psal, motorka se nevybírá penězi, ale srdcem, protože pokud budeš vybírat penězi, motorku si nikdy nekoupíš)
Zkusím jen nastítit body proč (a to, že se mnou nebudete souhlasit chápu, je to můj subjektivní výběr)
je česká
se mi vzhledově líbí
je vybavena kvalitními komponenty
má dobrý posaz
má bohaté příslušenství (počínaje palubní zásuvkou, přes držáky na kufry, padací rámy, kryty kolen, výběr ze dvou "budíků",...)
Osobně považuju V-Stroma za osvědčenou motorku.Jezdí na ní dost lidí, jsou spokojeni.Ale ten předek-no jedním slovem hrozné.Tohle Japoncům nevyšlo.Netvrdím, že Sportard je krásný, právě ty 3 čočky je to jediné, co mi na něm jaksi vadí, ale než to co předvedli Japonci na V-Stromu, tak samozřejmě Sportarda. Jiní lidé mohou mít jiný názor.
A ještě si neodpustím svojí písničku: motorka má mít jedině kulatý reflektor
udělají mi ji na zakázku (barevná kombinace, různá řidítka, vybrané pneumatiky a další úpravy, které jsou v rámci homologace a jsou rozumě proveditelné)
jedinečnost
spolehlivost
nízká spotřeba
když to porovnám s XT660 - a zase, je to spíš subjektivní:
má pevnější zadní kyvku
má dva kotouče vpředu
pohodlnější posaz
líp svítí
troufnu si říct, že má i lepší podvozek
I z těchto důvodů jsem ochotný za tu motorku připlatit. Evropská motorka bude vždy dražší, než srovnatelný japonec (stejně jako číňan bude vždy levnější než "srovnatelný" japonec)
Samozřejmě s Váma budu diskutovat a opravdu si myslím, že jedniný argument, který lze z fotky vidět je vzhled :))
Ještě teda k tomu vzhledu, opravdu si myslíte, že jawí maska je horší, než maska ze suzuki?
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Mam dojem, ze jsem videl jiny Jawy na jiny vystave.
Zpracovani Sportardu je hodne blizko Yuki, hodne daleko napr. Honde.
Cena Sportardu je takrka stejna jako cena Yamahy 660 Tenere.
Tohle jsou 2 parametry, diky kterym nemam vubec nad cim premyslet.
Retro Californian? Jee to byla krasna motorka, kdysi... opravdu vynikajici prace... ale tenhle novej pokus?
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Takže prosím o názor, co řadí JAWu na úroveň Yuki?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
t_freedom píše: Jarda40> tak promiň jestli se tě dotknu, ale koupit si (IMHO) hnusnou motorku proto, že se dobře myje, je fakt nonsens. Od doby kdy Vstrom opustil výrobní linku, je to stále ten nechutně hnusnej bakelitovej design a čím dál víc se stává "škodovkou" středních vrstev protože se za draho prodávat nedá. Do terénu to není, na silnici se to houpe jak "opilej koráb" od Rimbauda ... zrovna tenhle motocykl, bych raději se Sportardem moc nesrovnával. To jsme fakt někde jinde.
XTčko nebo (bejvalý) Pegaso (trail - 2008) si myslím, že srovnání snese.
K tomu mytí...nechtěj vědět co se děje později v mycím boxu po večerní projíždce na Monstru ...ale fakt mě to nikdy neodradilo od toho, abych ho měl...
OK beru tvůj názor. Nevím jestli jsi četl celou diskusi ale maska V Stromu byla jen taková reakce na Drátíkovu fotku(sarkasmus-smajlíci). Nekupoval jsem v Stroma proto, že se líp meje. To je snad jasný. Mě se původně taky nelíbil, chtěl jsem Transalpa. Což je možná ještě větší jak říkáš Škodovka pro střední vrstvy.A tobě jako Ducatistovy stejně taky určitě nevoní. Já bohužel na novou mašinu nemám a V Strom (z bazaru)je za tu cenu super. (vzhled je relativní a čím dýl jsem se na něj díval, tím víc se mi líbil. A ne náhodou vyhrál 2 Alpen Masters test a jednou mayslím třetí za Baworákama, ale to je tu často obehrávaná písnička.
