globalmoto_kveten





Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:19
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Naposledy editováno 27.02.2010 13:29:29
Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
76%
22
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
24%
7

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 13:26 | Nahoru | #1
jsem pro zimní gumy a štěrk... nějaký solení je úplně na hovno... stojí to prachy, ničí auta, přírodu spíš si myslím, že je to tak udělaný pro ty blbečky, co jezdí celoročně na letních... nějak si nedokážu představit auto na letních jen na propluhovaný silnici

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 13:35 | Nahoru | #2
tady je solení popsáno z fyzikálního hlediska. Ale jak jsem si googloval, tak solení má čím dál víc odpůrců.

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 13:43 | Nahoru | #3
Já bych zakázal zimu.

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 13:45 | Nahoru | #4
Ty silnice se ošutřejí solí z důvodu prevence, protože je vozidel údržby silnic málo a nejsou schopni upravit jeden úsek v krátkém časovém intervalu a tak se vyrovnat s novými přívaly sněhu, musí nasadit sůl, která silnici udrží v použitelném stavu do té doby, než je schopen vůz silnici upravit znovu. Kdyby se nesolily, s počty vozů u nás by byly cesty brzo zapadané sněhem.

Ale posyp inertem schvaluji, ale ve městech se nepraktikuje, protože zanáší kanalizaci a jeji čištění asi výjde dráž, než chemický posyp.

Ale sůl mi taky vadí .

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 13:47 | Nahoru | #5
Já bych byl pro to aby se použil maximálně štěrk a nechalo se to tak, když člověk jede přiměřeně, jede se na uježděném sněhu uplně v pohodě, nechápu proš se každou zimu prosolí tísíce tun..

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:02 | Nahoru | #6
Koukám že tady je to ode zdi ke zdi. Souhlasím, že se solí moc a zvlášť když sypač za sebou hazí kila soli a přitom sněží, tak takovýmu správci silnice nakopat do k... Ale druhej extrémní názor, že by se mělo jen štěrkem je taky dobrá hovadina. Dovedete si vůbec představit, jak by takový silnice vypadaly? A jak by vypadaly po projetí pár kamionů?
U nás v ulici celou zimu vůbec silnici neupravovali - nejdřív se vytvořily koleje, pak díry ve zmrzlým podkladu a pak už šlo jezdit jen krokem a i tak se člověk bál co se mu na podvozku utrhne - a to tu jezděj jen osobáky.
Tak se prosím vzpamatujte! Není to jen o zimních gumách, kdo pamatuje silnici do Špindlu, když se ekoteroristi odkopali a nesmělo se solit, tak mi dá za pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:09 | Nahoru | #7
PeťasZ750> projel jsi? projel... navíc se nebavíme o postraních silnicích na kterých projedou 2 auta za den... A navíc! když je víc než 4cm na silnici, tak sůl nefunguje, musí se tedy pluhovat...

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:13 | Nahoru | #8
A samá sračka je to všude, jsem nestačila uskakovat
Špuntovat psíkům zadečky

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:18 | Nahoru | #9
"..kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod.."

- tywoe, když už tady píšeš takovou úvahu, tak u toho nezapomínej uvažovat, to je pičovina jak cyp.. :-/

(jinak zimní pneu používám a kdo si nechá poradit, tomu jejich používání v zimě doporučuju; ale jsem jednoznačně proti tomu, aby tohle upravovala legislativa)

K tématu - není nic horšího, než jet po takové té rozsolené sračce, na sněhu se auto chová jako auto a dá se s ním jet bezpečně a zároveň i vcelku rychle, na posoleným sněhu (=zmiňovaná sračka) se fakt jezdit nedá, bo chování auta málem i odporuje fyzikálním zákonům.. je hezký, že sůl pak časem všechen sníh rozpustí a po cestách by se dalo jet podobně jako za standardního mokra, ale je to ku hovnu, bo stejně každej druhej kokot jede jak posranej, asi kvůli tomu, že je v pangejtech a na polích okolo cest nasněženo a pro sichr to přes šedesát nepustí, bo pomalu == vždy a za všech okolností bezpečně.. (ještě bych doplnil - "pokud se mi cokoliv nezdá, vždycky začít intenzivně brzdit, bez ohledu na povrch, na fyziku a na fázi zatáčky, ve které se právě nacházím" :-/ ) Takže za sebe bych volil solení hlavních tahů s velkým provozem, ale po předchozím prohrnutí, ne nasypat sůl na dvacet čísel sněhové pokrývky, a silnice x-tých tříd s malým provozem nechat být, pokud je potřeba tak prohrnout, pokud by hrozila tvorba ledovky tak posypat štěrkem, podobně v prudších kopcích..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:31 | Nahoru | #10
Rod> no to teda píčovina moc není. jeden znamej jel ted s oktavkou do tater na letnich...rozsekal to na sracku a este sejmul jakousi protijedouci rodinku v MPV..takovy lidi bych vzal kladivem přes pravou kouli(levou bych nechal v zaloze kdyby to zopakovali) ses nebezpecnej nejenom sam sobe ale i ostatnim.Nehlede k tomu ze pod 7°C se vlastnosti tech pneumatik zacinaji opravdu lisit i bez snehu. Vyjimku bych udelal treba pro kamiony..tam by to bylo extra nakladne..kdyby jeli treba na otocku na jih pres nase uzemi..alespon povinne retezy na kazdou hnaci napravu(pokud uz to tak neni ted)jak tady nekdo popisoval s tema dirama na silnici...myslim ze prohrnovani hned od zacatku snezeni by tomu predeslo..ne ze projede pluh..pak po tom tejden jezdi auta a pak zase pluh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:35 | Nahoru | #11
MiDv> "projel jsi? projel" tohle je argumentace jak zavedeme daň z příjmů 100% a každej dostane 100 Kč na den - umřel jsi hlady? neumřel. S tou postranní silnicí, kde projedou 2 auta za den jsem to nepochopil, o těch se opravdu nebavím.
Nepopírám, že se solí moc a zvyky některých správců komunikací solit při sněžení, případně solit neodhrnutej sníh - ono to roztaje a solit každou silničku x-té třídy (jak psal Rod) je špatně. Ale nesolit vůbec tak jak tu zaznělo, je extrém na druhou stranu.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:43 | Nahoru | #12
PeťasZ750> souhlasím na dalnicích a ve městech solit... ale nikde víc... před několika desetiletími se taky nesolilo a dalo se jezdit zajímavý a to tenkrát měly auta úzký kola, ABS a různý stabilizační kraviny neznali... že by rozmazlený člověk dnešní doby?

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:05 | Nahoru | #13
hlavní tahy solit, vedlejší nesolit. nedokážu si představit nesolení hlavních tahů, stačila mi "kalamita" kdy jsme jeli na hory a řidiči na neuklizený ujetý silnici jeli jak posraný. a zase tak dlouhý zimní sezony tady nemáme, aby se lidi naučili na sněhu jezdit. ono je důležitý odhrnout sníh včas, než se zajezdí, pak už to radlicej neshrne - v tomhle je skvělý, že některý obce si sníh odrhnujou samy

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:38 | Nahoru | #14
problém protažení bez solení je ten, že jakmile přijdou první teplejší dny, tak se sníh rozjezdí na břečku a v noci zmrzne. pak se nedá jen ani po rovině trochu rychleji a skáčeš jak magor. polňačka hadr.
si myslím, že by s tím solením měli trochu volnit hlavně když vidí, že sněží. do toho to fakt sypat nemusí. ale jakmile přestane sněžit a bude výhled, že pár dní/týdnů sněžit nebude tak prosolit a odhrnout

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:07 | Nahoru | #15
No vy ste se snad úplně posrali už...
Nechce mi někdo z vás expertů říct, jak by na neposolených - uvažuju tu nejdebilnější myšlenku jen štěrkovat, jezdily kamiony? V praxi by to vypadalo tak že by nasněžilo a nastal by totální dopravní kolaps.. to byste to vymysleli, odlétávající kamínky by byly taky luxusní, velice rád bych po zimě dával auto do nového laku, protože nějakej vohnout zavedl štěrkování...
A to už raději vůbec nezmiňuju variantu že bude přes den teplo a v noci mráz - tak prostě nasadíme pneushřebamapyčo co?
A závěrem by mě zajímalo, kolik z vás jelo tuhle zimu na silnici, která se celou zimu udržovala jen plužením - já ano a těch 5 km co to bylo úplně stačilo

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:09 | Nahoru | #16

karf>problém protažení bez solení je ten, že jakmile přijdou první teplejší dny, tak se sníh rozjezdí na břečku a v noci zmrzne. pak se nedá jen ani po rovině trochu rychleji a skáčeš jak magor. polňačka hadr.
si myslím, že by s tím solením měli trochu volnit hlavně když vidí, že sněží. do toho to fakt sypat nemusí. ale jakmile přestane sněžit a bude výhled, že pár dní/týdnů sněžit nebude tak prosolit a odhrnout



Má pravdu ten chlapec, místama to letos bylo horší jak jízda po "žebříku"

Edit: kua zavedl bych do silnic podlahové vytápění jak to má Bill Gates před barákem

Naposledy editováno 27.02.2010 16:29:59

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:06 | Nahoru | #17
Příznivcům "štěrkování" doporučuji cestu Klatovy - Železná Ruda. Nejlépe jezdit celý rok. Nesolí se cca 10 km, jen pluh a štěrk. Když je sníh, jedete pomalu a těšíte se až to bude posolený. Pak to začne tát a na silnici jsou místa kde je čistý asfalt a pak hrboly ledu - doporučuji před jízdou nejíst. Když to rostaje, jezdí se tak do května, června po štěrku. Potom začnou uklízet a ze silnice a stouhy odvezou stovky tun. Doporučuji všem vyzkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:20 | Nahoru | #18
Může mi zakladatel tohohle vlákna nebo někdo jiný vysvětlit proč sůl může za stav našich - jak sůl reaguje ze štěrkem nebo asfaltem ? ? Z mého pohledu to je nesmysl, protože v Rakousku (velký vývozce soli) se solí daleko víc a silnice tam mají v pořádku. Jinak kdo chce mít auto poškrábané od štěrku, tak prosím. Co se týče zimního pneu, tak to také nic neřeší. Dřív zimní pneu nebylo a také se jezdilo.

Myslím, že za stav našich silnic můžou fušérsky provedené opravy - jak provedení tak i laciný materiál a to si říkám, že určitě platíme ten prvotřídní, no tak se prostě vydělává. Za stav našich silnic také mohou přetížené náklaďáky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:26 | Nahoru | #19
babuka> tak tak, přeložený náklaďáky a zfušovaný opravy + do toho mráz a vlivy počasí se na kvalitě silnic podepíšou daleko hůř než sůl....

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:32 | Nahoru | #20

abcman>babuka> tak tak, přeložený náklaďáky a zfušovaný opravy + do toho mráz a vlivy počasí se na kvalitě silnic podepíšou daleko hůř než sůl....



Vidím, že o odlétávajícm štěrku už jsi psal. Každopádně souhlas. Stav silnic - je to děs, na tom se schodnem všichni. Když vidím cestáře, jak po dešti flastrují ty díry a nemají to vysušené. Raději bez komentáře.

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:50 | Nahoru | #21
Stejne zase budete všichni tradičně vyvádět, že silničáři nestíhaj... takže ať jste pro sůl nebo jen štěrk, nepomůžete si...

Sníh bohužel padá rovnoměrně všude, kdežto oranžový krávy padaj jen místy, no...

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:56 | Nahoru | #22
čím míň o něčem lidi ví, tím většími se cítí odborníky
kdo jezdí na po celou zimu nesolené silnici, by na takovou geniální myšlenku nepřišel
udělejte si příští zimu výlet do Horní dolní ať poznáte realitu nesolené silnice

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 19:18 | Nahoru | #23

špilas>Rod> no to teda píčovina moc není. jeden znamej jel ted s oktavkou do tater na letnich...rozsekal to na sracku a este sejmul jakousi protijedouci rodinku v MPV..takovy lidi bych vzal kladivem přes pravou kouli(levou bych nechal v zaloze kdyby to zopakovali) ses nebezpecnej nejenom sam sobe ale i ostatnim.Nehlede k tomu ze pod 7°C se vlastnosti tech pneumatik zacinaji opravdu lisit i bez snehu. Vyjimku bych udelal treba pro kamiony..tam by to bylo extra nakladne..kdyby jeli treba na otocku na jih pres nase uzemi..alespon povinne retezy na kazdou hnaci napravu(pokud uz to tak neni ted)jak tady nekdo popisoval s tema dirama na silnici...myslim ze prohrnovani hned od zacatku snezeni by tomu predeslo..ne ze projede pluh..pak po tom tejden jezdi auta a pak zase pluh.



Ty sesch chytrej. Nechceš kandidovat ve volbách ? V parlamentu je to taky samej teoretik

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 19:42 | Nahoru | #24
Jednoznačně solit, kromě těch nejmenších okresek. Sůl za zkurvený silnice nemůže.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 19:46 | Nahoru | #25

Buni>Jednoznačně solit, kromě těch nejmenších okresek. Sůl za zkurvený silnice nemůže.



Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 20:15 | Nahoru | #26

Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.



Ale prosím tě nepovídej, to je nesmysl co píšeš - víš kolik soli obsahuje ropa ? Víš o tom, že se ropa odsoluje - jedna z prvních operací při jejím zpracování ? Vysvětli jak reaguje asfalt nebo štěrk se solí a třeba v Rakousku nebo kdekoliv jinde

Také který beton myslíš, že by se ničil solí. Spíš jde o jiný mechanismu, kdy vyšší obsah soli ve vodě nehraje roli, jde o to, že když se normální voda dostane do betonu nebo třeba omítky, tak jak se postupně nasákává, tak demineralizuje a protože funguje osmóza, tak si ty minerály vezme z okolí, tj. z betonu, omítky a ty se rozpadnou - nejsem stavař, každopádně něco podobného u asfaltu se štěrkem nejde a sůl tady nehraje roli.

Naposledy editováno 27.02.2010 20:20:19

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

28.2.2010 v 19:13 | Nahoru | #27
Do práce jezdím po silnici, kde se nesolí - nedá se po tom jet víc než 30, jinak by se auto rozpadlo na kusy. Odrovnal jsem na tom čepy a tlumiče (časem bych musel stejně měnit, ale dost se to urychlilo). Pak přes den začne tát a často nastane doba, kdy v noci zamrzne a na silnici jsou 3 stopy - ta prostřední je společná a vyhnout se protijedoucímu autu v prudkym kopci je docela dobrej adrenalinovej sport.
Teď se pro změnu brodím hromadama štěrku nebo čím to sypou. Mám od toho opískovany cely auto a v zatáčkách je to o hubu.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

28.2.2010 v 19:21 | Nahoru | #28

Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.



Tomu betonu bych věřil. I ten asfalt možná trochu taky. Největší vinu ale podle mě nese nekvalitní asfalt a jeho podklad,možná přetížený kamiony, pak třeba špatně udělaný opravy. Takový to zaplácávání lopatou.
Uvedu příklad ze svého okolí. Silnice druhý třídy. Dřív se pluhovala a sypala štěrkem. Když byla obleva, udělala se sračka. Ta pak zmrzla a na silnici se udelaly díry, hrboly. Sjízdnost nahovno a po zimě aby člověk měnil tlumiče. Koncem zimy se při oblevě ještě vyjezdily koleje, což je taky pěkně nahovno. Na tej cestě jsou dvě krizový místa (kopce). Dost často tam zůstal zapíchlej kamión. Silnice kolikrát byla pak neprůjezdná + plus v těch místech zkurvená od řetězů, jak se snažili vyhrabat. A jako bonus na jaře všade štěrk. Pro motorkáře skvělá věc. Od tý doby, co se tam začalo solit, tak žádnej problém.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

1.3.2010 v 11:08 | Nahoru | #29
Sancho> Proto mě zajímalo kolik zdejších teoretiků po takové silnici jezdilo, protože zkušenosti mám stejné jako ty
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist