Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.
Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?
Naposledy editováno 27.02.2010 13:29:29
1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování
Myslím, že za stav našich silnic můžou fušérsky provedené opravy - jak provedení tak i laciný materiál a to si říkám, že určitě platíme ten prvotřídní, no tak se prostě vydělává. Za stav našich silnic také mohou přetížené náklaďáky.