1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
To bude asi konec čoprobuznám v riflových návlekách co?
1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
Jinak doporučuju za domácí úlohu lehkou úvahu na téma kolik se tak zhruba denně protočí za provoz dopravy na objem paliv např. v republice, převedeno na energii kolik by to bylo elektřiny a jakýkoliv reálný nápad, kde by se asi tak vzala? Těch pár německých větrníků či jiných srand a několik málo uhelných to rozhodně nespasí Zatím zkrátka energii lehce skladovatelnou jako tekutinu v kanystru, která se z časem sama rychle neztrácí, lehce doplníš a jedeš dál, nemáš čím nahradit.
EU už teď blbne s žárovkama, šetřením za každou cenu kde může protože prostě použitelné elektrárny nejsou, elektřiny je nedostatek - a do toho přijde nějaký idiot s elektro dopravníma prostředkama - to je mrhání nejtěžšího kalibru. Pokud by tomu tak bylo, měly jezdit pouze elektroprostředky - tak u nás bude jezdit tak možná "deset aut a jedna motorka", rozhodně ne stávající provoz. Což by znamenalo, že republika pochcípá hlady, protože bez dovážení potravin cez půl zeměkoule (zvrácený stav sice ale co už) tu nebude co do huby. Fakt veselá představa, co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek Je budoucnost motorek v elektrice?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je budoucnost motorek v elektrice?
Big.One píše: Otázka zněla od jakého dojezdu už ta elektromotorka stojí za snahu. Jasně že by to chtělo i životnost akumulátoru, rychlost dobití a tak dále.
Musíš vědět sám kolik najezdíš. Do města nějaký ten skůtřík či kolo s dojezdem alespoň 50 km a životností alespoň na dva roky (ne jak teď nájezd 20km, po pár měsících s bídou tak na konec ulice) by možná splňoval parametry na denní dojíždění, aniž by nebyl majiteli za trest. Na mašinu je cokoliv pod 500km zoufale málo a jednoduše nepoužitelné.
Když bych počítal ideální sci-fi variantu s možností dobíjet v každém kempu přes noc (a opravdu noc, tedy tak 6 - 8 hodin max na plné nabití, ne více) v každé prdeli světa, že stačí potom dobít jednou za den, tak i tak to musí dát denní nájezd, dejme tomu 700 km. Spolehlivě, ne nájezd 700km na jarní dovolenou a na pdzim už polovinu.
Pokud bych chtěl srovnávat se současným stavem a připustil maličko horší variantu, tedy delší pauzu než jen současné "na tankování", tak musí i tak dát nájezd alespoň 300 km a dobít se během pauzy na vycikání holt jedno kafe. Nechme tomu tedy 20 minut.
Takovéhle parametry jsou furt utopie ještě na několik let.
Jinak ale pro milovníky "zvuku" elektromotoru co tu čtu že se vyskytují (a vrtím hlavou - nechápu) snadná pomoc - kulturní orgasmus už teď, k vidění v každém větším městě
Dejme tomu pár desetiletí (přinejhorším, ale osobně odhaduji, že to příjde daleko dříve) a zelenošašci příjdou objevně s tím, že jádro je vlastně zcela v pořádku.
charlie.vtx1800 píše: Místo toho ho spálíme v tepelných elektrárnách za 50 let, protože atom je tabu a budem tím pohánět elektromobily.
Přesně - tohle je uhozené na hlavu z libovolného možného hlediska - nejen ekonomického. Po všech stránkách špatně a nejhorší možná varianta ze všech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je budoucnost motorek v elektrice?
Chce to nějaký technický skok. Zatím ty akumulátory a účinné motory vychází draho.
V minulosti už se spousta slepých větví zařízla, po konceptech které nefungovaly pes neštěkne, a šlo se vesele dál. Není tudíž žádná ostuda si prostě přiznat, že to nebude fungovat, a elektropohon odsunout kam patří - do učebnic dějepisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je budoucnost motorek v elektrice?
Big.One píše: .zelenac.jk.rx> Elektriku nejde obarvit jako benzín. Nabíječce a baterii je jedno odkud se vezme.
Tak jinak, mam auto na CNG když ho tankuju na čerpačce je plyn co mi prodaj do auta dražší než plyn co mi prodaj do baráku. Když si domu koupim čerpačku tak taky budu mít plyn dražší než ten se kterym topim. Takže buďto se pak rapidně zveden elektřina a nebudou řešit kde ji vemeš a nebo budou dělat specielní zásuvky na kterejch budeš mít elektroměr nebo něco podobnýho (pro nabíjení auta). Oni orčitě něco vymyslej to se neboj
.zelenac.jk.rx píše: nebo budou dělat specielní zásuvky na kterejch budeš mít elektroměr nebo něco podobnýho (pro nabíjení auta). Oni orčitě něco vymyslej to se neboj
Simtě, pravěk se zásuvkama - v té době už bude stejně mít každý kojenec víc čipů jak ochcáfka f metle f plné a jakmile mu vyvstane v mozku evil myšlenka, bude anihilován. Nic tak nebude třeba chránit, vovce to ani nenapadne. Není to přece sen každého mocnáře?
otázkou zůstává jestli už nejsou vymyšlené dokonalé baterie a elektromotor ale v zájmu marketingu a zisků ze spalovacích motorů ještě nejsou uvedeny do prodeje a nabízí zatím jen to horší....
Už teď bych si klidně koupil elektro-krosku na hobby řádění za vesnicí, po návratu bych namazal řetěz, opláchnul to a přes noc nabil. Žádný jiný starosti, žádnej benzín, žádnej olej, žádný motohodiny, žádný posr*ný ventily ani filtr ani klika ani pístní sada, napínáky, rozvody, prostě nic.. Jenom nabíjet a jezdit s maximálním výkonem od nuly do maxima... Jsem do el. technologií zamilovanej a v podstatě jenom čekám, až se trochu rozšířej, tím zlevněj a budou dosupnější.
Umím si představit i elektroskůtra na cesty do práce.
Nedávno jsem viděl tv. dokument (zaměřený na auta) o vymyšleným způsobu výměny el. článků u dobíjejcích stanic kus za kus. Vypadalo to jako dnešní auto-myčka, kde automatický rameno vysune vybitej článek, zasune dobitej a jede se dál. Rozjíždí se to pomalu ale jistě. Kdyby se stejný prachy jako do těžby ropy aspoň chvilku investovali do el. auto/moto pohonu, tak už na elektriku dávno všichni jezdíme.