Téma: Yamaha MT-03 vysoké otáčky při startu
26.2.2024 v 13:47
Zdravím, po zimě jsem zprovozňoval motorku dcerky.
První start byl hodně vlažný - motorka jen točila a baterku jsem při tom vyšlehal a musel znova dobít (během zimy jsem asi třikrát baterku připojil na nabíječku a dobil, takže byla celkem OK a jednou někdy kolem Vánoc jsem moto na moment nastartoval - šlo to v pohodě). Benzín 95 V-Power.
Motor jede při jízdě normálně, startuje na brnknutí, ale při startu zahřátého motoru vyběhnou na moment otáčky na cca 5000/min. Při studeném startu to nedělá. Lanko plynu chodí hladce - v tom bych problém neviděl. Někde jsem četl, že to je u stříkaček normální - je to jakási forma sytiče. Ale venku je teď cca. 14st., takže venkovní teplota je celkem OK. Se stříkačkou nemám zkušenosti - vždy jsem doposud měl karburátor a manuální sytič.
Může mě někdo zkušenější navést na co se zaměřit?
Naposledy editováno 26.02.2024 17:44:41
První start byl hodně vlažný - motorka jen točila a baterku jsem při tom vyšlehal a musel znova dobít (během zimy jsem asi třikrát baterku připojil na nabíječku a dobil, takže byla celkem OK a jednou někdy kolem Vánoc jsem moto na moment nastartoval - šlo to v pohodě). Benzín 95 V-Power.
Motor jede při jízdě normálně, startuje na brnknutí, ale při startu zahřátého motoru vyběhnou na moment otáčky na cca 5000/min. Při studeném startu to nedělá. Lanko plynu chodí hladce - v tom bych problém neviděl. Někde jsem četl, že to je u stříkaček normální - je to jakási forma sytiče. Ale venku je teď cca. 14st., takže venkovní teplota je celkem OK. Se stříkačkou nemám zkušenosti - vždy jsem doposud měl karburátor a manuální sytič.
Může mě někdo zkušenější navést na co se zaměřit?
Naposledy editováno 26.02.2024 17:44:41
No otázka je, jestli se něco nedodrbalo při tom dlouhém startování - baterku jsem při tom vyždímal dvakrát. Palivo při tom muselo jít do katalyzátoru a k lambdě. A jestli i něco neprofouklo ke klapkám a do airboxu. Teoreticky je to ale blbost - tam by snad nic jít nemělo.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-03 vysoké otáčky při startu
MT03 - novy trikilo nebo starsi 660?
Tam by měla být normální mechanicky ovládaná klapka a k ní na jedné straně kolečko s bowdenem nastavování volnoběžných otáček. Tipnul bych si, že se buď zasekává ovládání nebo samotná klapka zůstává viset v těle vstřikovače na nějaké nečistotě - karbonu na hranách. Ale u takhle nový motorky mě to trochu překvapuje...
Tak jsem zatím jen procházel manuál - nejsem doma budu až příští týden, tak to prohlídnu fyzicky. Klapky by měly být ovládané mechanicky lanky, ale volnoběžné otáčky řídí ventil s krokovým motorkem. A ten by měl jít snad vyčistit. Uvidíme.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-03 vysoké otáčky při startu
Tak jsem se k tomu konečně dostal. Vyčistil jsem ISC, kanálky kolem klapek a prošel veškeré přívody vzduchu k ISC . A beze změny. Stále jdou otáčky při teplém startu na 4-5tisíc.
Ten ISC je ovládán krokovým motorkem a trochu se mi nezdá, že chodí tak nějak trhaně - jako by drhnul. Čistil jsem technickým benzínem, jak píšou v manuálu. Nemazal jsem ničím - mám obavy aby se časem ještě nějak nezalepil.
