Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:19
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Naposledy editováno 27.02.2010 13:29:29
Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
76%
22
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
24%
7

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 19:46 | Nahoru | #1

Buni>Jednoznačně solit, kromě těch nejmenších okresek. Sůl za zkurvený silnice nemůže.



Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 20:15 | Nahoru | #2

Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.



Ale prosím tě nepovídej, to je nesmysl co píšeš - víš kolik soli obsahuje ropa ? Víš o tom, že se ropa odsoluje - jedna z prvních operací při jejím zpracování ? Vysvětli jak reaguje asfalt nebo štěrk se solí a třeba v Rakousku nebo kdekoliv jinde

Také který beton myslíš, že by se ničil solí. Spíš jde o jiný mechanismu, kdy vyšší obsah soli ve vodě nehraje roli, jde o to, že když se normální voda dostane do betonu nebo třeba omítky, tak jak se postupně nasákává, tak demineralizuje a protože funguje osmóza, tak si ty minerály vezme z okolí, tj. z betonu, omítky a ty se rozpadnou - nejsem stavař, každopádně něco podobného u asfaltu se štěrkem nejde a sůl tady nehraje roli.

Naposledy editováno 27.02.2010 20:20:19

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

28.2.2010 v 19:21 | Nahoru | #3

Petrmoto>Ale může. Sůl je pěkná švajne. Rozruší i beton a stejně tak i živici.



Tomu betonu bych věřil. I ten asfalt možná trochu taky. Největší vinu ale podle mě nese nekvalitní asfalt a jeho podklad,možná přetížený kamiony, pak třeba špatně udělaný opravy. Takový to zaplácávání lopatou.
Uvedu příklad ze svého okolí. Silnice druhý třídy. Dřív se pluhovala a sypala štěrkem. Když byla obleva, udělala se sračka. Ta pak zmrzla a na silnici se udelaly díry, hrboly. Sjízdnost nahovno a po zimě aby člověk měnil tlumiče. Koncem zimy se při oblevě ještě vyjezdily koleje, což je taky pěkně nahovno. Na tej cestě jsou dvě krizový místa (kopce). Dost často tam zůstal zapíchlej kamión. Silnice kolikrát byla pak neprůjezdná + plus v těch místech zkurvená od řetězů, jak se snažili vyhrabat. A jako bonus na jaře všade štěrk. Pro motorkáře skvělá věc. Od tý doby, co se tam začalo solit, tak žádnej problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist