globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit na kola
 
19.11.2011 v 18:59
Zdravim pánové,nechal sem si rozšířit zadní ráfek takže tam je ted vevařený na každé straně pásek.Práci dělal profík takže neni žádný problém,jen ted řešim toto-kolo je chromované,ale moje představa je mít obě kola v černé.Takže poradte,mam to dát do komaxitu,nebo to nastříkat? V případě komax.nevim jestli mam vytahnou ložiska když jo budu je muset asi zničit bo jinak ven nejdou.Za druhé- zda vyšroubovat špice,protože se dotýkají při křížení a jestli tam pak pujdou v poho spátky bo ta vrstva kom.je docela silná.Za třetí-bude to na tom chromu vůbec držet? a co ten přechod po svařování z pásoviny na chrom,nebude se to po opískování loupat? Když bych to stříkal,poradte prosím postup jak a čím. Ještě mam poslední možnost,vyleštit ty pásky do vysokého lesku a přestříkat to bezbarvym lakem,ale do toho se mě moc nechce. Možná se ptam jak blbec,ale dvakrát měř... předem díky tipy Tom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 21:17 | Nahoru | #1

Dawe02 píše: V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.

A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.



Tak jsem to pohledal a vybral jsem relativně běžný slitiny:

AW 6101 - AlMgSi - 424401 má teplotu rozpouštěcího žíhání 520-535°C a umělé stárnutí 170°C/8-10h.

AW 7020 - AlZn4,5Mg1 - 424441 má teplotu rozpouštěcího žíhání 440-500°C a umělé stárnutí 120-150°C/6-8h.

Jak je vidět, teploty umělého stárnutí jsou pod teplotami vytvrzování práškových barev. Když vezmu v úvahu to, že stárnutí je difúzní děj, kdy zvýšení teploty vede ke zkrácení času a že teplota a výdrž stárnutí je navržena tak, abych z materiálu dostal jeho maximum, pak si stojím za svým, že (dodatečné) práškové lakování precipitačně vytvrzených materiálů není bezpečná technologie.

Edit: Já mám stejně nejraději eloxování

Naposledy editováno 26.11.2011 21:19:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 21:43 | Nahoru | #2
honzabiker> Super. Takze to potvrzuje ty obavy ze slevarenske slitiny muzou mit s dodatecnym starnutim potize. Nicmene 8-10 hodin do cile starnuti a rekneme stejne teplota dalsi pul hodinu az hodinu pri komaxitu? To je prece vic nez akceptovatelne vzhledem k logaritmickemu meritku doby starnuti. Myslim ze to je zminene i v tve prezentaci(politl jsem to jen rychle).

Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu

Naposledy editováno 26.11.2011 21:46:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist