založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
z hlediska tankování, druhých nádrží, dojezdu, hmotnosti a odlišnosti konstrukce většiny motocyklových motorů od automobilových bych řekl, že bys měl otázku umístit na fórum o autech
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
CNG je super, jen má zatím nevýhodu drahé přestavby a málo čerpaček.
E85 a podobný, jsou na začátku rozšíření. Existují firmy co přestavují auto na toto palivo (na 4-vál cca kolem 8mi tyček). Jedna výhoda je, že nemusíš mít dvě nádrže v autě. Jinak je tam pokles výkonu, protože se nevyužívá možnosti použití vyššího kompresního poměru (přestavby). Saab i další automobilky mají auta přímo na toto palivo s vyšším nebo proměnným kompresákem, takže tam je to na místě (dokonce vyšší výkon motoru než na benzin). Při přestavbách je taky dost problém se startováním, takže tam lidi narvou ještě trošku víc benzinu, kterej je tam právě kvůli studeným startům.Obecně je problém s tím, že stávající rozvody paliva jsou málo odolný ethanolu a ten navíc uvolňuje usazeniny z provozu benzinu. Taky se s ním jezdí na bohatší směs.
Naposledy editováno 02.02.2011 17:34:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
5 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Poggy píše: Benzín. Nafta při spalování vytváří pevné částice - saze, hlavně ty moderní TDi apod. Navíc její legislativně nepodchycené emise atd.
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.
jaké jsou legislativně nepodchycené emise nafty?
změna materiálů automobilů a změna výrobních postupů by mohla být v řádech jednotek let. otázkou je, zda by sis o 400 kg lehčí fabii za 1,5 míče koupil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
SmilleR-6 píše: mě by spíš zajímalo toto
hmmm...už jen v "jak to funguje" je pár nepřesností, že by autora utloukl žák základní školy učebnicemi fyziky a chemie.
už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu, tady se podle mě využívá podobného principu (větší rozpínavost a zároveň ochlazení spalovacího prostoru), jen to "vědecky" okecají
Naposledy editováno 02.02.2011 18:05:17
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
E85 je sice dražší než LPG,ale přestavba je kolem 8-9tis ( FEDOR ) u 4V motoru s vícebodovým vstřikováním, nemusí být další nádrž,jen se přepíná mezi E85 a N95.
Jde jen o to ,že se přidá druhá řídící jednotka která má v sobě mapu na E85 a má prodloužené vstřiky.
V budoucnosti jde hlavně o vodík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Máš kontakt na to Brno? Co je to za systém ? Stag,Elpigaz,Tartariny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
úspora:
Jak velkou úsporu mohu dosáhnout?
Obvykle se dosahuje úspor kolem 20-30prct,ale i větší úspory jsou možné. Vždy záleží na stavu motoru a řidiči. Je nutné jezdit úsporně a sešlapovat plynový pedál opravdu s citem.
E: na to stačí když dáš magnet na přívod benzínu
Naposledy editováno 02.02.2011 18:20:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Nafta má obečně větší obsah síry. Takže oxid siřičitý. Pak vysoký obsah dusíku a oxidů dusíku. Ale z mého pohledu jsou nejhorší ony drobné saze o velikosti několika mikronů. Ano zážehový motor taky není nic pěknýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Miky1300 píše: SmilleR-6> sakra co to je ?
Co? No prece blbost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Poggy píše: mariano>
Nafta má obečně větší obsah síry. Takže oxid siřičitý. Pak vysoký obsah dusíku a oxidů dusíku. Ale z mého pohledu jsou nejhorší ony drobné saze o velikosti několika mikronů. Ano zážehový motor taky není nic pěknýho.
ano, nicméně všechny tyto tři veličiny řeší evropská legislativa natolik důsledně, že konstruktéři motorů neví, co s tím (kromě přidávání dmychadel a močoviny)