Procházel jsem různá fóra a tento problém se objevuje - stejný ISC ventil je i na MT07, 09 a jiných. Nějak se mi nepovedlo najít řešení. Je tam i zmínka o tom, že pokud ŘJ vyhodnotí, že jsou otáčky při záběru startéru nízké, tak tomu na moment přidá. Někdo tam píše trochu déle točit startérem. Takže budu ještě sledovat - pokud to protočí jen při teplém motoru, tak by to neměl být problém - u studeného startu by to vadilo více.
Ten ISC je ovládán krokovým motorkem a trochu se mi nezdá, že chodí tak nějak trhaně - jako by drhnul. Čistil jsem technickým benzínem, jak píšou v manuálu. Nemazal jsem ničím - mám obavy aby se časem ještě nějak nezalepil.
Procházel jsem různá fóra a tento problém se objevuje - stejný ISC ventil je i na MT07, 09 a jiných. Nějak se mi nepovedlo najít řešení. Je tam i zmínka o tom, že pokud ŘJ vyhodnotí, že jsou otáčky při záběru startéru nízké, tak tomu na moment přidá. Někdo tam píše trochu déle točit startérem. Takže budu ještě sledovat - pokud to protočí jen při teplém motoru, tak by to neměl být problém - u studeného startu by to vadilo více.
Radik55> tím krokovým motorkem by to klidně mohlo být, navíc Yamaha koukám nahrazovala v průběhu výroby původní 1WS-85801-00-00 za 1WS858010100, což může mít svůj důvod. Promazání silikonovým sprejem nebo i nějakým jiným řídkým mazivem by nemělo uškodit.... Já bych to zkusil...
Tak jsem nakonec došel k tomu, že to bude slabší baterkou. Motor se zahřeje na tři čárky po cca 5min. Když se po těch 5 minutách vypne a znovu startuje, tak otáčky vyběhnou nahoru. Zkoušel jsem přes startovací kabely připojit druhou baterku a už jsou otáčky normální. Po delší jízdě už zase startuje normálně - baterka se stihne dobít do plna. Pokud to ale pak párkrát zhasnu a znova nastartuju, tak po cca 3 pokusech opět otáčky po startu jedou nahoru. Ručka otáčkoměru při tom protočí na maximum - to jsem si vzpomenul na starého Focuse - tam to při slabé baterce taky protočilo ručičky budíků nahoru.
Jinak baterka má mít startovací proud 120A - já mám jen levný elektronický měřák KW-208 a ten naměřil startovací proud 80A. Nejsem si jistý jeho přesností u menších proudů, ale na běžných autobateriích funguje vcelku přesně - zkoušel jsem to u známého v servise porovnat s profi zátěžovým testerem. Ale ten má v parametrech uveden rozsah měření od 150A, takže tak malou baterku z motorky nezměří.
Nechá to tedy asi být a když tak příští sezonu baterku vyměním.
Jinak baterka má mít startovací proud 120A - já mám jen levný elektronický měřák KW-208 a ten naměřil startovací proud 80A. Nejsem si jistý jeho přesností u menších proudů, ale na běžných autobateriích funguje vcelku přesně - zkoušel jsem to u známého v servise porovnat s profi zátěžovým testerem. Ale ten má v parametrech uveden rozsah měření od 150A, takže tak malou baterku z motorky nezměří.
Nechá to tedy asi být a když tak příští sezonu baterku vyměním.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
pribúdanie oleja Yamaha MT-03 | Timothy | 19 | 13.1.2025 v 16:50 papiboy |
Změna počtu ozubené kola na rozetě [1, 2] Yamaha MT-03 | Rad4 | 37 | 10.1.2025 v 09:35 crestik |
zkratuje x nezkratuje Yamaha MT-03 | rich77 | 11 | 16.10.2024 v 16:07 Pedl |
Výfuk Yamaha mt-03 Yamaha MT-03 | Matyáš1234 | 2 | 19.5.2024 v 12:42 kokoška. |
Jak vyměnit rozdvojený výfuk, Umí t... Yamaha MT-03 | Svipe | 12 | 1.5.2024 v 09:11 Medved |