globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:35 | Nahoru | #1
Dřík> skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:31 | Nahoru | #2
Miky1300> Pic, mám Peugeota 306, 1,6 benál a zkoušel jsem ten ethanol, natankoval jsme půl nádrže benálu a půl ethanolu, čistě jsem si to netroufl no a jezdilo to normálně, nepoznal jsem rozdíl až na vyšší spotřebu, ale moc jsem tím neušetřil, tak jsem se na to pak vykašlal. Dneska jsem odvezl auto na přestavbu na sekvenční lpg, tak to už bude snad lepčí, navíc při těch zkur....jch cenách paliv u nás to bodne.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

3.2.2011 v 17:59 | Nahoru | #3

Miky1300 píše: Dřík> skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85



LPG sekvence spotřeba přesně jak musí být o 15% vyšší (menší výhřevnost plynu oproti benzínu), motor čistý - to se uvidí, rozhodně lepší spalovat plyn než benzín s vodou - ano, za války se zvyšoval výkon vstřikováním metanolu, ale krátkodobě a pak se motor vysušil běžným benzínem, navíc životnost se počítala v desítkách hodin (motoru) a jednotkách minut (bojový režim s metanolem u Němců).

Polož si otázku, zda bys do olejového víčka dobrovolně začal kapat vodu - já tedy ne. Nahoď si motor a zvedni víčko - ucítíš ten tlak, jak profukuje komprese kolem kroužků. Ve výsledku, část plynů ze spalovacího prostoru jde přímo ke klice. Samozřejmě že motor nezničíš hned, ale s E85 v nádrži prostě před vypnutím motoru nejsi schopen přepnout na čistý benzín. Kdo si myslí, že voda z lihu v motoru shoří, plete se. Tím je myslím téma uzavřeno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist