globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024
Na výstavě v Brně jsem se rozhodl pro Hondu Africa Twin Adventure Sports 2024.
Nebylo to úplně z náhlého popudu, už jsem na ní pokukoval dříve.
Doposud jezdím po Evropě na Transalpu a to jak v jednom, tak ve dvou. Ten Transalp je mi malej.

Poprosil bych zkušenější motorkáře, aby mi poradili s konfigurací.
V první řadě nevím, zda vybrat manuál, nebo automat. Kloním se zatím k manuálu s Quickshifterem.
Kufry na motorku originál, nebo jiné? Doposud používám plastové monokey, ty použít není možné.
Padáky originál?
Jaké příslušenství dává smysl? Mlhovky, deflektory, lepší stupačky...
Stojan samozřejmě vyberu.
Takže mi to tak vychází na nějakou z velkých sad, třeba Superpack.

Jak byste to udělali Vy? Dík moc.
Předchozí
1 2
Následující

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

4.3.2024 v 18:05 | Nahoru | #1
Ak máš doplnky v cene motorky, tak chápem ten stres pred zajtrajšou kúpou.

Asi by som si motorky vyskúšal, či automat či manuál. To je dosť dôležité, i keď prežiješ celý život aj so spojkou, prípadne QS.
Doplnky /ako padáky či kufre/ aj aftermarket. Počul som, že Honda diely sú drahé. Ale tieto drobotiny, ako kufre, plexi, deflektory, výmena riaditok, môžeš kupovať aj po 2-3 mesiacoch vozenia. Budeš vedieť, či originál plexi je zlé, či moc fúka, či chceš AL domáco-vyrábané kufre, či Kappa, Givi, SW Motech, ....

Väčšinou čo mám motorky, tak to riešim dodatočne. Pojazdím, viem, že mi to nevyhovuje, tak si to prispôsobím.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2024 v 19:06 | Nahoru | #2
vyjádřím se jen automat versus manuál. Zkoušel jsem celý den oboje a střídal v ruzných situacích. Automat je skvělá věc. pokud bych jezdil hlavně pomalejší a techničtější pasáže vybral bych nejspíš automat.
A co mi automat nedal byl dobrý pocit,když si jedeš ten "svůj" rytmus. Každý máme jiný kdy jsi zvyklý řadit a tlačítka to nenahradí
Více bodů má tedy manuál.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

4.3.2024 v 19:15 | Nahoru | #3
Já mám k manuálu ještě jeden plus. Mám motorek více a jsou to všechno manuály. Takže myslím, že bude lepší, mít zase manuál.
Ale úplně rozhodnutý nejsem.
Nechci na tom závodit, ale v klídku jezdit.

Mám dvě auta, z toho jeden manuál a jeden automat. Je lepší mít oboje stejné, i když u auta bych raději oba automaty.
Motorku bych chtěl objednat tento týden.

edit: Pojezdit někde Afriku a rozhodnout se podle toho nemůžu. Obecně bych to chtěl celé udělat co nejrychleji, začátkem Května mám první delší cestu po EU, cca 5.000km. Takže to potřebuji pořešit i s kufry.

Naposledy editováno 04.03.2024 19:18:12

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2024 v 19:45 | Nahoru | #4
když jsem je testoval mimochodem obě ve stejný den v půjčovně tak jako prvni osedlal automat. Chválil jsem to a měl k tomu jen malé výhrady...právě takové, že motorka řadila jindy než jsem byl zvyklý. Podotýkám že to byla 1000. Jedenácka je v tom prý zase o chlup lepší. Časem jsem si na to zvykl a jen si chrochtal.Po přesednutí na manuál se ve mě trošku probudili saze , když to tam lupeš jak potřebuješ. Manual je manual, ale tuším že i s automatu budeš nadšený

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

4.3.2024 v 20:14 | Nahoru | #5
Majku, to si myslím taky
Akorát například při najíždění na zdviž, kdy jdu vedle motorky si to bez spojky teď nedovedu nějak představit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2024 v 20:18 | Nahoru | #6
Bigbear> budeš překvapený jak to funguje ve šnečích rychlostech

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

4.3.2024 v 20:22 | Nahoru | #7
Tak už jsem spíš pro automat.

(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

4.3.2024 v 20:36 | Nahoru | #8
Bigbear> stačí mrknout na Youtube kde je např. staré video s Lisým ze Sardinie a tam automat vychvaluje.
Tak ať nová ke spokojenosti slouží

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 10:16 | Nahoru | #9
Díky moc za všechny postřehy a rady k mojí nové motorce.

Vím, že se kufry řeší na různých místech tady na fóru, ale vlastní zkušenost je nejcennější. A jde mi speciálně o Afriku.

Teď používám plastové kufry GIVI TRK.
Jsou úplně super, dají se otevřít částečně i shora.
Sundání kufrů je na jedno tlačítko, na ubytování chodím s kufry v ruce.
Ovšem na Afriku je nedám protože kufr musí být vyřízlý kolem výfuku. Nebo by se musely nakombinovat dvě velikosti kufrů a ten menší použít na stranu kde je výfuk. To by asi nebylo moc pěkné. Nicméně ty kufry v obou velikostech mám, takže by mi stačily jenom držáky.

Řeším, jaké kufry tedy pořídit na tu Afriku.

Když tam dám originál plastové:
- Dají se otevřít pouze ze strany.
- Když použiji originál tašku dovnitř, zase se tam vejde méně věcí a bude problém se zavíráním na svislo.
- Po sundání kufru tam nezůstane montáž, což je moždá dobře, možná nikoliv.

Když tam dám originál hliníkové:
- Hliník se dost podře a špiní. Můžu kufry zevnitř polepit, nebo používat originál tašky dovnitř.
- Není v tom případě lepší koupit jiné kufry než originál?

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 11:35 | Nahoru | #10
S těmi kufry bych to uměl udělat takto, koupil bych pouze nosiče.
Není to divný?
https://www.motovsem...e-sports-20-p936366/




Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2024 v 11:39 | Nahoru | #11
Automat vs. manuál si proste vyskúšaj, cca od polovice mesiaca už bývajú k dispozícii testovacie motorky, a uvidíš. Ja som na automate jazdil deň a už by som nebral - furt to radilo v nevhodný okamžik (hlavne pri pomalej jazde je manuál proste lepší), v teréne by mi spojka trochu chýbala... pochopiteľne si môžem radiť aj ručne, ale načo potom platiť extra za automat a vláčiť 10 kg na motorke, keď budem aj tak radiť ručne?

Originál príslušenstvo je často drahšie, pritom sú to nezriedka licencované kópie nejakého dodávateľa. Pokiaľ je to niečo za hubičku, môže Ti to byť jedno, ale je to Africa, tam bude príslušenstva kopa, nemusíš sa obmedzovať len na veľké značky ako Motech, Givi, Hepco a pod. Minimálne u kufrov a padákov by som sa pozrel aj na iných výrobcov ako napr. Bumot alebo Outback Motortec či ako sa volajú.

(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 11:41 | Nahoru | #12
MAJK_TORTELINA> Ja som tiež bol prekvapený. Nepríjemne.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2024 v 15:44 | Nahoru | #13
šel bych do manuálu, pokud nemáš operaci předloktí, karpály apod .. máš tam tempomat, takže při delších přesunech a nejen při nich ho používám s úspěchem .. kufry jsem vybral BUMOT celou sadu, jsou super kvalitní za dobrou cenu ..

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 16:42 | Nahoru | #14
Co říkáte tomu řešení výše s kufry Givi o různé velikosti?

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 17:35 | Nahoru | #15
Veď tak sa to dáva, keď máš vonku výfuk a zavadzia jednému kufru.
Mám ich, vyzerajú dobre, ale netesnia a keďže otváracia špára je na vrchu, natečie tam voda, prípadne sa drží v jamke, kde je miesto na ruku pri prenose.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 18:13 | Nahoru | #16
Já je mám taky, těsní v pohodě. Pouze se musí dobře zavřít.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 18:54 | Nahoru | #17
Ahoj.
Já si myslím na Africu už nějaký rok a to právě kvůli automatu
Za mě je to paráda

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 19:09 | Nahoru | #18
Teda nemám Hondu , ale docela by se mi líbilo mít jednu motorku v automatu na takové delší cestování . Jenže takovouhle asi zásadní otázku bych sám osobně bez
delší projíždky nedokázal rozhodnout.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 20:06 | Nahoru | #19
Takže mám společnými silami zatím vybráno:
- Africa Twin Adventure Sport ES DCT Pearl Glare White, automatická převodovka

Originální příslušenství:
- Rám horní i dolní
- Tankpad boční
- Hlavní stojan
- komfort stupačky spolujezdce
- mlhovky
- mřížka chladiče

Neoriginální příslušenství:
Tohle ještě nemám domyšlené.
- Kufry nechám co mám, takže plastové Givi Monokey
Musím vybrat nosiče horního i postranních kufrů.

Všem zatím dík.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2024 v 20:57 | Nahoru | #20
Super výběr. Mám to samé už čekám jen na předání. Hondu jedině s automatem. DCT mám od roku 2015 ( NC750X, ATAS 1000, ATAS 1100 a teď ATAS 2024 ) a manuál už bych nechtěl. Mnohem větší požitek z jízdy nikdy nechcípne a nikdy neudělá chybu a když si připlatíš za nožní řazení je to úplně stejné jako Quickshifter. Za mě pouze originál příslušenství je sice dražší, ale vše dokonale pasuje. Kufry určitě plastové jsou větší a na modelu 2024 krásně vypadají. U hliníkových mi vadí ta konstrukce, která kazí vzhled motorky. Já jsem pořídil všechny dostupné sady - ADVENTURE SADA, RALLY SADA, TRAVEL SADA, URBAN SADA. Jiná sada zatím není k dispozici. Přeji hodně šťastných km s tímto úžasným motocyklem. Právem mu patří vítězství v anketě motocykl roku kde ve své kategorii porazil všechny konkurenty včetně BMW.

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 21:31 | Nahoru | #21
No to jsem přesně nepotřeboval slyšet , takže rozmyslím nožní řazení.
Nicméně, když tam není spojka... má to fakt takový smysl?

Ty originální kufry se mi líbí.
Když použiji plastové kufry Givi TRK co mám, tak je to 33L + 46L postranní kufry a 52L Topcase. To je dohromady 131L.
Sada Travel + Urban s plastovými kufry, která se mi líbí jsou 40L + 30L + 58L Topcase. To je dohromady 128L

Rozdíl v objemu tedy v podstatě teoreticky není.
Je tam ovšem podstatný rozdíl v tom, že kufry TRK se dají otevřít jak ze strany, tak zhora. Takže se pro uložení použijí přiložené tašky, které zase zmenší využitelný objem.

Ale zase to líp vypadá. Tak jsem momentálně v tomto bodě (kufry) ještě nerozhodnutý.

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

5.3.2024 v 21:47 | Nahoru | #22
Mika77: V Urban sadě je voděodolná brašna do topcase. Teče do kufru?
Jak je snadné sundat kufry ze sady Urban a Travel? Dají se sundat bez otevření, jako to umí GIVI TRK?
Díky.

(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2024 v 08:04 | Nahoru | #23
Bigbear> Ne neteče tam. Brašna je voděodolná z důvodu kdyby si šel někde v dešti z bagáží. Jinak kufry se dají sundat bez otevření. A ty letošní mají i krásný polep s mapou světa. To nožní řazení zvaž jestli ho využiješ dá se řadit i pádlama na řídítkách. Já ho mám součástí rally sady tak tam bude. Měl jsem ho na ATAS 1000 a využíval jsem ho minimálně, ale občas jsem si přepnul na manuál a kopal to tam pěkně nohou. Jinak DCT je již dotaženo k dokonalosti a jízdu si budeš neskutečně užívat.

(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2024 v 12:09 | Nahoru | #24

Bigbear píše: No to jsem přesně nepotřeboval slyšet , takže rozmyslím nožní řazení.
Nicméně, když tam není spojka... má to fakt takový smysl?

No vyskúšaj si, radiť rukou je podľa mňa otrava, pretože tam máš asi milión čudlíkov a hľadať medzi nimi ten správny... Takže závisí od toho, či máš pocit, že radenie môžeš nechať na automate alebo musíš často radiť sám. To druhé bol môj prípad, vtedy by som (keď už teda chceš ten automat) šiel do nožnej radičky.

Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2024 v 12:15 | Nahoru | #25
Jezdis dalky po Evrope? Jezdis po meste? Vyuzivas tempomat?

Pak je jedina spravna odpoved DCT. Navic srandy je na tom dostatecne a hulakat se na tom da taky neskutecne. Ten novejsi automat uz jede velmi pekne i na jednicku nizke rychlosti, moznosti jak to nakombinovat pres mod prevodovky, jizdni rezimy a palivove mapy to ma dostatek a absence spojky pri pomalem manevrovani se resi vetsim vyuzitim zadni brzdy nez normalne. Neni to uplne dokonale, ale pochybuji, ze jezdis s manzelkou vzadu nejake technicke pasaze v terenu ze ano

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2024 v 19:51 | Nahoru | #26
Ten automat v nízkých rychlostech spojkuje skvěle, je to daleko jednodušší než s manuálem.
Kufry mám taky asymetrický, viz foto v profilu a v praxi to ničemu nevadí.
Já bych to viděl asi tak:
Na cestování určitě DCT
Na blbnutí a ježdění kolem komína manuál.

1 reakcí na tento příspěvek Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

6.3.2024 v 20:52 | Nahoru | #27
Objednáno v následující konfiguraci:

Motorka:
- Honda Africa Twin Adventure Sports 2024 DCT Trikolóra

Sady:
- Sada Adventure
- Sada Travel
- Sada Urban

Samostatné příslušenství:
- Mřížka chladiče
- Spodní kryt motoru

Zjistil jsem, že pokud bych použil kufry GIVI co mám, rozdíl v ceně by byl minimální.
Vybrané sady Travel a Urban obsahují kromě kufrů i jiné doplňky. A to za výhodnější cenu, než kdybych je nakoupil zvlášť.
A také je zde cena montáží na neoriginál kufry.
A bude to vypadat pěkně.

Ještě bych měl dotaz k zrcátkům.
Zdály se mi být na můj vkus poněkud malé. Je to v pohodě, nebo jste to nějak řešili?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

6.3.2024 v 20:55 | Nahoru | #28
dave-lister> Ta Tvoje Africa má perfektní přístrojovku . Mnohem lepší než ten displej, co montují dnes.

(reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

6.3.2024 v 20:59 | Nahoru | #29
Bigbear> Já tehdy v roce 2018 boční kufry dostal zadarmo. Obratem jsem je prodal a koupil lešení Givi pro svoje staré kufry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konfigurace Hondy Africa Twin Adventure Sports 2024

6.3.2024 v 21:07 | Nahoru | #30
Bigbear> Samozřejmě by se mi líbila nová motorka, ale je hodně věcí co se mi na nový 1100 nelíbí. Například ten display, ty ovládací čudlíky, zadní kyvka, ošklivý svod výfuku s katíkem, nižší zdvihy pérování a nyní 19" přední kolo.
Ale líbíl by se mi tempomat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Hrazda - Africa Twin 1100 Adventure... Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Dan111 15 29.12.2023 v 15:28 1705ol


TOPlist