bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ATAS vs GS nebo
Zdravím pánové, potřebuji poradit...donekonečna omílané téma, ale jako znamení váha se snad v životě nerozhodnu...
Plánuji buď letos, nebo příští rok pořizovat něco nového.
Aktuálně jezdím malého stromka, je to super stroj, jen hledám něco silnějšího, asi i modernějšího, o něco rychlejšího...
Mám 180 cm, cca 120kg. Batoh nemám , zatím...

Líbí se mi cestovní endura, byť jezdím tak 98/2 silnice/off. Chtěl bych něco pohodlného, na ježdění okolo baráku, ale nebát se to pustit do Chorvatska, Itálie atp. Tedy i dlouhé cesty, přejezdy pohodlně po dálnici.

Zatím jsem si nepůjčil na vyzkoušení nic, ještě nebyla příležitost a počasí.

Zatím jsem z toho standardu koukal na nového ATASe nebo 1250GS A
Na veletrhu jsem zkusil Triumph Tiger, ale nedosáhl jsem pomalu na zem (teď si nepamatuju jestli náhodou nebyl na hlavním...) Dále jsem si sedl na nového stroma, ale po atasu a gs mi to přišlo takové...malé

Co třeba nové GS? Má smysl počkat na Adventure verzi?
Koukal jsem na KTM, ale mně se ty motorky prostě nelíbí, Triumph neznám, Yamaha nedělá litry.

A další věc, nová motorka nebo jít do něčeho staršího? Kde je ta jistota, že starší stroj bude OK? Na co případně koukat?

Co jsem tak vysledoval z různých diskusí a recenzí
ATAS
+ úzký profil motor
+ desing
+ řetez
- padáky na rv 2024 nic moc
- ochrana před prouděním vzduchu
- pomalé načítaní displeje
- výkon?

GS
+- nenadchne ani neurazí
+- kardan
+ líp chrání před prouděním vzduchu
+ desing
+ padáky na motoru při pádu podrží motorku lépe (nepadne na řídítka apod.)
- bezúdržbovej podvozek není úplně bezúdržbovej
- má ho každej
- cena
- drahý servis, ND

V-Strom
+ cena
+ dělník
+ levné ND
- oproti atasu nebo gs horší displej
- za mě drobnější oproti gs, atasu, pocitově divné
- výkon?

Budu rád za Vaše názory a zkušenosti.

Naposledy editováno 25.03.2024 21:45:07
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 06:49 | Nahoru | #1
výkon bude väčším problémom pri Honde ako pri Suzuki, ale GS ide ako z iného sveta proti týmto dvom. Cena ND aby si nebol prekvapený z Japoncov! servis je mierne drahší pri GS kvôli vyššej hodinovke.

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 07:26 | Nahoru | #2
A nějakej rozpočet máš? Lehce jetej V-Strom se dá sehnat pod 300.000, nový GSo bude stát dvojnásobek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 07:54 | Nahoru | #3

Destroyer píše: výkon bude väčším problémom pri Honde ako pri Suzuki, ale GS ide ako z iného sveta proti týmto dvom. Cena ND aby si nebol prekvapený z Japoncov! servis je mierne drahší pri GS kvôli vyššej hodinovke.


Proč zrovna u Hondy? Váha?

JohnnyS08 píše: A nějakej rozpočet máš? Lehce jetej V-Strom se dá sehnat pod 300.000, nový GSo bude stát dvojnásobek...


Rozpočet by byl i na GS.

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 07:58 | Nahoru | #4
Vybral jsem letos na výstavě ATAS.
Na všechno co přicházelo v úvahu jsem si sednul i se spolujezdcem, ATAS vyhrál proti GS i CFmoto, například.
Podotýk?m, že jezdím po silnici a hlavní kritérium je pohodlí.

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 08:09 | Nahoru | #5
ATAS má jiný sedlo než klasická afrika?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 09:07 | Nahoru | #6

Jakub-1 píše: Proč zrovna u Hondy? Váha?


Kdepak, to si jen Destroyer musí plivnout na každou Hondu jaksi z principu. ATAS i V-Strom váží prakticky stejně, Suzuki má o 4kW víc, dynamika bude u obou prakticky stejná.

Pokud ti už při prvním kontaktu Suzuki neseděla, tak bych nad ní asi neuvažoval - proč si zvykat na něco, co mi neni příjemný na první dobrou?

Těžko říct, jak bude vypadat novej advík od BMW. Doposud se lišil prakticky pouze větší nádrží (jejíž přínos jsem upřímně pro drtivou většinu jezdců jaksi nepochopil), ale mě přijde, že citelný zeštíhlení a zesportovnění nový třináctistovky jim dává prostor pro větší rozdíly mezi standartní a adv verzí.

Každopádně, pokud na to peníze máš a jseš ochotnej je utratit, tak BMW ti nabízí znatelně výkonější a technicky pokročilejší mašinu než japonci, o tom žádná. Jestli to odpovídá tvojim prefernecím, to už si musíš rozhodnout sám.

Naposledy editováno 26.03.2024 09:09:11

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 09:16 | Nahoru | #7

Bigbear píše: Vybral jsem letos na výstavě ATAS.
Na všechno co přicházelo v úvahu jsem si sednul i se spolujezdcem, ATAS vyhrál proti GS i CFmoto, například.
Podotýk?m, že jezdím po silnici a hlavní kritérium je pohodlí.



Ahoj, díky za názor. Můžeš trochu rozvést proč ATAS? V čem vyhrál?

JohnnyS08 píše: Kdepak, to si jen Destroyer musí plivnout na každou Hondu jaksi z principu. ATAS i V-Strom váží prakticky stejně, Suzuki má o 4kW víc, dynamika bude u obou prakticky stejná.

Pokud ti už při prvním kontaktu Suzuki neseděla, tak bych nad ní asi neuvažoval - proč si zvykat na něco, co mi neni příjemný na první dobrou?

Těžko říct, jak bude vypadat novej advík od BMW. Doposud se lišil prakticky pouze větší nádrží (jejíž přínos jsem upřímně pro drtivou většinu jezdců jaksi nepochopil), ale mě přijde, že citelný zeštíhlení a zesportovnění nový třináctistovky jim dává prostor pro větší rozdíly mezi standartní a adv verzí.

Každopádně, pokud na to peníze máš a jseš ochotnej je utratit, tak BMW ti nabízí znatelně výkonější a technicky pokročilejší mašinu než japonci, o tom žádná. Jestli to odpovídá tvojim prefernecím, to už si musíš rozhodnout sám.



Díky za názor. Na advíka asi opravdu počkám, s čím přijdou.
Zatím nejsem nakloněn více ničemu...

2 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 09:26 | Nahoru | #8
musíš si sadnúť a vyskúšať, predvádzacích motoriek je dosť, pravdou je že Advík nemá zmysel, ani ATAS vlastne, velká nádrž ti je v Európe na nič, dojazd 300+ km je úplne postačujúci. Problémom veľkých nádrží je zmena ťažiska prázdna/plná a tiež že motorka je "top heavy" ak neplánuješ jazdiť offroad len nejaké šotolinky tak ti stačí 19" predné koleso.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 09:30 | Nahoru | #9

Destroyer píše: musíš si sadnúť a vyskúšať, predvádzacích motoriek je dosť, pravdou je že Advík nemá zmysel, ani ATAS vlastne, velká nádrž ti je v Európe na nič, dojazd 300+ km je úplne postačujúci. Problémom veľkých nádrží je zmena ťažiska prázdna/plná a tiež že motorka je "top heavy" ak neplánuješ jazdiť offroad len nejaké šotolinky tak ti stačí 19" predné koleso.



Určitě se svézt půjdu, o tom žádná.
Dojezd je fakt, na stromku co mám, mám dojezd taky 300+ a je to úplně v pohodě, a větší váha 16l vs 30l je dost...

Když tedy nemá smysl, co navrhuješ?

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 09:50 | Nahoru | #10
Opravdu mas u Afriky a Stroma v kolonce “minus” vykon? Chapu, pod 150 kobyl je to pro sraby.

Proc ne Stelvio? Pokud si moto chces nechat dele, klidne to muze byt volba srdce.
Triumph ma v nabidce 1200 a 900 kazdou ve 3 verzich, urcite bych dal do vyberu.
Kdyz mas na 1300GS, mel bys zvazit i Multistradu.
Co novinka od Suzuki GSXRSXGXXXABCnebo jak se to jmenuje, to vypada naprosto senzacne, jen to uplne nemusi byt pro dva.
Litrovej Versys se mi treba nelibi, ale sedel jsem na tom s batuzkem a to pohodli nas HODNE prekvapilo.

Edit: malem bych zapomnel. Rakouska mandarinka 1290 je ukrutna pecka a jedna z mala (spis jedina), ktera je v tomhle segmentu fakt 3v1

Naposledy editováno 26.03.2024 09:52:31

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 10:14 | Nahoru | #11
Pokud máš prachy na nové GS i na jeho provoz, tak ho kup, asi to bude nejpohodlnější a nejvýkonnější.
Ale pokud ti vyhovoval V-Strom a chceš jen větší výkon, tak ti bude stačit velký V-Strom. Ikdyž já osobně bych chtěl vyšší zdvihy tlumičů ať to pobere hezky i hodně rozbité cesty jako to umí Afrika, výkonově jsou na tom podobně.

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 10:20 | Nahoru | #12
vykašli se nějaký porovnávání technickejch detailů a kup to, co ti vlítlo do oka. Jedna z nich určitě o trochu víc. A nebudeš litovat. Oba tvé vybrané stroje jsou TOP, tak se řiď hlasem srdce a nepřemejšlej. Tuplem, máš-li to podepřeno dostatkem financí.
(sám jsem to zažil před třema rokama, taky jsem nevěděl, taky jsem napsal vlákno, a v podstatě jediná správná rada tehdy byla ta, kterou ti tady teď reprodukuju).
Tak si to užij a ta vyvolená ať ti slouží

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 10:26 | Nahoru | #13
otazka je jeslti jezdis jen po silnici jestli nevzit neco jako multistrada, versys atd bute to mit urcite lepsi ochranu proti vetru jak ty co mas ve vyberu a na sotolitny s tim muzes taky.

Ale adv verzi u gs bych nebral, zbytene velky a tezky...ale itak to doapdne tak, ze se budes muset svezt a zjistis ze to co sis podle parametru vybral ti trebav vubec nevuhovuje.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 10:50 | Nahoru | #14

1705ol píše: ATAS má jiný sedlo než klasická afrika?


Jiný sedlo nemá a navíc mám stejně od Rutanu objednaný jiný.
Afriku jsem vzal kvůli ergonomii posedu včetně pokrčení nohou.
ATAS jsem vybral kvůli tomu, že pojedu většinou na silnici, zbytek budou polní cesty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 10:55 | Nahoru | #15

Destroyer píše: musíš si sadnúť a vyskúšať, predvádzacích motoriek je dosť, pravdou je že Advík nemá zmysel, ani ATAS vlastne, velká nádrž ti je v Európe na nič, dojazd 300+ km je úplne postačujúci. Problémom veľkých nádrží je zmena ťažiska prázdna/plná a tiež že motorka je "top heavy" ak neplánuješ jazdiť offroad len nejaké šotolinky tak ti stačí 19" predné koleso.


Ta větší nádrž se vyloženě hodí. Sice je fajn zastavovat u benzínek kvůli protažení těla, ale když máš dojezd 300km tak to v zahraničí znamená, že jsi neustále ve střehu kvůli tankování. Dojezd posledních 100km už beru jako risk, tankuji dříve.

2 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 11:55 | Nahoru | #16
Až si chvíli vyzkoušíš kardan, těžko se ti pak bude chtít ještě někdy na cestách myslet zase na řetěz a matlat se s ním po každé cestě deštěm, prachem a blátem, případně pak při servisu s celými řetězovými sadami.
Jasně, 100 % bezúdržbovýho a bezporuchovýho není nic, ale když dáš kardanu jednou za čas potřebnou péči, odvděčí se ti ve výsledku dlouhodobě neskonale.
Pro mě osobně je kardan na motorce tak zásadní a významně velký plus, že už jsem vybíral jenom mezi mašinama s kardanem.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 15:33 | Nahoru | #17
Bigbear> mi hovor, ja som si rozšíril nádrž na 1150 Adv o 2.5 l a na 890R mám 5l prídavných nádrží, dojazd 500 na oboch strojoch. Ale na KTM tie nádrže plním len na presuny, je to super keď dáš za deň 900km s jedným tankovaním. Ale je to len luxus ktorý reálne fakt nepotrebuješ.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 15:39 | Nahoru | #18
Jakub-1> radšej by som šiel do škaredej 1300 GS v nejakej výbave rally alebo pod. a za "ušetrené" by som kúpil kufre a tankvak ak ti niečo ostane tak poriadna dovolenka. Alebo sa na to vy.er nalož stromček, daj výpoveď v práci a prejdeš okolo sveta za peniaze čo kúpiš novú GS

