založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Miky1300 píše: Dřík> skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85
LPG sekvence spotřeba přesně jak musí být o 15% vyšší (menší výhřevnost plynu oproti benzínu), motor čistý - to se uvidí, rozhodně lepší spalovat plyn než benzín s vodou - ano, za války se zvyšoval výkon vstřikováním metanolu, ale krátkodobě a pak se motor vysušil běžným benzínem, navíc životnost se počítala v desítkách hodin (motoru) a jednotkách minut (bojový režim s metanolem u Němců).
Polož si otázku, zda bys do olejového víčka dobrovolně začal kapat vodu - já tedy ne. Nahoď si motor a zvedni víčko - ucítíš ten tlak, jak profukuje komprese kolem kroužků. Ve výsledku, část plynů ze spalovacího prostoru jde přímo ke klice. Samozřejmě že motor nezničíš hned, ale s E85 v nádrži prostě před vypnutím motoru nejsi schopen přepnout na čistý benzín. Kdo si myslí, že voda z lihu v motoru shoří, plete se. Tím je myslím téma uzavřeno.