založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Poggy píše: Benzín. Nafta při spalování vytváří pevné částice - saze, hlavně ty moderní TDi apod. Navíc její legislativně nepodchycené emise atd.
LPG nebo CNG jedině přímo zástavbu z fabriky. Dodatečná montáž je často problematická a motoru často škodí. Taky záleží na výrobci/montovně která zástavbu dělá/montuje.
Ethanol vyráběný z potravin se mi příčí. Kdyby se alespoň zvládla technologie jeho výroby z nepoživlných částí rostlin. Bohužel.
Ale spalovací motory pomalu končí. Je snaha o nulové emise vypouštěné ze silničních vozidel. Ale líbí prototyp Mercedesu, kde motor pracuje jako vznětový, ale místo nafty se vsřikuje benzín. Dosáhne se účinnosti vznětovýho motoru a emisí zážehového. Nebo pak další krácesta ke snížení emisí je výroba lehčích vozidel. Jenže to by automobilky musely zcela změnit materiály a postup výroby. Což asi nehrozí.
jaké jsou legislativně nepodchycené emise nafty?
změna materiálů automobilů a změna výrobních postupů by mohla být v řádech jednotek let. otázkou je, zda by sis o 400 kg lehčí fabii za 1,5 míče koupil