Ještě dodatek. Já vím že to je oplastovaný a bachratý ale jde i o pohodlí. Už mě tak nějak bolí záda a kolena, no a na V Stromu si klidně ve 150 vzpřímeně sedím, vítr jde kolem mě, helma je čistá (narozdíl od kámošů na náháčích, kteří po 50 km neviděli na cestu)a užívám si to. A o tom to je. Užít si tu jízdu. Ty si jí jistě užiješ na Ducati a to je jen dobře.
Naposledy editováno 13.03.2012 12:50:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Na Sportardu určitě nejsou použity ty nejlevnější komponenty, stejně jak na tom V-Stromovi či na XTčku - použita je střední třída. Takže porovnávám porovnatelné. Nebo myslíš, že Suzuki či Yamaha nabízejí za prodejní cenu špičkové komponenty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Design? - subjektivní záležitost. Nelze říct, že je horší nebo ne. Každému se líbí něco jiného, ale obecné odsuzování mi vadí (a je jedno, jestli jde o V-Stroma, Sportarda či BMW)
Jízdní vlastosti? - Ty už jdou objektivněji změřit. Ale to se na té motorce musí skutečně někdo projet, z fotky nelze poznat nic
Kvalita zpracování - opět, tu motorku někdo musí vidět a to ve skutečnosti. Z fotky to mepozná ani sebefundovatější odborník. /A tady si troufám tvrdit, že jawa je stejně kvalitně zpracována, jako motorky za podobnou cenu. (Nepočítám do toho konstrukční nedotaženosti, kterých ta JAWA má o něco málo více (viditelné šroubky apod) Ale to nesouvisí s kvalitou zpracování
Kvalita komponent - opět JAWA používá +-stejně kvalitní komponenty, jako motorky v podobné cenové relaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Jízdu si užívá každej úplně jinak. Já jsem až ve 30letech pochopil, že se dá jet realtivně v klidu na Vulcánu 1500ccm a užívat si. Ale dlouhodobě by mě to moc nedávalo.
Chci reagovat, otvírat a zavírat plyn tak, jak mi to vlnící se silnice dovolí - nejde o rychlost, jde o techniku jízdy...rozmězí 50 - 120km se dá na horskejch silničkách zažít víc adrenalinu, než s rovinkáři na litrech při 310km/h...prostě to"vodit" a vědět, že když takhle zatáčku najedu, že tááámhle z ní přesně vyjedu(kde jsem si naplánoval) s plným stádem na ruce a ne jinak.
Mě spíš popíchlo to porvnání masky Vstromu a Sportardu ohledně mytí...to je fakt to poslední co by mě tížilo ...
mír s tebou
Drátík píše: Kov> Jo jsem srdcař, to nepopírám, snažím se vám vysvětlit, že JAWA není tak špatná, jak o ní někteří píšou. Sám jsem na Sportardu najezdil přes 20 000km, takže vím o čem mluvím /ale taky neříkám, že mám patent na rozum/. Pěním ale z těch, kteří dokáší soudit kvalitu zpracování či jízdní vlastnosti z fotek.
Ano, pokud bych se rozhodoval mezi těmi motorkami, které jsi mi poslal a sportardem, vyberu si sportarda (jak jsem již někde psal, motorka se nevybírá penězi, ale srdcem, protože pokud budeš vybírat penězi, motorku si nikdy nekoupíš)
Zkusím jen nastítit body proč (a to, že se mnou nebudete souhlasit chápu, je to můj subjektivní výběr)
je česká
se mi vzhledově líbí
je vybavena kvalitními komponenty
má dobrý posaz
má bohaté příslušenství (počínaje palubní zásuvkou, přes držáky na kufry, padací rámy, kryty kolen, výběr ze dvou "budíků",...)
udělají mi ji na zakázku (barevná kombinace, různá řidítka, vybrané pneumatiky a další úpravy, které jsou v rámci homologace a jsou rozumě proveditelné)
jedinečnost
spolehlivost
nízká spotřeba
když to porovnám s XT660 - a zase, je to spíš subjektivní:
má pevnější zadní kyvku
má dva kotouče vpředu
pohodlnější posaz
líp svítí
troufnu si říct, že má i lepší podvozek
I z těchto důvodů jsem ochotný za tu motorku připlatit. Evropská motorka bude vždy dražší, než srovnatelný japonec (stejně jako číňan bude vždy levnější než "srovnatelný" japonec)
Samozřejmě s Váma budu diskutovat a opravdu si myslím, že jedniný argument, který lze z fotky vidět je vzhled :))
Ještě teda k tomu vzhledu, opravdu si myslíte, že jawí maska je horší, než maska ze suzuki?
Jako promin, ale asi dva tucty sviticich sroubu a prosvitajici streva pod maskou, to neni zrovna esteticky ....V-strom je takovej dnesni designovej stred a vzhledem k prodejum a oblibe je to jednoznacne uspesnejsi motorka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Ne. Je to šul nul. Ta maska stromu se fakt moc nepovedla. Dali to do pořádku až u letošního modelu.
t_freedom píše: Jarda40> píšeš rozumně... nemám nic v zásadě proti...jen motocykl, je u mě hlavně o srdci a o souznění. Pohoda z jízdy...on každej hledá něco jinýho. Já nehledám pohodu a logicky šahám po něčem úplně jiným.
Jízdu si užívá každej úplně jinak. Já jsem až ve 30letech pochopil, že se dá jet realtivně v klidu na Vulcánu 1500ccm a užívat si. Ale dlouhodobě by mě to moc nedávalo.
Chci reagovat, otvírat a zavírat plyn tak, jak mi to vlnící se silnice dovolí - nejde o rychlost, jde o techniku jízdy...rozmězí 50 - 120km se dá na horskejch silničkách zažít víc adrenalinu, než s rovinkáři na litrech při 310km/h...prostě to"vodit" a vědět, že když takhle zatáčku najedu, že tááámhle z ní přesně vyjedu(kde jsem si naplánoval) s plným stádem na ruce a ne jinak.
Mě spíš popíchlo to porvnání masky Vstromu a Sportardu ohledně mytí...to je fakt to poslední co by mě tížilo ...
mír s tebou
Taky píšeš rozumně. Radost diskutovat. Hodně štastných km.
Kov píše: Drátík> ,,Ještě teda k tomu vzhledu, opravdu si myslíte, že jawí maska je horší, než maska ze suzuki?"
Ne. Je to šul nul. Ta maska stromu se fakt moc nepovedla. Dali to do pořádku až u letošního modelu.
No vidíš a mě jako V Stromákovi se zrovna ten letošní model moc nelíbí. A jak už tu někdo psal, teď vypadá jak mašina pro holku. A já s tím souhlasím.
U té Jawy by stačilo zakrýt ty odkryté šrouby uchycení a dráty kusem plastu a nebylo by to špatné. Ale jak psal Drátík není to tak jednoduché.(homologace, prachy atd.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Porad se tu hodnoti design a zpracovani. Nejsem zastance Jawy. Videl jsem Sportarda na zivo a svary ramu uplne standardni jako jine japonske znacky. Co se tyka hadic, dratu atd, taky nevidim velkej problem. Nekdo vidi koukat jeden dratek u svetla a hned je to spatny a cely zpracovani je okamzite strasny. Potom se to tu siri jako lavina typu jedna baba povidala, tak to napisu taky.
Take se tu hodne propira cena. Neprijde mi, ze by to bylo nejaky extreme predrazeny jak tu vetsina lidi pise.
Spis mi prekvapuje ze to pisou jenom tady u Jawy. Napr. BMW motorky jsou s cenou hodne nahore, ale to nikoho neprekvapuje a ani se u toho nepozastavi.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
To je, jak kdybych napsal, že XT660 nemá dva kotouče (např.), a že to je dnes takovej standard a to, že to na motorce není, na to jim sere bílej tesák a ať se to naučí, nebo ať se jdou bodnout.
Otázkou je, že takové "standardy" si můžeš definovat možná u sebe v hlavě. Potom se u tebe na to můžou ostatní výrobci vybodnout a ty si takové zboží nekoupíš. Ale on ti to nikdo nutit nebude, koupi si musíš zvážit sám.
Otázkou je, kolik lidí má tvůj "standard" ve své hlavě. To, co je pro tebe nepřekonatelnou překážkou, pro druhého bude třeba výhodou...
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Člověk, který založí takové vlákno, nebude asi úplně nestranný.
http://www.motorkari...?ft=114284&fid=3
Zajímalo by mne, proč jsi tak zapšklý.
On ti nějaký jawák odloudil manželku či co?
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |