1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Dawe02 píše: V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.
A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.
Tak jsem to pohledal a vybral jsem relativně běžný slitiny:
AW 6101 - AlMgSi - 424401 má teplotu rozpouštěcího žíhání 520-535°C a umělé stárnutí 170°C/8-10h.
AW 7020 - AlZn4,5Mg1 - 424441 má teplotu rozpouštěcího žíhání 440-500°C a umělé stárnutí 120-150°C/6-8h.
Jak je vidět, teploty umělého stárnutí jsou pod teplotami vytvrzování práškových barev. Když vezmu v úvahu to, že stárnutí je difúzní děj, kdy zvýšení teploty vede ke zkrácení času a že teplota a výdrž stárnutí je navržena tak, abych z materiálu dostal jeho maximum, pak si stojím za svým, že (dodatečné) práškové lakování precipitačně vytvrzených materiálů není bezpečná technologie.
Edit: Já mám stejně nejraději eloxování
Naposledy editováno 26.11.2011 21:19:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu
Naposledy editováno 26.11.2011 21:46:01