1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
nekupuj toto ložisko za 600,-(či víc)... !!! Předpokládám tedy, že tam je"obyčejný"
jednořádkový kuličkový ložisko a ne á la kola aut,či jejich předních hnaných náprav(???).
A POKUD TAM JE "jen" to jednoř. kuličkový (přiznám se, že tomu tak aspoň bylo"za mně" a že
jsem se svými tech. znalostmi značně zakrněl )
A DOKONCE JE UTĚSNĚNO "NĚJAKÝM"GUFEREM, tak MNĚ SE VÍCEKRÁT OSVĚDČILO NAHRADIT
TO PůVODNÍ JEDNOŘ. KULIČKOVÝ D V O U Ř Á D K O V Ý M KULIČKOVÝM (který má DALEKO větší
únosnost a NIKDY U NĚJ NEDOJDE k tomu, k čemu u jednořádkových v unašeči rozety běžně
s přibývající kilometráží dochází a sice, k axiálnímu"výkyvu" rozety - což pro řetěz,
nabíhající na rozetu, nikdy není dobrý!!).
Já jsem "obětoval" těsnění GUFEREM (protože tam pro něj při použití DVOJŘÁDKOVÉHO ložiska
není dost místa) a NAHRADIL HO "primitivním" těsněním plstí(á la Jawa u kol i rozety),
kterou když nasytíš vazelínou do vodních čerpadel VODU DO LOŽISKA NEPUSTÍ ...
Jen to chce "malou soustružnickou" vyrobit víčko uzavírající tu plst a pod ní ložisko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Pěkná prezentace
Jinak vzhledem k tomu, že chemické složení a historie zpracování (nejen tepelného) je obvykle neznámou, tak bych se vypalování práškové barvy na tvářených součástech raději pokud možno vyhnul.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
IvanDvoutakťák píše: Kovi, PŘÍŠTĚ až budeš měnit ložisko "v rozetě"(tedy jejím unašeči), ž prosím Tě od NIKOHO
nekupuj toto ložisko za 600,-(či víc)... !!! Já jsem "obětoval" těsnění GUFEREM (protože tam pro něj při použití DVOJŘÁDKOVÉHO ložiska
není dost místa) a NAHRADIL HO "primitivním" těsněním plstí(á la Jawa u kol i rozety),
kterou když nasytíš vazelínou do vodních čerpadel VODU DO LOŽISKA NEPUSTÍ ...
Jen to chce "malou soustružnickou" vyrobit víčko uzavírající tu plst a pod ní ložisko
je tam ložisko specifikace 6232X2JR2CS36 (32x65x17)mužeš zkusit pohledat,ale dle mě nebude stát pod 500,-Kč nevím už je to 2 roky zpátky.
Gufero stálo pár kaček,jinak to nebudu bastlit nějakou plstí a podobným nesmyslem,tohle ložisko se mění jednou za živostnost té motorky což jsem měnil ted při 50tis km a jindy ho už měnit nebudu,proto to nebudu baslit,aby mě to nechalo někde 1000km od baráku a já ušetřil 100,- Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: honzabiker> v mem okoli se pouziva oznaceni silumin i pro jiny nez ciste eutekticky pomer. Jinak snad nemame spor ohledne litych slitin. No a tvarene (duraly) jsou preci obecne s teplotami vyse, tak proc se bat 200degC?
Ok, máš pravdu (nad i podeutektické slitiny Al-Si, vytvrzovatelný Mg2Si,..). Něco jsem si k tomu přečetl a musím uznat, že jsi dál než já. Nicméně pořád si myslím, že teploty okolo 200°C jsou právě teploty umělého stárnutí a i když k poklesu mech. vlastností (přestárnutí) dochází až po dlouhé výdrži (100 hod. apod.), tak vzhledem k neznámému chem.složení a historii, komaxitování nepovažuju za povrchovou úpravu která by nemohla mít negativní vliv na výslednou pevnost.
Ty teploty ješte zkusím někde sehnat.
to MUSEL měnit v polovině životnosti - připomíná to Duknu Monster,kde se musí/muselo měnit
ložisko spojky po 20-30tis.km ).
Zavzpomínal jsem na ty časy,kdy jsme to "bastlit" museli(všechno a sami).
Já když jsem do unašeče rozety"nabastlil" to DVOUŘÁDKOVÝ kulič.ložisko namísto orig.
JEDNOřádkovýho, tak s jeho únosností(by)nemuselo být měněno ani po 300.000,-
kilometrech... Takže ani Tebe by"to"nenechalo někde 1000km od baráku
Jak jsi jistě pochopil, nešlo ani tak o úsporu .
Tak jako jsem KDYSI "dával"do Panelek (Jawa 250/559) na levou stranu klikovky,kde byl
primár.převod, VÁLEĆKOVÉ ložisko namísto orig. JEDNOŘÁD.KULIČKOVÉHO, který odcházelo
(taky)předčasně. Soudruzi v Jawě tenkrát totiž usoudili,že když se do všech jednoválc.
péráků a kejvaček odjakživa dávaly na stranu primáru DVĚ(jednořád.kulič.)ložiska,
tak že když se bude dávat jen jedno, ušetří se "na tisíci motocyklech TISÍC ložisek"...
A to v socialistické hospodářství byla sakra úspora...
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
našel jsi ho za 50Kč,když já blbec dal někomu bohužel 650,-?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Kovi píše: ...našel jsi ho za 50Kč,když já blbec dal někomu bohužel 650,-?
Kdyby jsi ho jeste nekdy potreboval, pak za nejakych 220Kc (nebo 280 oboustranne krytovane) s DPH je Japonske NSK zde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
honzabiker píše: Ok, máš pravdu (nad i podeutektické slitiny Al-Si, vytvrzovatelný Mg2Si,..). Něco jsem si k tomu přečetl a musím uznat, že jsi dál než já. Nicméně pořád si myslím, že teploty okolo 200°C jsou právě teploty umělého stárnutí a i když k poklesu mech. vlastností (přestárnutí) dochází až po dlouhé výdrži (100 hod. apod.), tak vzhledem k neznámému chem.složení a historii, komaxitování nepovažuju za povrchovou úpravu která by nemohla mít negativní vliv na výslednou pevnost.
Ty teploty ješte zkusím někde sehnat.
V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.
A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: Kdyby jsi ho jeste nekdy potreboval, pak za nejakych 220Kc (nebo 280 oboustranne krytovane) s DPH je Japonske NSK zde
ja vim,ze jsou levnejsi i zde ale duvod nevim,jak rikam je to vec co se meni 1 za zivotnost motorky,tim padem neni treba setrit 300kc,ale to uz je jedno,potrebovat ho nebudu
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
takže tohle tvrzení je nereálné,na to jsem puvodne reagoval
[quote=nakano]rybíz5> Taky to nikomu nenutím.No a když jsou ložiska venku tak se dají nový.Beztak u starších moto to nikdo nedělal A nová jsou celkem za pakatel-komplet dvě kola+rozeta do 200kč.
[/quote]1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.
A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.
Tak jsem to pohledal a vybral jsem relativně běžný slitiny:
AW 6101 - AlMgSi - 424401 má teplotu rozpouštěcího žíhání 520-535°C a umělé stárnutí 170°C/8-10h.
AW 7020 - AlZn4,5Mg1 - 424441 má teplotu rozpouštěcího žíhání 440-500°C a umělé stárnutí 120-150°C/6-8h.
Jak je vidět, teploty umělého stárnutí jsou pod teplotami vytvrzování práškových barev. Když vezmu v úvahu to, že stárnutí je difúzní děj, kdy zvýšení teploty vede ke zkrácení času a že teplota a výdrž stárnutí je navržena tak, abych z materiálu dostal jeho maximum, pak si stojím za svým, že (dodatečné) práškové lakování precipitačně vytvrzených materiálů není bezpečná technologie.
Edit: Já mám stejně nejraději eloxování
Naposledy editováno 26.11.2011 21:19:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu
Naposledy editováno 26.11.2011 21:46:01
Dawe02 píše:
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu
Mno tu prezentaci jsem si "vypůjčil" kdesi na netu a prakticky jsem tam hledal jen to, co jsem potřeboval pro obhajobu svých argumentů a to, že vodorovná osa je v logaritmickém měřítku jsem si neuvědomil, no nic.
Materiál řady 7000 jsem samozřejmě neuvažoval konkrétně pro výrobu (lití) kol. Nicméně slitiny jako ERGAL, CERTAL (obchodní názvy) jsou právě z řady 7000. Nevím jak pro prvovýrobu ale obráběné doplňky (přepákování, řidítka,...) jsou velmi často z těchto slitin právě pro své mechanické vlastnosti.
Z 7020 jsem viděl třeba svařované rámy jízdních kol.
Proč kupovat ložiska za pár kč,když můžu jedno koupit za 650 kč!!!!
Kdyby jsi ledal tak zjistíš,že kvalitní ložisko do rozety koupíš i za 50kč!
Za mě:ložisko do rozety 6205-cena asi 48kč!!!!A už na to jezdím 3! roky!!!!!
.
.
Neměl jsem problém, snad jen ložiska na kliku (na mé Suze jsou) jsem si objednal original ze Suzuki z UK.
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
Přesto, že ´su "dvótakťák"... Bohužel, v našem SOC-CZ dvouventily "vymizely"
No a to doporučování(třeba ložisek)má smysl,pokud dojde slyšení i na opačné straně - takhle
mě to připomíná "namáčení čenich netušícího kotěte do mlíka" ...
Jinak v Milevsku, Veselíčku, i mezi, mám přátele+známého - to ale jen na okraj, až tam
k Vám, do těch krásných jižních Čech zase jednou pojedeme na návštěvu !
2 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola
s (taky) bejvalým závodníkem Vláďou Kuncem,co "hospodaří" někde na půli cesty z Milevska
do Veselíčka...