1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu
Naposledy editováno 26.11.2011 21:46:01
Dawe02 píše:
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu
Mno tu prezentaci jsem si "vypůjčil" kdesi na netu a prakticky jsem tam hledal jen to, co jsem potřeboval pro obhajobu svých argumentů a to, že vodorovná osa je v logaritmickém měřítku jsem si neuvědomil, no nic.
Materiál řady 7000 jsem samozřejmě neuvažoval konkrétně pro výrobu (lití) kol. Nicméně slitiny jako ERGAL, CERTAL (obchodní názvy) jsou právě z řady 7000. Nevím jak pro prvovýrobu ale obráběné doplňky (přepákování, řidítka,...) jsou velmi často z těchto slitin právě pro své mechanické vlastnosti.
Z 7020 jsem viděl třeba svařované rámy jízdních kol.