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 15:43 | Nahoru | #19

Animals21 píše: Opravdu mas u Afriky a Stroma v kolonce “minus” vykon? Chapu, pod 150 kobyl je to pro sraby.

Proc ne Stelvio? Pokud si moto chces nechat dele, klidne to muze byt volba srdce.
Triumph ma v nabidce 1200 a 900 kazdou ve 3 verzich, urcite bych dal do vyberu.
Kdyz mas na 1300GS, mel bys zvazit i Multistradu.
Co novinka od Suzuki GSXRSXGXXXABCnebo jak se to jmenuje, to vypada naprosto senzacne, jen to uplne nemusi byt pro dva.
Litrovej Versys se mi treba nelibi, ale sedel jsem na tom s batuzkem a to pohodli nas HODNE prekvapilo.

Edit: malem bych zapomnel. Rakouska mandarinka 1290 je ukrutna pecka a jedna z mala (spis jedina), ktera je v tomhle segmentu fakt 3v1



Ten - výkon spíš kvůli tomu, že GS má větší.
Stelvio asi ne, neznám upřímně Moto Guzzi, neznám historii ani nikoho kdo ho má.
Trumph take zvažuji, ale musím se na tom svézt, ale jak jsem psal, přišel mi moc vysokej
Versys ani KTM se mi nelíbí. Bohužel.

Pedl píše: Pokud máš prachy na nové GS i na jeho provoz, tak ho kup, asi to bude nejpohodlnější a nejvýkonnější.
Ale pokud ti vyhovoval V-Strom a chceš jen větší výkon, tak ti bude stačit velký V-Strom. Ikdyž já osobně bych chtěl vyšší zdvihy tlumičů ať to pobere hezky i hodně rozbité cesty jako to umí Afrika, výkonově jsou na tom podobně.



Jo, ale neznamená, že koupím to nejdražší bez rozmyslu

Yura píše: vykašli se nějaký porovnávání technickejch detailů a kup to, co ti vlítlo do oka. Jedna z nich určitě o trochu víc. A nebudeš litovat. Oba tvé vybrané stroje jsou TOP, tak se řiď hlasem srdce a nepřemejšlej. Tuplem, máš-li to podepřeno dostatkem financí.
(sám jsem to zažil před třema rokama, taky jsem nevěděl, taky jsem napsal vlákno, a v podstatě jediná správná rada tehdy byla ta, kterou ti tady teď reprodukuju).
Tak si to užij a ta vyvolená ať ti slouží



Souhlasím, ale znát názor druhých potřebuji

Obecně u GS, jak je to s cenou ND, servisu atp? Oproti ATASu nebo Tigeru?
V čem je třeba Tiger lepší než ATAS nebo GS?

Kardan je fajn, proti tomu nic. Ale jak se to jednou posere, nejsou to malé částky. Mazání řetězu mi vlastně nevadí, nutí mě to si to hlídat, kontrolovat, poznat dřív případný problém.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 17:27 | Nahoru | #20
Jakub-1> Ceny servisu a ND jsou srovnatelné s ATAS i Tiger. Jezdím na GSA 1250, kámoši mají ATAS 2019, druhý Tiger 1200 2020. Na delších cestách je nejméně pohodlná Honda, Tiger má tragický servis. Prasklá brzdová hadička na zadním třmenu a čekat 6 týdnů? Mazec...

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 17:28 | Nahoru | #21
[quote=Jakub-1
Obecně u GS, jak je to s cenou ND, servisu atp? Oproti ATASu nebo Tigeru?
[/quote]
Chystáš se koupit novou motorku.
Neřeš cenu servisu a ND, to je důležité spíše u ojetin.
Holt budeš muset jezdit na servisky jako s autem, jinak přijdeš o záruku. Výměna oleje v garáži prostě ne.
Osobně bych řešil, aby se na motorce dobře sedělo a jelo, jestli automat nebo manuál a další.

Já si posez a subjektivní dojem obecně udělal na výstavě.
Pak jsem tady na fóru dořešil výbavu a kupodivu jsem si dal hodně říct, například automat jsem původně vůbec nechtěl.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 17:46 | Nahoru | #22
Jakub-1> jen ještě drobnou technickou k předchozímu příspěvku:
Animals21 má určitě na mysli nové MG Stelvio, skoro 1100 ccm, letošní nový model 2024. Prodej začne právě v této době, takže nikoho s touto motorkou znát opravdu zatím nemůžeme. Dosud jí nikdo nemá. Materiálů k porovnávání je všude na netu plno. Třeba by to taky mohla být možnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 19:45 | Nahoru | #23

mim1 píše: Až si chvíli vyzkoušíš kardan, těžko se ti pak bude chtít ještě někdy na cestách myslet zase na řetěz a matlat se s ním po každé cestě deštěm, prachem a blátem, případně pak při servisu s celými řetězovými sadami..



To se má dělat? Já jsem na řetězofku prase, a prostě jsem ji po pěti letech vyhodil a koupil za 2,5k novou. Za to šéfko si nechal udělat kardan na GéeS a měl to za 16

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 19:52 | Nahoru | #24
Anti> napríklad ja mám na svojom GS 1150 kardane zatiaľ len 140.000 km najazdené, kardan z času na čas premažem, už som to robil 2x za 12 rokov. Zatiaľ mu nič nieje

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 19:53 | Nahoru | #25
na KTM som kúpil Scottoiler a reťaz vyžaduje presne toľko starostlivosti ako kardan

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 20:35 | Nahoru | #26
Gs, nemáš zač, nic lepšího stejně nevyberes

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 20:48 | Nahoru | #27
Napíšem to ako turistický cendurista. VStrom, KTM /tu mám aktuálne/ či Ducati ma neláka, takže keby som kupoval niečo nové, tak skúsim ten ATAS 2024 /19tka stačí/, aj keď nejak extra pohodlne sa na ňom nesedelo na výstave. Tiež som nie zmierený s tými dvoma displejami a pozerať na to celý deň. Ale určite by som skúsil Tiger 1200. Kardan, základ má váhu len 230kg, môže to byť fajn motorka. Statický posed na prvú nič moc /zavadzali zadné stupačky a hlavný stojan/ - lepšie sa iste sedí na Tigerovi 900, ale za tie peniaze oproti GS to môže byť dobrá voľba /keď beriem výhodu kardanu, váhu, semiaktív a cenu/.

ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 21:32 | Nahoru | #28
Podle profilu je ti 30.Tak jestli je to pravda a nejsi chabrus na záda, tak si nech ty moto SUVecka až na důchod. Seš mladé, tak zkus něco, co v 50 už nedáš. Ale pokud seš starejmladej ta hrrr do GS.

1 reakcí na tento příspěvek ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 21:46 | Nahoru | #29
Sedlsson: Jo, to je taky pohled na věc. Pro mě jsou posez a ergonomie stupaček moc důležité, proto jsem sáhl po tom, co mi vyhovovalo z tohoto hlediska nejvíc. Prostě na dlouhé cesty potřebuješ s postupujícím věkem více pohodlí. Ještě to vylepším o komfortní sedačku.
Na GS jsem seděl, ale nebylo to subjektivně tak pohodlné jako ATAS.
I když jsem na cestě po balkánu potkal bandu němců věku téměř důchodového komplet na GSách, ale nebyli to extra čahouni.

Se dvěma displeji problém nemám, dokonce mám tři, extra navigace v mobilu.

(reakce na) ATAS vs GS nebo

26.3.2024 v 22:19 | Nahoru | #30
Bigbear> přesně, v 70 nebudeš lítat po okruhu a honit vteřiny. U sebe vidím tu pohodlnost. Letos jsem asi zestarl nějak víc a koupil větrný štítek na Griso. Předloni bych nedopustil takové przneni designu, však na motorce má foukat. A voalaaa, je tam ?. Když to tak půjde dál, koupím si Stelvio.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure Kajatko 10 8.4.2024 v 13:26 Kajatko
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist