bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ATAS vs GS nebo
Zdravím pánové, potřebuji poradit...donekonečna omílané téma, ale jako znamení váha se snad v životě nerozhodnu...
Plánuji buď letos, nebo příští rok pořizovat něco nového.
Aktuálně jezdím malého stromka, je to super stroj, jen hledám něco silnějšího, asi i modernějšího, o něco rychlejšího...
Mám 180 cm, cca 120kg. Batoh nemám , zatím...

Líbí se mi cestovní endura, byť jezdím tak 98/2 silnice/off. Chtěl bych něco pohodlného, na ježdění okolo baráku, ale nebát se to pustit do Chorvatska, Itálie atp. Tedy i dlouhé cesty, přejezdy pohodlně po dálnici.

Zatím jsem si nepůjčil na vyzkoušení nic, ještě nebyla příležitost a počasí.

Zatím jsem z toho standardu koukal na nového ATASe nebo 1250GS A
Na veletrhu jsem zkusil Triumph Tiger, ale nedosáhl jsem pomalu na zem (teď si nepamatuju jestli náhodou nebyl na hlavním...) Dále jsem si sedl na nového stroma, ale po atasu a gs mi to přišlo takové...malé

Co třeba nové GS? Má smysl počkat na Adventure verzi?
Koukal jsem na KTM, ale mně se ty motorky prostě nelíbí, Triumph neznám, Yamaha nedělá litry.

A další věc, nová motorka nebo jít do něčeho staršího? Kde je ta jistota, že starší stroj bude OK? Na co případně koukat?

Co jsem tak vysledoval z různých diskusí a recenzí
ATAS
+ úzký profil motor
+ desing
+ řetez
- padáky na rv 2024 nic moc
- ochrana před prouděním vzduchu
- pomalé načítaní displeje
- výkon?

GS
+- nenadchne ani neurazí
+- kardan
+ líp chrání před prouděním vzduchu
+ desing
+ padáky na motoru při pádu podrží motorku lépe (nepadne na řídítka apod.)
- bezúdržbovej podvozek není úplně bezúdržbovej
- má ho každej
- cena
- drahý servis, ND

V-Strom
+ cena
+ dělník
+ levné ND
- oproti atasu nebo gs horší displej
- za mě drobnější oproti gs, atasu, pocitově divné
- výkon?

Budu rád za Vaše názory a zkušenosti.


Naposledy editováno 25.03.2024 21:45:07
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 23:16 | Nahoru | #31
Ahoj. Z mého pohledu bych GS nechtěl ani zadarmo. Jezdím z kamarádem a když porovnám mého Versyse 1000 z jeho GS opravy, problémy atd tak na Versyse nedám dopustit. Myslím že je to poměrně neprávem opomíjená motorka ale každému sedí něco jiného.

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 05:23 | Nahoru | #32
Všechno co tady bylo napsáno rozmačká "KTM 1290 S A" jak těsto na pralinky..

Naposledy editováno 27.03.2024 05:24:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 07:39 | Nahoru | #33

Rudolf5 píše: Ahoj. Z mého pohledu bych GS nechtěl ani zadarmo. Jezdím z kamarádem a když porovnám mého Versyse 1000 z jeho GS opravy, problémy atd tak na Versyse nedám dopustit. Myslím že je to poměrně neprávem opomíjená motorka ale každému sedí něco jiného.



Já jsem celkem známej tím, že jsem se z GS prostě nikdy na prdel neposadil a dokonce jsem si dovolil bejt kritickej. Pominu-li starší GS, kterou jsem kdysi vlastnil (nic horšího jsem nikdy neměl), loni jsem se povozil na novým GS 1250 ADV, závěrem i po letišti, kde dostala setsakramentsky pod vocas. Přesně jsem si říkal, že vím proč to nemám a co mi na tom vadilo. Oproti 1150 je to samozřejmě modernější, konečně to drobet jede, ale jako pořád stejnej příběh ... nudnej nesportovní motor, o kardanu pořád dost víš, pořád žádný info od předního kola (prostě telelever), motorka je to naprosto nesmyslně macatá a obrovská. Jako ono se jí asi nedá moc vytýkat, je prostě udělaná tak, aby to mohl řídit každej jouda a ano, vlastně se musí BMW pochválit za to, jak takovou kravajznu dokážou zcivilizovat. Každopádně za šílený peníze dostaneš věc, která v ničem pozitivně nevyniká, je pro úplně kohokoliv a emocí vzbuzuje asi tak jako rychlovarná konvice nebo podobný domácí spotřebič. Pokud toto hledáš, budeš určitě spokojen.

Naposledy editováno 27.03.2024 10:04:49

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 08:16 | Nahoru | #34
Ještě existuje Norden 901 - je to technika KTM, ale v (pro někoho) líbivějším tradičnějším kabátku. Přes 100 koní a 100 Nm je silných až až, zejména když zároveň ubíráš nějaký kila oproti např. GS...

Pokud je pro tebe offroad mimo (resp. maximálně prašná cesta od silnice ke kempu atd.), zkusil bych i Suzuki GSX-S 1000 GX - cesťák, výkon, pohodlné sezení, ochrana před větrem atd. Potom v podobné kategorii je Tracer od Yamahy atd... ale nebudeme sklouzávat...

Tyhle rady jsou stejně nanic - až si na tu pravou sedneš, projedeš se, tak to poznáš.

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 15:40 | Nahoru | #35
Prečo si si vybral práve tieto dve? Dokonca je každá z inej kategórie, AT je trochu spartánskejšia, menej pohodlná, zasa však ľahšia (aspoň tie staré verzie). No ale i tak chceš jazdiť po ceste, tak na tej hmotnosti asi toľko nezáleží...

Voči AT by som asi postavil:
V-Strom - píšeš, že Ti nesedel, tomu rozumiem, mňa tam sral pomaly každý jeden drobný detail... ale prečo sa Ti dostal do užšieho výberu potom?
Versys - je síce iba na cestu, ale zato je úplne geniálny, hlavne ak nepotrebuješ jazdiť ako blázon, pohodlný ako máločo a podobne ako AT má elektronický podvozok
Multistrada V2 - tiež veľmi fajn mašina a na rozdiel od tých dvoch má aj krásny dizajn. Tiež prevážne na cestu, ale ľahký terén sa dá.

Čo sa týka GS:
Tiger - píšeš, že sa Ti zle sedelo, beriem
1290 SA - veľmi dravý stroj (musíš ho držať pod krkom), solídna výbava za tú cenu, je trochu menší, ale Ty nie si extra vysoký, tak to nemusí byť problém
Multistrada V4 - za mňa najlepšie cestovné enduro (možno 1300 GS je lepšie, ešte som nejazdil)

Takže si zváž, čo Ťa viac láka a potom si vyskúšaj ešte konkurenčné stroje (teda v prípade AT Versysa a MTS V2, pre GS SAS a MTS V4) a podľa toho sa rozhodni.

PS: Adventure verziu by som určite nebral, možno okrem MTS V4 Rally, zbytočné sebou vláčiť takú nádrž. Bežné motorky majú dojazd 300+ km, na diaľnici to bude 270-280 min., čo je vyše 2 hodiny jazdy - po 2 hodinách už malá prestávka na benzín, napiť sa a vychcať sa nie je od veci. Mimo diaľnic budeš zastavovať ešte častejšie než po 270 km, takže tam to problém nie je už vôbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 15:46 | Nahoru | #36
Bigbear> No... na diaľnici budeš musieť zastavovať čo 2 hodiny, to je pravda, ale väčšinou sa už aj tak hodí trošku pretiahnuť, napustiť trochu vody, vypustiť trochu vody... Mimo diaľnice to ani nepoznáš.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 15:48 | Nahoru | #37

mim1 píše: Až si chvíli vyzkoušíš kardan, těžko se ti pak bude chtít ještě někdy na cestách myslet zase na řetěz a matlat se s ním po každé cestě deštěm, prachem a blátem, případně pak při servisu s celými řetězovými sadami.

Daj si Scottoiler a ušetríš 95% roboty. Je pravda, že 2-3 razy za sezónu sa to stále hodí prečistiť, skontrolovať, prípadne dopnúť, ale to nie je až taký problém než byť (teoreticky) nútený do motorky, čo Ti nesedí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 16:01 | Nahoru | #38
Metric> No, jezdím s kamarádem co má motorku s větší nádrží, než můj Transalp a ten rozdíl je znát. Za den jsme loni ujeli denně taky 850km.

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 16:51 | Nahoru | #39
Proč ne KTM 1290 ADV?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 16:54 | Nahoru | #40
Bigbear> a jak casto takovydle porce jezdis? jako je fajn ze obcas tankujes min, ale vetsinu casu se jen tahas s tezsi motorkou

Metric> multistrada je super, uz sem ji psal jako tip.. sem si to neprozirave pujcil a jeste ze sem chudej jinak bych si ji musel koupit

Naposledy editováno 27.03.2024 16:54:42

(reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 17:56 | Nahoru | #41
Bigbear> Ja to mám zasa naopak a pravdupovediac, nemávam pocit, že by ma to príliš obmedzovalo. 850 km ale denne nedávame, iba tak po diaľnici. V Alpách cca 400.

Ale tá nádrž (aspoň u GSA) medzi nohami je dosť poznať, pripadal som si ako keď ženská jazdí na obéznom chlapovi. Ale jazdil som na tom aj v teréne, tankovali sme pochopiteľne len 5-7 l zakaždým, aby neboli nádrže príliš plné, proste taká nevhodná kombinácia.´

Tak si to nakoniec bude musieťJakub zvážiť sám, máme na to proste odlišné názory.

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 18:32 | Nahoru | #42
Já si naopak dovedu představit GS jako druhou/třetí motorku. Taková ta věc, na kterou si sedneš a pohodlně se přesuneš o 500km dál.
Není to motorka do terénu, není to na klopení zatáček ani na ostrou jízdu, je to touring motorka. A přesně v tom funguje výborně. Něco jako moderní pohodlné SUV.

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 19:32 | Nahoru | #43
Každý to máme jinak. Jezdím delší trasy. Velká nádrž mi při jízdě nevadí, ani mě to nenapadlo řešit.
Na dovolené, ale nejenom tam, mě tankování nebaví a zdržuje to. Kromě toho v zahraničí se snažím držet dojezd před tankováním alespoň 100km, u větší nádrže je to jednodušší. S menší nádrží jsem měl cukání brát s sebou pro jistotu kanystr, což jsem nakonec nikdy neudělal.
Ale uvidím, co tomu budu říkat po sezóně, jestli to klapne, tak udělám dva zhruba dvoutýdenní výlety, jeden na jih sám, druhý na sever se spolujezdcem. ATASe mám krátce.

ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 20:37 | Nahoru | #44
Ta velka kacena je fakt strasne dobra, pujc si ji, at pak nemas brouka v hlave. A pokud i pak si nebudes jisty, tak je to jasny GS

(reakce na) ATAS vs GS nebo

27.3.2024 v 23:46 | Nahoru | #45

jetam píše: Metric> multistrada je super

Predaj obličku. Jedna Ti k plnohodotnému životu stačí, mrdať sa na GS nie.

Naposledy editováno 27.03.2024 23:47:05

(reakce na) ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 07:47 | Nahoru | #46
Piwell> Přesně jak píšeš GSA 1250, pozitivně v ničem nevyniká, ale celkově je to bezkonkurenčně nejuniverzálnější moto

Naposledy editováno 29.03.2024 07:49:46

ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 12:59 | Nahoru | #47
Afrika má heščí desing

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 16:01 | Nahoru | #48
Deadman> 1250LC nebo 1300 v běžném provozu dokaze jet to co průměrný pilot supersportu. Treba Peterovi ktery ma tu 1250(NP z italského vlákna) v provozu na TL neujedu. V pohode drzi tempo v rychlostech jakyma se asi jezdit nema…

ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 19:55 | Nahoru | #49
Já bych se na nové Guzzi V100 Stelvio svezl. Jinak s tím GS je to blbé, ona to je kolem a kolem opravdu hodně dobrá motorka... Že jsou ji plné Alpy a v 30 na ni vypadáš divně jsou fakty, ale i když v ničem extra nevyniká, také nemá žádnou slabinu a dobrý pilot na ni proškolí i sporty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 22:20 | Nahoru | #50

JohnnyS08 píše:

Těžko říct, jak bude vypadat novej advík od BMW. Doposud se lišil prakticky pouze větší nádrží (jejíž přínos jsem upřímně pro drtivou většinu jezdců jaksi nepochopil), ale mě přijde, že citelný zeštíhlení a zesportovnění nový třináctistovky jim dává prostor pro větší rozdíly mezi standartní a adv verzí.



obávám se, že advíka se nedočká. že od 1300 je to verze GS Trophy. můžu se ale mýlit. co vím jistě, že větší nádrž u advíka je z mýho pohledu hezčí. a víc benzínu ti udělá radost třeba když přejedeš hranice do chorvatska večer, bandu vede týpek, co má přesně vymyšlený spaní kousek za hranicema, což se ukáže jako několik hodin jízdy, ale pumpy tam v noci nemakaj... nebo že v neděli odpoledne vyrazíš na krátkou projížďku, která se ti trochu protáhne, hodíš tam přes 400 km, vracíš se za tmy, po okreskách, vesnicích, pumpu neřešíš a pro benzín ti stačí dojet až v pondělí cestou z práce. ale je to zas jen o osobním vkusu. nikomu to nevnucuju.

Naposledy editováno 29.03.2024 22:27:23

(reakce na) ATAS vs GS nebo

29.3.2024 v 23:11 | Nahoru | #51
assassin> Tak ono tie asistenty tiež spravia svoje... bavil som sa s pár chalanmi na tréningu gymkhany a fakt, že nemusíš riešiť, koľko presne pridáš v závislosti od sklonu a povrchu, pretože ono si to poberie, Ti tiež pomôže.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

30.3.2024 v 16:41 | Nahoru | #52
assassin>

(reakce na) ATAS vs GS nebo

1.4.2024 v 12:23 | Nahoru | #53

Jakub-1 píše: Mám 180 cm, cca 120kg. Batoh nemám , zatím...


Já bych řekl že batoh máš, takže GS je pro tebe jasná volba.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

2.4.2024 v 08:14 | Nahoru | #54

FaktNeníCoŘešit píše: co vím jistě, že větší nádrž u advíka je z mýho pohledu hezčí. a víc benzínu ti udělá radost třeba když přejedeš hranice do chorvatska večer, bandu vede týpek, co má přesně vymyšlený spaní kousek za hranicema, což se ukáže jako několik hodin jízdy, ale pumpy tam v noci nemakaj...


Přesně tohle jsem řešil v noci na dálnici v Rakousku. Pumpy jsou většinou zavřený a jednu otevřenou jsem nedopatřením minul. Nakonec jsem k jedné otevřené dojel, ale nebylo to příjemný.
Zbytečně velká nádrž je jako zbytečně velká výplata. Při ježdění kolem komína to člověk ocení taky, ale hlavně v cizině.
Jinak jsem na ATASovi najel přes víkend 600km, je to paráda. 400km ve dvou a 200km sólo.
Nemohl jsem najet víc, protože mám v 1000km výměnu oleje v servisu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 8.4.2024 v 13:26 Kajatko
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist