Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:19
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Naposledy editováno 27.02.2010 13:29:29
Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
76%
22
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
24%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:31 | Nahoru | #1
Rod> no to teda píčovina moc není. jeden znamej jel ted s oktavkou do tater na letnich...rozsekal to na sracku a este sejmul jakousi protijedouci rodinku v MPV..takovy lidi bych vzal kladivem přes pravou kouli(levou bych nechal v zaloze kdyby to zopakovali) ses nebezpecnej nejenom sam sobe ale i ostatnim.Nehlede k tomu ze pod 7°C se vlastnosti tech pneumatik zacinaji opravdu lisit i bez snehu. Vyjimku bych udelal treba pro kamiony..tam by to bylo extra nakladne..kdyby jeli treba na otocku na jih pres nase uzemi..alespon povinne retezy na kazdou hnaci napravu(pokud uz to tak neni ted)jak tady nekdo popisoval s tema dirama na silnici...myslim ze prohrnovani hned od zacatku snezeni by tomu predeslo..ne ze projede pluh..pak po tom tejden jezdi auta a pak zase pluh.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 19:18 | Nahoru | #2

špilas>Rod> no to teda píčovina moc není. jeden znamej jel ted s oktavkou do tater na letnich...rozsekal to na sracku a este sejmul jakousi protijedouci rodinku v MPV..takovy lidi bych vzal kladivem přes pravou kouli(levou bych nechal v zaloze kdyby to zopakovali) ses nebezpecnej nejenom sam sobe ale i ostatnim.Nehlede k tomu ze pod 7°C se vlastnosti tech pneumatik zacinaji opravdu lisit i bez snehu. Vyjimku bych udelal treba pro kamiony..tam by to bylo extra nakladne..kdyby jeli treba na otocku na jih pres nase uzemi..alespon povinne retezy na kazdou hnaci napravu(pokud uz to tak neni ted)jak tady nekdo popisoval s tema dirama na silnici...myslim ze prohrnovani hned od zacatku snezeni by tomu predeslo..ne ze projede pluh..pak po tom tejden jezdi auta a pak zase pluh.



Ty sesch chytrej. Nechceš kandidovat ve volbách ? V parlamentu je to taky samej teoretik
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist