globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: komaxit na kola
 
19.11.2011 v 18:59
Zdravim pánové,nechal sem si rozšířit zadní ráfek takže tam je ted vevařený na každé straně pásek.Práci dělal profík takže neni žádný problém,jen ted řešim toto-kolo je chromované,ale moje představa je mít obě kola v černé.Takže poradte,mam to dát do komaxitu,nebo to nastříkat? V případě komax.nevim jestli mam vytahnou ložiska když jo budu je muset asi zničit bo jinak ven nejdou.Za druhé- zda vyšroubovat špice,protože se dotýkají při křížení a jestli tam pak pujdou v poho spátky bo ta vrstva kom.je docela silná.Za třetí-bude to na tom chromu vůbec držet? a co ten přechod po svařování z pásoviny na chrom,nebude se to po opískování loupat? Když bych to stříkal,poradte prosím postup jak a čím. Ještě mam poslední možnost,vyleštit ty pásky do vysokého lesku a přestříkat to bezbarvym lakem,ale do toho se mě moc nechce. Možná se ptam jak blbec,ale dvakrát měř... předem díky tipy Tom.

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 10:17 | Nahoru | #181

Kovi píše: To možná tak bez kuliček - mě stálo jen do rozety 650,- Kč!...



Kdyz nesezenes normovany ekvivalent tak to muze byt jak pises. Ve vetsine pripadu se to ale da a cena za loziska je fakt zanedbatelna.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

26.11.2011 v 10:28 | Nahoru | #182
Kdyz jsou originaly ve stejne rade jako jsou ceska ZKL v norme CSN tak to muze byt par korun,anebo taky 3x tolik,kdyz ne..

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 10:39 | Nahoru | #183
Kovi>JIste, ZKL, ZVL ale napr. SKF neni ani v maloobchode(prikladem Mateza v Brnw) nic draheho a sortiment je v kulickovych velmi pestry, ne-li kompletni.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

26.11.2011 v 12:40 | Nahoru | #184
Kovi, PŘÍŠTĚ až budeš měnit ložisko "v rozetě"(tedy jejím unašeči), ž prosím Tě od NIKOHO
nekupuj toto ložisko za 600,-(či víc)... !!! Předpokládám tedy, že tam je"obyčejný"
jednořádkový kuličkový ložisko a ne á la kola aut,či jejich předních hnaných náprav(???).
A POKUD TAM JE "jen" to jednoř. kuličkový (přiznám se, že tomu tak aspoň bylo"za mně" a že
jsem se svými tech. znalostmi značně zakrněl )
A DOKONCE JE UTĚSNĚNO "NĚJAKÝM"GUFEREM, tak MNĚ SE VÍCEKRÁT OSVĚDČILO NAHRADIT
TO PůVODNÍ JEDNOŘ. KULIČKOVÝ D V O U Ř Á D K O V Ý M KULIČKOVÝM (který má DALEKO větší
únosnost a NIKDY U NĚJ NEDOJDE k tomu, k čemu u jednořádkových v unašeči rozety běžně
s přibývající kilometráží dochází a sice, k axiálnímu"výkyvu" rozety - což pro řetěz,
nabíhající na rozetu, nikdy není dobrý!!).
Já jsem "obětoval" těsnění GUFEREM (protože tam pro něj při použití DVOJŘÁDKOVÉHO ložiska
není dost místa) a NAHRADIL HO "primitivním" těsněním plstí(á la Jawa u kol i rozety),
kterou když nasytíš vazelínou do vodních čerpadel VODU DO LOŽISKA NEPUSTÍ ...
Jen to chce "malou soustružnickou" vyrobit víčko uzavírající tu plst a pod ní ložisko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 12:40 | Nahoru | #185
Dawe02> Siluminy se říká slitinám s cca 12% Si. Ve slitinách pro tváření je Si výrazně méně.
Pěkná prezentace
Jinak vzhledem k tomu, že chemické složení a historie zpracování (nejen tepelného) je obvykle neznámou, tak bych se vypalování práškové barvy na tvářených součástech raději pokud možno vyhnul.

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 12:56 | Nahoru | #186
GRASSEL> Jasný, to byl takovej příklad (blbej - uznávám )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 13:07 | Nahoru | #187
honzabiker> v mem okoli se pouziva oznaceni silumin i pro jiny nez ciste eutekticky pomer. Jinak snad nemame spor ohledne litych slitin. No a tvarene (duraly) jsou preci obecne s teplotami vyse, tak proc se bat 200degC?

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 13:09 | Nahoru | #188

IvanDvoutakťák píše: Kovi, PŘÍŠTĚ až budeš měnit ložisko "v rozetě"(tedy jejím unašeči), ž prosím Tě od NIKOHO
nekupuj toto ložisko za 600,-(či víc)... !!! Já jsem "obětoval" těsnění GUFEREM (protože tam pro něj při použití DVOJŘÁDKOVÉHO ložiska
není dost místa) a NAHRADIL HO "primitivním" těsněním plstí(á la Jawa u kol i rozety),
kterou když nasytíš vazelínou do vodních čerpadel VODU DO LOŽISKA NEPUSTÍ ...
Jen to chce "malou soustružnickou" vyrobit víčko uzavírající tu plst a pod ní ložisko


je tam ložisko specifikace 6232X2JR2CS36 (32x65x17)mužeš zkusit pohledat,ale dle mě nebude stát pod 500,-Kč nevím už je to 2 roky zpátky.
Gufero stálo pár kaček,jinak to nebudu bastlit nějakou plstí a podobným nesmyslem,tohle ložisko se mění jednou za živostnost té motorky což jsem měnil ted při 50tis km a jindy ho už měnit nebudu,proto to nebudu baslit,aby mě to nechalo někde 1000km od baráku a já ušetřil 100,- Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 14:35 | Nahoru | #189

Dawe02 píše: honzabiker> v mem okoli se pouziva oznaceni silumin i pro jiny nez ciste eutekticky pomer. Jinak snad nemame spor ohledne litych slitin. No a tvarene (duraly) jsou preci obecne s teplotami vyse, tak proc se bat 200degC?



Ok, máš pravdu (nad i podeutektické slitiny Al-Si, vytvrzovatelný Mg2Si,..). Něco jsem si k tomu přečetl a musím uznat, že jsi dál než já. Nicméně pořád si myslím, že teploty okolo 200°C jsou právě teploty umělého stárnutí a i když k poklesu mech. vlastností (přestárnutí) dochází až po dlouhé výdrži (100 hod. apod.), tak vzhledem k neznámému chem.složení a historii, komaxitování nepovažuju za povrchovou úpravu která by nemohla mít negativní vliv na výslednou pevnost.
Ty teploty ješte zkusím někde sehnat.

komaxit na kola

26.11.2011 v 15:21 | Nahoru | #190
Tak pardóón,Kovi - nepsal jsem,že to MUSÍŠ bastlit(ani vlastně nevím,na kterým bajku jsi
to MUSEL měnit v polovině životnosti - připomíná to Duknu Monster,kde se musí/muselo měnit
ložisko spojky po 20-30tis.km ).
Zavzpomínal jsem na ty časy,kdy jsme to "bastlit" museli(všechno a sami).
Já když jsem do unašeče rozety"nabastlil" to DVOUŘÁDKOVÝ kulič.ložisko namísto orig.
JEDNOřádkovýho, tak s jeho únosností(by)nemuselo být měněno ani po 300.000,-
kilometrech... Takže ani Tebe by"to"nenechalo někde 1000km od baráku
Jak jsi jistě pochopil, nešlo ani tak o úsporu .
Tak jako jsem KDYSI "dával"do Panelek (Jawa 250/559) na levou stranu klikovky,kde byl
primár.převod, VÁLEĆKOVÉ ložisko namísto orig. JEDNOŘÁD.KULIČKOVÉHO, který odcházelo
(taky)předčasně. Soudruzi v Jawě tenkrát totiž usoudili,že když se do všech jednoválc.
péráků a kejvaček odjakživa dávaly na stranu primáru DVĚ(jednořád.kulič.)ložiska,
tak že když se bude dávat jen jedno, ušetří se "na tisíci motocyklech TISÍC ložisek"...
A to v socialistické hospodářství byla sakra úspora...

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

26.11.2011 v 15:36 | Nahoru | #191
Na motorce která má 165HP a jede 300kmh nebudu prostě předělávat ložisko za jiné,protože by to mohlo mít katastrofální následky.ani nevím proč bych měl něco měnit za originál,když funguje 50tis km.Ono se nerozpadlo,jen mělo vuli,buhvi jak dlouho by jeste sloužilo,ale já chtěl mít nové.
našel jsi ho za 50Kč,když já blbec dal někomu bohužel 650,-?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 16:41 | Nahoru | #192

Kovi píše: ...našel jsi ho za 50Kč,když já blbec dal někomu bohužel 650,-?



Kdyby jsi ho jeste nekdy potreboval, pak za nejakych 220Kc (nebo 280 oboustranne krytovane) s DPH je Japonske NSK zde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 16:49 | Nahoru | #193

honzabiker píše: Ok, máš pravdu (nad i podeutektické slitiny Al-Si, vytvrzovatelný Mg2Si,..). Něco jsem si k tomu přečetl a musím uznat, že jsi dál než já. Nicméně pořád si myslím, že teploty okolo 200°C jsou právě teploty umělého stárnutí a i když k poklesu mech. vlastností (přestárnutí) dochází až po dlouhé výdrži (100 hod. apod.), tak vzhledem k neznámému chem.složení a historii, komaxitování nepovažuju za povrchovou úpravu která by nemohla mít negativní vliv na výslednou pevnost.
Ty teploty ješte zkusím někde sehnat.



V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.

A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 18:04 | Nahoru | #194

Dawe02 píše: Kdyby jsi ho jeste nekdy potreboval, pak za nejakych 220Kc (nebo 280 oboustranne krytovane) s DPH je Japonske NSK zde


ja vim,ze jsou levnejsi i zde ale duvod nevim,jak rikam je to vec co se meni 1 za zivotnost motorky,tim padem neni treba setrit 300kc,ale to uz je jedno,potrebovat ho nebudu

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 18:27 | Nahoru | #195
Kovi> puvodne to vypadalo ze tech 650kc je nutnost. Nakonec, jak vidime, neni. Proto jsem reagoval.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

26.11.2011 v 18:52 | Nahoru | #196
janě,ale jak vidíme jen do rozety stojí téměr 300 bez pošty
takže tohle tvrzení je nereálné,na to jsem puvodne reagoval

[quote=nakano]rybíz5> Taky to nikomu nenutím.No a když jsou ložiska venku tak se dají nový.Beztak u starších moto to nikdo nedělal A nová jsou celkem za pakatel-komplet dvě kola+rozeta do 200kč.

[/quote]

(reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 18:58 | Nahoru | #197
Kovi> ok, tomu rozumim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 21:17 | Nahoru | #198

Dawe02 píše: V poradku, kazdy se denne ucime. Ja si uz z toho prd pamatuju. No a prave ze ani nikdy nevime z ceho to kolo ci ram je odlite, tak jsem uvazoval kremicite slitiny jako tepelne obecne nejvic ohrozene-worst case. Myslim ze medene a horcikove budou starnout o tu stovku stupnu vyse ale bude jiste dobre kdyz to zjistis a upresnis.

A stejne ta hodina vypalovani to zasadne neprestarne, nemyslis? Zkus se podivat do skript i na presnou krivku Nejakeho Al Mg Si.



Tak jsem to pohledal a vybral jsem relativně běžný slitiny:

AW 6101 - AlMgSi - 424401 má teplotu rozpouštěcího žíhání 520-535°C a umělé stárnutí 170°C/8-10h.

AW 7020 - AlZn4,5Mg1 - 424441 má teplotu rozpouštěcího žíhání 440-500°C a umělé stárnutí 120-150°C/6-8h.

Jak je vidět, teploty umělého stárnutí jsou pod teplotami vytvrzování práškových barev. Když vezmu v úvahu to, že stárnutí je difúzní děj, kdy zvýšení teploty vede ke zkrácení času a že teplota a výdrž stárnutí je navržena tak, abych z materiálu dostal jeho maximum, pak si stojím za svým, že (dodatečné) práškové lakování precipitačně vytvrzených materiálů není bezpečná technologie.

Edit: Já mám stejně nejraději eloxování

Naposledy editováno 26.11.2011 21:19:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) komaxit na kola

26.11.2011 v 21:43 | Nahoru | #199
honzabiker> Super. Takze to potvrzuje ty obavy ze slevarenske slitiny muzou mit s dodatecnym starnutim potize. Nicmene 8-10 hodin do cile starnuti a rekneme stejne teplota dalsi pul hodinu az hodinu pri komaxitu? To je prece vic nez akceptovatelne vzhledem k logaritmickemu meritku doby starnuti. Myslim ze to je zminene i v tve prezentaci(politl jsem to jen rychle).

Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu

Naposledy editováno 26.11.2011 21:46:01

(reakce na) komaxit na kola

27.11.2011 v 08:25 | Nahoru | #200

Dawe02 píše:
Ta 7000 slitina - tos me prekvapil, ty jsem vubec na seriova kola ci ramy neuvazoval. Myslel jsem ze zinkove se pouzivaji(pouzivaly) treba pro agresivni prostredi a prave se cilene nechavaji prestarnout(dodatek T7?) pro lepsi korozivzdornost na ukor pevnosti. To na kolech nebude(ta se v 99% lejou), ale na ramech mozna jo, ty se tvari svaruji,ale je to zase "zbytecne" drazsi material. Co rikaji skripta na typicke pouziti?
edit:sorry pisu plne preklepu z telefonu



Mno tu prezentaci jsem si "vypůjčil" kdesi na netu a prakticky jsem tam hledal jen to, co jsem potřeboval pro obhajobu svých argumentů a to, že vodorovná osa je v logaritmickém měřítku jsem si neuvědomil, no nic.
Materiál řady 7000 jsem samozřejmě neuvažoval konkrétně pro výrobu (lití) kol. Nicméně slitiny jako ERGAL, CERTAL (obchodní názvy) jsou právě z řady 7000. Nevím jak pro prvovýrobu ale obráběné doplňky (přepákování, řidítka,...) jsou velmi často z těchto slitin právě pro své mechanické vlastnosti.
Z 7020 jsem viděl třeba svařované rámy jízdních kol.

(reakce na) komaxit na kola

27.11.2011 v 08:57 | Nahoru | #201
Kovi> Hold,další případ...
Proč kupovat ložiska za pár kč,když můžu jedno koupit za 650 kč!!!!
Kdyby jsi ledal tak zjistíš,že kvalitní ložisko do rozety koupíš i za 50kč!
Za mě:ložisko do rozety 6205-cena asi 48kč!!!!A už na to jezdím 3! roky!!!!!

komaxit na kola

27.11.2011 v 10:14 | Nahoru | #202
Však já jsem tu napsal rozměr svého ložiska,tak máš možnost mi dát odkaz,kde stojí 50 Kč.

komaxit na kola

27.11.2011 v 10:27 | Nahoru | #203
Stačí zajít někam, kde se přímo ložisky zabývají ve velkém (u nás v v Táboře seženeš snad vše, co jim doneseš ukázat a je tam někdo OCHOTNEJ vyhledat rozměry a požadavky, což poznají z originálu a jeho použití). Pak se opravdu nechá sehnat za zlomek ceny v odpovídající kvalitě.
.
.
Neměl jsem problém, snad jen ložiska na kliku (na mé Suze jsou) jsem si objednal original ze Suzuki z UK.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

27.11.2011 v 11:15 | Nahoru | #204
Airbrushi - GS"dvouventily", kontakt v UK, to je i můj šálek čaje
Přesto, že ´su "dvótakťák"... Bohužel, v našem SOC-CZ dvouventily "vymizely"
No a to doporučování(třeba ložisek)má smysl,pokud dojde slyšení i na opačné straně - takhle
mě to připomíná "namáčení čenich netušícího kotěte do mlíka" ...
Jinak v Milevsku, Veselíčku, i mezi, mám přátele+známého - to ale jen na okraj, až tam
k Vám, do těch krásných jižních Čech zase jednou pojedeme na návštěvu !

(reakce na) komaxit na kola

27.11.2011 v 11:34 | Nahoru | #205
IvanDvoutakťák> Návštěvu doporučuji už příští rok (snad začátkem sezony), kdy známej (muj soused přes plot) Franta Štrubín dodělá nad svou firmou patro, kam přesune svou sbírku skvostů-motorek, co kdy kdo vyrobil i v malých sérií s Wankely, Turbem, šestiválce,... a i jiné exclusivitky. A snad až na naftového Enfielda všechny v nejspíš origo laku

2 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

27.11.2011 v 11:44 | Nahoru | #206
dawe: co jsem rovnal svoje zadni kolo po bouracce tak bych se vubec nedivil kdyby to bylo z neceho dost podobnyho ty sedmickovy rade Alu slitin, bezny hlinikace na auto se hejbou o milimetry jen do nich klepnes gumovou palickou, to kolo z TL zvoni a nechce se hnout a to sem do nej mlatil 5kg palici:)

(reakce na) komaxit na kola

27.11.2011 v 12:46 | Nahoru | #207
assassin> mam podobnou zkusenost s prednim kolem ze SRADa. To je stejne kolo jako to TL. Neda se to poradne rovnat, porad mam dve krive v dilne. Vis co, necham si udelat vybrus a uvidime co to je.

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

27.11.2011 v 12:49 | Nahoru | #208
nakano, mm-art-airbrush> to jeho lozisko z K3 neni standartni rozmerova rada, delaji ho jen Japonci. Rozhodne ho nesezene za 50kc. Minimalne cca 200

(reakce na) komaxit na kola

27.11.2011 v 12:50 | Nahoru | #209
Dawe02> dobrá, pořád je to ale třeba třetina...

1 reakcí na tento příspěvek komaxit na kola

27.11.2011 v 13:29 | Nahoru | #210
Pěkná nabídka, "mm-arte", ale to je o pár levelů vejš - já se(m.j.)znám "tak leda"
s (taky) bejvalým závodníkem Vláďou Kuncem,co "hospodaří" někde na půli cesty z Milevska
do Veselíčka...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist