globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:01 | Nahoru | #1
edit:v autě dehet

Naposledy editováno 02.02.2011 17:03:33

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:09 | Nahoru | #2
Pochytat morčata, usušit a voprášit sentinely Aspoň jednou v životě by byly užitečný

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:26 | Nahoru | #3
a u jakého dopravního prostředku to chceš řešit?

z hlediska tankování, druhých nádrží, dojezdu, hmotnosti a odlišnosti konstrukce většiny motocyklových motorů od automobilových bych řekl, že bys měl otázku umístit na fórum o autech

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:32 | Nahoru | #4
Zdarec, mám Saaba a jezdím na LPI, což je víceméně vstřikování plynu LPG jen je vstřikovanej v kapalným skupenství. Motor je pružnější a čistší a jezdíš za půlku co s benzinem (spotřeba stejná, jen cenově je to jinde). Takže za mě LPG nebo LPi.
CNG je super, jen má zatím nevýhodu drahé přestavby a málo čerpaček.
E85 a podobný, jsou na začátku rozšíření. Existují firmy co přestavují auto na toto palivo (na 4-vál cca kolem 8mi tyček). Jedna výhoda je, že nemusíš mít dvě nádrže v autě. Jinak je tam pokles výkonu, protože se nevyužívá možnosti použití vyššího kompresního poměru (přestavby). Saab i další automobilky mají auta přímo na toto palivo s vyšším nebo proměnným kompresákem, takže tam je to na místě (dokonce vyšší výkon motoru než na benzin). Při přestavbách je taky dost problém se startováním, takže tam lidi narvou ještě trošku víc benzinu, kterej je tam právě kvůli studeným startům.Obecně je problém s tím, že stávající rozvody paliva jsou málo odolný ethanolu a ten navíc uvolňuje usazeniny z provozu benzinu. Taky se s ním jezdí na bohatší směs.

Naposledy editováno 02.02.2011 17:34:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:32 | Nahoru | #5
mariano> většina motorkářů jsou i plechovkáři ať chtějí nebo ne, tudíš si myslím, že je toto téma docela věcné i tady.Nebo ty jezdíš jen na moto?

5 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:35 | Nahoru | #6
mě by spíš zajímalo toto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:35 | Nahoru | #7
Dřík> skvělý info já jezdím zatím na LPG omega 2,5 V6, sekvenční vstřikování LPG, spotřeba je relativně stejná jak u benálu, možná o krapítek vyšší,ale stále to vyjde levněji.Ovšem co jsem zjsitil na vlastní kůži, tak levnější je to jen v čr...
Teď jsme pořídili felcku, a zajímá mě hodně ethanol, ve městě přímno vedle dílny staví čepačku a bude tam právě e85

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:36 | Nahoru | #8
SmilleR-6> sakra co to je ?

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:36 | Nahoru | #9
Benzín. Nafta při spalování vytváří pevné částice - saze, hlavně ty moderní TDi apod. Navíc její legislativně nepodchycené emise atd.
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:43 | Nahoru | #10
Miky1300> To netuším,ale asi to funguje.Kolega se tím začal docela zabývat a celý dny vysedává na netu,studuje to,shání všelijaký díly a chce si to postavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:50 | Nahoru | #11

Poggy píše: Benzín. Nafta při spalování vytváří pevné částice - saze, hlavně ty moderní TDi apod. Navíc její legislativně nepodchycené emise atd.
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.



jaké jsou legislativně nepodchycené emise nafty?

změna materiálů automobilů a změna výrobních postupů by mohla být v řádech jednotek let. otázkou je, zda by sis o 400 kg lehčí fabii za 1,5 míče koupil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:51 | Nahoru | #12
SmilleR-6> no mě to právě taky docela zaujalo, vypadá to docela dobře, a když nad tím člověk zapřemýšlí, tak to takhle bude fungovat. Asi začnu taky docela zjišťovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 17:55 | Nahoru | #13
Miky1300> Teď ještě otázka,jestli se s tím je.at,nebo koupit ten set.Zítra z něho vytáhnu víc info

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:03 | Nahoru | #14

SmilleR-6 píše: mě by spíš zajímalo toto



hmmm...už jen v "jak to funguje" je pár nepřesností, že by autora utloukl žák základní školy učebnicemi fyziky a chemie.
už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu, tady se podle mě využívá podobného principu (větší rozpínavost a zároveň ochlazení spalovacího prostoru), jen to "vědecky" okecají

Naposledy editováno 02.02.2011 18:05:17

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:04 | Nahoru | #15
No v dnešní době nejlépe vychází LPG, lepší jsou přímo z výroby jak již bylo psáno,ale dodělávaných je víc a myslím že to funguje. Sice je dražší počáteční investice ale vrátí se to.
E85 je sice dražší než LPG,ale přestavba je kolem 8-9tis ( FEDOR ) u 4V motoru s vícebodovým vstřikováním, nemusí být další nádrž,jen se přepíná mezi E85 a N95.
Jde jen o to ,že se přidá druhá řídící jednotka která má v sobě mapu na E85 a má prodloužené vstřiky.

V budoucnosti jde hlavně o vodík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:08 | Nahoru | #16
SmilleR-6> tak to pak poinformuj, docela mě to zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:09 | Nahoru | #17
mariano> no,fyzice nerozumím,ale to je mi celkem volný.Hlavně že to funguje,ale já takticky vyčkám,až to někdo sestrojí,nebo koupí a uvidím to na vlastní oči.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:10 | Nahoru | #18
rodrigo> No u fedora jsme dělali právě přestavbu na LPG a musím říct, tam už mě neuvidí... našel jsem skvělej servis v brně, jsou levnější, a práci odvedou kvalitně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:12 | Nahoru | #19
Miky1300> No to jsem slyšel už víckrát,hodně lidi na ně nadává. Znám jednoho na LOG v Olmiku a druhej v Ivanovicich.

Máš kontakt na to Brno? Co je to za systém ? Stag,Elpigaz,Tartariny?

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:13 | Nahoru | #20
Miky1300> ok,jestli s ním bude řeč.Dneska celej den sháněl nerez plechy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:18 | Nahoru | #21
SmilleR-6> To mi je zase pitchovina

úspora:

Jak velkou úsporu mohu dosáhnout?
Obvykle se dosahuje úspor kolem 20-30prct,ale i větší úspory jsou možné. Vždy záleží na stavu motoru a řidiči. Je nutné jezdit úsporně a sešlapovat plynový pedál opravdu s citem.



E: na to stačí když dáš magnet na přívod benzínu

Naposledy editováno 02.02.2011 18:20:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:22 | Nahoru | #22
mariano>
Nafta má obečně větší obsah síry. Takže oxid siřičitý. Pak vysoký obsah dusíku a oxidů dusíku. Ale z mého pohledu jsou nejhorší ony drobné saze o velikosti několika mikronů. Ano zážehový motor taky není nic pěknýho.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:24 | Nahoru | #23

Danielos píše: SmilleR-6>
E: na to stačí když dáš magnet na přívod benzínu



Říkám,nevím o tom nic,ale je spousta videí,kde je to zapojený.Ale chtěl bych to vidět v reálu

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:29 | Nahoru | #24
Lpg systém land direnzo zatím stot.km žádný problém .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:31 | Nahoru | #25

Miky1300 píše: SmilleR-6> sakra co to je ?



Co? No prece blbost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:31 | Nahoru | #26
Miky1300> Pic, mám Peugeota 306, 1,6 benál a zkoušel jsem ten ethanol, natankoval jsme půl nádrže benálu a půl ethanolu, čistě jsem si to netroufl no a jezdilo to normálně, nepoznal jsem rozdíl až na vyšší spotřebu, ale moc jsem tím neušetřil, tak jsem se na to pak vykašlal. Dneska jsem odvezl auto na přestavbu na sekvenční lpg, tak to už bude snad lepčí, navíc při těch zkur....jch cenách paliv u nás to bodne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:32 | Nahoru | #27

Poggy píše: mariano>
Nafta má obečně větší obsah síry. Takže oxid siřičitý. Pak vysoký obsah dusíku a oxidů dusíku. Ale z mého pohledu jsou nejhorší ony drobné saze o velikosti několika mikronů. Ano zážehový motor taky není nic pěknýho.



ano, nicméně všechny tyto tři veličiny řeší evropská legislativa natolik důsledně, že konstruktéři motorů neví, co s tím (kromě přidávání dmychadel a močoviny)

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:34 | Nahoru | #28
rodrigo>systém teď z hlavy nevim, ale zjsitim, kontakt mam v autě v kastliku:D kdyžtak dneska dodám.ty seš přímo z PV?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:36 | Nahoru | #29
Mad_Cat> sekveční lpg je dobrá věc, zatím se mi to osvědčilo. Ovšem bojím se zvednutí ceny lpg, to by byl pak problém...

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:38 | Nahoru | #30
Jo staval kolem 12 Kč neska 18 Kč

Naposledy editováno 02.02.2011 18:39:03
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist