globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:03 | Nahoru | #1

SmilleR-6 píše: mě by spíš zajímalo toto



hmmm...už jen v "jak to funguje" je pár nepřesností, že by autora utloukl žák základní školy učebnicemi fyziky a chemie.
už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu, tady se podle mě využívá podobného principu (větší rozpínavost a zároveň ochlazení spalovacího prostoru), jen to "vědecky" okecají

Naposledy editováno 02.02.2011 18:05:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 18:09 | Nahoru | #2
mariano> no,fyzice nerozumím,ale to je mi celkem volný.Hlavně že to funguje,ale já takticky vyčkám,až to někdo sestrojí,nebo koupí a uvidím to na vlastní oči.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

2.2.2011 v 21:05 | Nahoru | #3

mariano píše: už za 2. světové války se používalo vstřikování vody do spalovacích motorů za účelem krátkodobého zvýšení výkonu

ano, tohle skutečně není žádná novinka
pouze bych si dovolil poznamenat, že z takto vstříknuté vody nic neshoří
ta se tam octne pouze proto, aby svou přítomností ve spalovacím prostoru zvýšila kompresní poměr (páč je "nestlačitelná")

hodně se mi v sekci "jak to funguje" líbil ten blud o zvýšení oktanového čísla
oktanové číslo popisuje náchylnost paliva k detonačnímu hoření
neumím teď rovnou říci důvodovou zprávu, ale dle mého skromného odhadu by vodík vstříknutý do pracovního prostoru válce během cyklu sání spíše oktanové číslo snížil
palivo by pak podle mně bylo náchylnější k samozápalům
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist