Nebylo to úplně z náhlého popudu, už jsem na ní pokukoval dříve.
Doposud jezdím po Evropě na Transalpu a to jak v jednom, tak ve dvou. Ten Transalp je mi malej.
Poprosil bych zkušenější motorkáře, aby mi poradili s konfigurací.
V první řadě nevím, zda vybrat manuál, nebo automat. Kloním se zatím k manuálu s Quickshifterem.
Kufry na motorku originál, nebo jiné? Doposud používám plastové monokey, ty použít není možné.
Padáky originál?
Jaké příslušenství dává smysl? Mlhovky, deflektory, lepší stupačky...
Stojan samozřejmě vyberu.
Takže mi to tak vychází na nějakou z velkých sad, třeba Superpack.
Jak byste to udělali Vy? Dík moc.
Asi by som si motorky vyskúšal, či automat či manuál. To je dosť dôležité, i keď prežiješ celý život aj so spojkou, prípadne QS.
Doplnky /ako padáky či kufre/ aj aftermarket. Počul som, že Honda diely sú drahé. Ale tieto drobotiny, ako kufre, plexi, deflektory, výmena riaditok, môžeš kupovať aj po 2-3 mesiacoch vozenia. Budeš vedieť, či originál plexi je zlé, či moc fúka, či chceš AL domáco-vyrábané kufre, či Kappa, Givi, SW Motech, ....
Väčšinou čo mám motorky, tak to riešim dodatočne. Pojazdím, viem, že mi to nevyhovuje, tak si to prispôsobím.
Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
A co mi automat nedal byl dobrý pocit,když si jedeš ten "svůj" rytmus. Každý máme jiný kdy jsi zvyklý řadit a tlačítka to nenahradí
Více bodů má tedy manuál.
Ale úplně rozhodnutý nejsem.
Nechci na tom závodit, ale v klídku jezdit.
Mám dvě auta, z toho jeden manuál a jeden automat. Je lepší mít oboje stejné, i když u auta bych raději oba automaty.
Motorku bych chtěl objednat tento týden.
edit: Pojezdit někde Afriku a rozhodnout se podle toho nemůžu. Obecně bych to chtěl celé udělat co nejrychleji, začátkem Května mám první delší cestu po EU, cca 5.000km. Takže to potřebuji pořešit i s kufry.
Naposledy editováno 04.03.2024 19:18:12
Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Akorát například při najíždění na zdviž, kdy jdu vedle motorky si to bez spojky teď nedovedu nějak představit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Vím, že se kufry řeší na různých místech tady na fóru, ale vlastní zkušenost je nejcennější. A jde mi speciálně o Afriku.
Teď používám plastové kufry GIVI TRK.
Jsou úplně super, dají se otevřít částečně i shora.
Sundání kufrů je na jedno tlačítko, na ubytování chodím s kufry v ruce.
Ovšem na Afriku je nedám protože kufr musí být vyřízlý kolem výfuku. Nebo by se musely nakombinovat dvě velikosti kufrů a ten menší použít na stranu kde je výfuk. To by asi nebylo moc pěkné. Nicméně ty kufry v obou velikostech mám, takže by mi stačily jenom držáky.
Řeším, jaké kufry tedy pořídit na tu Afriku.
Když tam dám originál plastové:
- Dají se otevřít pouze ze strany.
- Když použiji originál tašku dovnitř, zase se tam vejde méně věcí a bude problém se zavíráním na svislo.
- Po sundání kufru tam nezůstane montáž, což je moždá dobře, možná nikoliv.
Když tam dám originál hliníkové:
- Hliník se dost podře a špiní. Můžu kufry zevnitř polepit, nebo používat originál tašky dovnitř.
- Není v tom případě lepší koupit jiné kufry než originál?
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Není to divný?
https://www.motovsem...e-sports-20-p936366/
Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Originál príslušenstvo je často drahšie, pritom sú to nezriedka licencované kópie nejakého dodávateľa. Pokiaľ je to niečo za hubičku, môže Ti to byť jedno, ale je to Africa, tam bude príslušenstva kopa, nemusíš sa obmedzovať len na veľké značky ako Motech, Givi, Hepco a pod. Minimálne u kufrov a padákov by som sa pozrel aj na iných výrobcov ako napr. Bumot alebo Outback Motortec či ako sa volajú.
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Mám ich, vyzerajú dobre, ale netesnia a keďže otváracia špára je na vrchu, natečie tam voda, prípadne sa drží v jamke, kde je miesto na ruku pri prenose.
- Africa Twin Adventure Sport ES DCT Pearl Glare White, automatická převodovka
Originální příslušenství:
- Rám horní i dolní
- Tankpad boční
- Hlavní stojan
- komfort stupačky spolujezdce
- mlhovky
- mřížka chladiče
Neoriginální příslušenství:
Tohle ještě nemám domyšlené.
- Kufry nechám co mám, takže plastové Givi Monokey
Musím vybrat nosiče horního i postranních kufrů.
Všem zatím dík.
Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Nicméně, když tam není spojka... má to fakt takový smysl?
Ty originální kufry se mi líbí.
Když použiji plastové kufry Givi TRK co mám, tak je to 33L + 46L postranní kufry a 52L Topcase. To je dohromady 131L.
Sada Travel + Urban s plastovými kufry, která se mi líbí jsou 40L + 30L + 58L Topcase. To je dohromady 128L
Rozdíl v objemu tedy v podstatě teoreticky není.
Je tam ovšem podstatný rozdíl v tom, že kufry TRK se dají otevřít jak ze strany, tak zhora. Takže se pro uložení použijí přiložené tašky, které zase zmenší využitelný objem.
Ale zase to líp vypadá. Tak jsem momentálně v tomto bodě (kufry) ještě nerozhodnutý.
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Jak je snadné sundat kufry ze sady Urban a Travel? Dají se sundat bez otevření, jako to umí GIVI TRK?
Díky.
(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Bigbear píše: No to jsem přesně nepotřeboval slyšet , takže rozmyslím nožní řazení.
Nicméně, když tam není spojka... má to fakt takový smysl?
Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Pak je jedina spravna odpoved DCT. Navic srandy je na tom dostatecne a hulakat se na tom da taky neskutecne. Ten novejsi automat uz jede velmi pekne i na jednicku nizke rychlosti, moznosti jak to nakombinovat pres mod prevodovky, jizdni rezimy a palivove mapy to ma dostatek a absence spojky pri pomalem manevrovani se resi vetsim vyuzitim zadni brzdy nez normalne. Neni to uplne dokonale, ale pochybuji, ze jezdis s manzelkou vzadu nejake technicke pasaze v terenu ze ano
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Kufry mám taky asymetrický, viz foto v profilu a v praxi to ničemu nevadí.
Já bych to viděl asi tak:
Na cestování určitě DCT
Na blbnutí a ježdění kolem komína manuál.
1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Motorka:
- Honda Africa Twin Adventure Sports 2024 DCT Trikolóra
Sady:
- Sada Adventure
- Sada Travel
- Sada Urban
Samostatné příslušenství:
- Mřížka chladiče
- Spodní kryt motoru
Zjistil jsem, že pokud bych použil kufry GIVI co mám, rozdíl v ceně by byl minimální.
Vybrané sady Travel a Urban obsahují kromě kufrů i jiné doplňky. A to za výhodnější cenu, než kdybych je nakoupil zvlášť.
A také je zde cena montáží na neoriginál kufry.
A bude to vypadat pěkně.
Ještě bych měl dotaz k zrcátkům.
Zdály se mi být na můj vkus poněkud malé. Je to v pohodě, nebo jste to nějak řešili?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Ale líbíl by se mi tempomat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Dušan_Sihelský | 727 | 4.4.2024 v 12:27 dave-lister |
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 54 | 2.4.2024 v 08:14 Bigbear |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Hrazda - Africa Twin 1100 Adventure... Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Dan111 | 15 | 29.12.2023 v 15:28 1705ol |