bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna počtu ozubené kola na rozetě
Na letošní sezónu výměna řetězová sada a provedena změna na zadní rozetě o dva zuby menší. Má někdo zkušenosti?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 12:27 | Nahoru | #1
O dva zuby větší by se dala pochopit, ale dávat na tříkilo o dva zuby míň - upřímnou soustrast.
Rychleji to nepojede, bude to akorát víc mrtvý.

2 reakcí na tento příspěvek Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 12:40 | Nahoru | #2
Na všech motorkách jsem vždy měnil přední kolečko na menší o jeden zub aby to ožilo. Neumím si představit sériovku, které by prospěl opak.

Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 12:53 | Nahoru | #3
Chce posetrit posledni kvalt, nebo dva… ty uz tam moc casto neda

Ja mam na rozete o 4zuby vic nez je v serii … a jeste by to chtelo

Naposledy editováno 16.01.2022 12:53:58

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 13:07 | Nahoru | #4
Dablicek200Mph> tak ono to sice neni trikilo, ale 660ka, nicmene i tak to bude umrtveny.

1 reakcí na tento příspěvek Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 13:08 | Nahoru | #5
Na NX mám vzadu +2 a taky by to chtělo, ale větší už se prej nedělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 15:49 | Nahoru | #6

DRN. píše: Na NX mám vzadu +2 a taky by to chtělo, ale větší už se prej nedělá.


Taky planuju na svy maly Domino (NX500) dat pri vymene sady dozadu +2. Musim koupit o clanek delsi retez nebo je puvodni pocet ok?

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 16:12 | Nahoru | #7
Slávek-TDM> Mě to vyšlo v pohodě. Předek origo.

Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 16:56 | Nahoru | #8
Změna na předním kolečku je určitě výraznější v zadu na rozetě už to není tak moc znát. U téhle motorky nevím , chci to zrychlit....síli to má až moc 660 jeden válec staví se to na zadek neustále....

Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 17:34 | Nahoru | #9
....aby napsal někdo kdo na MT 03 660 jezdí a má zkušenosti s různými počty zubů....je to hravá malá, lehká motorka ale chybí jí rychlost ....

1 reakcí na tento příspěvek Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 17:43 | Nahoru | #10
Smazáno

Naposledy editováno 23.01.2022 02:04:59

2 reakcí na tento příspěvek Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:30 | Nahoru | #11
Mt03 je motor co ma spousta motorek… a asi ani o jedne bych nerekl, ze ma spoustu sily a nesustale se zveda na zadni - jo je moznost jit proti proudu a myslet si, ze to ziska rychlost prevodama, bez vykonu se zadna rychlost neobejde… vsak uvidis sam.

Naposledy editováno 16.01.2022 18:31:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:38 | Nahoru | #12

Oupicz píše: Na šestkovém Hornetu mám vzadu +3 a až se k tomu dokopu, budu měnit na +5.
Na MT-07 jezdí kamarádka a že by měl tolik síly, aby se mu dala zmenšit rozeta mi nepřišlo.



MT 07 je jiný stroj , dvouválec , 6 kvaltu, jiný točivý moment.......
MT 03 ……................jeden válec,5 kvaltu.......

Ale díky za odpověď....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:47 | Nahoru | #13

assassin píše: Mt03 je motor co ma spousta motorek… a asi ani o jedne bych nerekl, ze ma spoustu sily a nesustale se zveda na zadni - jo je moznost jit proti proudu a myslet si, ze to ziska rychlost prevodama, bez vykonu se zadna rychlost neobejde… vsak uvidis sam.



Samozřejmě že 03 nejni ,,žádný trhač ""silnice ale řekl bych že má má parádní odpich,kvalty tam jen padají a řekl bych že chybí šestka.

Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:53 | Nahoru | #14
Tak svezl jsem se na posledni XT660Z (stejnej motor, ale samozrejme jina vaha i podvozek) a ze by se stavela sama na zadni jsem si teda nevsiml Ale treba ma MT03 kratsi kyvku a jinou geometrii. No uvidis, kdyz tak koupis jeste jednu rozetu s puvodnim poctem zubu a muzes si hrat.

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:54 | Nahoru | #15
Rad4> Uvidis no. Oni to nenavrhuji uplni pitomci. Otazka je taky co chces dosahnout, kde a jak jezdis… muzes si zkusit nacpat do gearingcommanderu (na netu) a uvidis co od toho muzes cekat…

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 18:55 | Nahoru | #16

DRN. píše: Na všech motorkách jsem vždy měnil přední kolečko na menší o jeden zub aby to ožilo. Neumím si představit sériovku, které by prospěl opak.


presne (..snad jen s tim ze bych z pohledu namahani samotnyho retezu (vetsinou uzsiho nez v serii serii, co si budem povidat) dal spis +2 na rozetu, samozrejme pokud je to mozny, vejde se, a vyrabi se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 19:36 | Nahoru | #17

Rad4 píše: MT 07 je jiný stroj , dvouválec , 6 kvaltu, jiný točivý moment.......
MT 03 ……................jeden válec,5 kvaltu.......

Ale díky za odpověď....


Já vím, to byl příklad. Jestli to chceš srovnatelné, tak mám Thruxton RS. A menší rozetu bych tam určitě nedával. A věř mi, že Trudi má fakt krouťáku na rozdávání.
Na RSV 1000R mám +2 zuby a je to tak akorát.
Na druhou stranu, ten litr za rozetu Tě asi nezabije a přijdeš si na to sám.
Hodně štěstí a pak napiš výsledek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 19:41 | Nahoru | #18
Oupicz> mam odjezdino relativne hovno, ale jedina motorka co mela fakt "vic kroutaku nez sem chapal," bylo kamosovo EXC525, ktery melo krom vselijakejch tech "sixdays" tuningu i -1/+3 proti serii

Naposledy editováno 16.01.2022 19:58:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2022 v 19:48 | Nahoru | #19

assassin píše: Mt03 je motor co ma spousta motorek… a asi ani o jedne bych nerekl, ze ma spoustu sily a nesustale se zveda na zadni - jo je moznost jit proti proudu a myslet si, ze to ziska rychlost prevodama, bez vykonu se zadna rychlost neobejde… vsak uvidis sam.



MT03 je v tomhle takový speciální. Aby motor 660 vypadal divočejší, dostalo v sérii převody dost do pomala, takže bylo běžný, že jsi se nedostal ani na 150km/h a byl omezovač.
V tomhle případě je změna do rychlosti docela rozumná a udělá z MT příjemnější motorku na normální ježdění. Na kraveni to beztak nikdy nebylo.

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.1.2022 v 20:11 | Nahoru | #20
kerut> Měl jsem tu čest jet na CR500 a hodně, ale opravdu hodně jsem se bál.
EXC 525 neznám, ale bude asi podobná

Změna počtu ozubené kola na rozetě

17.1.2022 v 06:37 | Nahoru | #21
Teoreticky sis mohl ubrat dva zuby,pak budeš na hodnotě jakou má XT660X.Získáš necelých 7 km na maximálce.Já to mám jak ostatní a zuby přidávám.

Naposledy editováno 17.01.2022 06:38:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

17.1.2022 v 09:23 | Nahoru | #22

callowsick píše: MT03 je v tomhle takový speciální. Aby motor 660 vypadal divočejší, dostalo v sérii převody dost do pomala, takže bylo běžný, že jsi se nedostal ani na 150km/h a byl omezovač.
V tomhle případě je změna do rychlosti docela rozumná a udělá z MT příjemnější motorku na normální ježdění. Na kraveni to beztak nikdy nebylo.



Souhlasím a asi tak nějak to vidím ....MT 03 patří do skupiny slabích strojů a je na ježdění kolem komina. Když zabloudim na dálnici je to na ní moc....Tu rychlost mám trochu jinak , 160 je tam hned pak se to rozjíždí....na 195 a pak přeskakuje omezovač.
Očekávám že se mi rychlost posuvne o 20 km/h a nebudu to muset tak moc honit v otáčkách.

Děkuji za odpověďi , za páru měsíců vyskouším a napíšu. Teď musím ještě provést nějaké úpravy. Jdu v dubnu na STK tak musí dolů laďáky a celá přestavba kvůli nim .....atd.

Přeji hodně najetých km

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

17.1.2022 v 09:54 | Nahoru | #23

Rad4 píše: Souhlasím a asi tak nějak to vidím ....MT 03 patří do skupiny slabích strojů a je na ježdění kolem komina. Když zabloudim na dálnici je to na ní moc....Tu rychlost mám trochu jinak , 160 je tam hned pak se to rozjíždí....na 195 a pak přeskakuje omezovač.
Očekávám že se mi rychlost posuvne o 20 km/h a nebudu to muset tak moc honit v otáčkách.

Děkuji za odpověďi , za páru měsíců vyskouším a napíšu. Teď musím ještě provést nějaké úpravy. Jdu v dubnu na STK tak musí dolů laďáky a celá přestavba kvůli nim .....atd.

Přeji hodně najetých km



Jestli ti jezdí 190,tak to si nejdřív sežeň novej tachometr

Změna počtu ozubené kola na rozetě

17.1.2022 v 10:33 | Nahoru | #24
Takže omezovač v 8850rpm? Gratuluji.

Naposledy editováno 17.01.2022 10:35:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2022 v 18:42 | Nahoru | #25
[quote=Rad4]Souhlasím a asi tak nějak to vidím ....MT 03 patří do skupiny slabích strojů a je na ježdění kolem komina. Když zabloudim na dálnici je to na ní moc....Tu rychlost mám trochu jinak , 160 je tam hned pak se to rozjíždí....na 195 a pak přeskakuje omezovač.
Očekávám že se mi rychlost posuvne o 20 km/h a nebudu to muset tak moc honit v otáčkách.

Největší pružnost toho motoru,standart převod, a poslední kvalt v rozmezí 5500 ot./120 km.h - 6200 ot.140/km.h Reálná rychlost dle gps. De to zatočit 7500 s maximálkou 162km.h to už ale newtonmetry dávno utekly a dost možná s toho něco vypochoduje.... Takže těžší převod, do rychla ANO pro rychlostní komunikaci..V maximálce se to výrazně neposune, ale motoru se o pár otáček uleví

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

18.1.2022 v 14:36 | Nahoru | #26
KAWAHAB> 162?Tomu by se i dalo věřit...
Stačí pohled na graf

Naposledy editováno 18.01.2022 14:40:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

4.7.2022 v 15:43 | Nahoru | #27

DRN. píše: Na všech motorkách jsem vždy měnil přední kolečko na menší o jeden zub aby to ožilo. Neumím si představit sériovku, které by prospěl opak.


Nevím proč z motorky dělat traktor? Já jsem na svojí motorce měnil přední kolečko a sehnal o zub víc 13 na 14 a ještě zmenšil rozetu o 4 zuby 42-38.
Motorce to prospělo fakt brutálně, já chci na tom normálně jezdit a ne s tím orat, nebo tahat karavan, to bych si raději koupil 4-kolku s tažným. Zpátky bych už nikdy neměnil. Originální zpřevodování bylo nesmysl. Spíše by to sneslo ještě mírné protažení, ale větší kolečko tam nedostanu, stejně jako menší rozetu, tak zkusím vyšší profil zadní gumy, potom uvidím, ale to už asi možná bude i stačit.

Naposledy editováno 04.07.2022 15:45:38

Změna počtu ozubené kola na rozetě

4.7.2022 v 16:11 | Nahoru | #28
tak já dal na babetu o 2 zuby víc a zvednul jsem maximálku asi o 4 km...Tobě se maximálka sníží o 15 km a otáčky zvednou o 500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

4.7.2022 v 17:23 | Nahoru | #29
Properitus> Jojo,když se natáhnou už tak dost natažené seriové převody tak si motor chrochtá
A,pardon,ty máš nějakého exota,tak tam je to možná poskládáno blbě z výroby.

Naposledy editováno 04.07.2022 17:25:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

5.7.2022 v 14:16 | Nahoru | #30

Anti píše: Properitus> Jojo,když se natáhnou už tak dost natažené seriové převody tak si motor chrochtá
A,pardon,ty máš nějakého exota,tak tam je to možná poskládáno blbě z výroby.


Nevím jak je to uděláno u vašich motorek, ale předtím jsem měl yuki 125 sport a tam jsem také sháněl o zub větší kolečko pod motorem než byl originál 15z, ale bohužel nakonec nesehnal a nyní už ji nemám. Motorka měla dost krátké převody a ta 5ka byla celkem silná a motor se zbytečně na rovině točil víc než by musel.
U mojí současné motorky ani změna převodového poměru z 3,2:1 na 2,7:1 na secundárním převodu nebyla až taková, že by to motoru vadilo a i tak 6ka pěkně tahá i kopečky, které nejsou zrovna úplně mírné. To je ale zbytečné, motocykl se má rozjet a zařadit nejvyšší převod a na ten udržovat rychlost ne tahat na nejvyšší převody do kopců a kňourat, že to nejede, od toho jsou ty ostatní převody, aby se podřadilo. Mě prostě vyhovují spíše motorky s delšími převody, než s krátkými, které sice mají odpich, zrychlení, ale až to rozjedete, tak zbytečně řvou do ucha a už není co zařadit a jak využít možnosti motoru. Musela by tam být převodovka s většími rozsahy převodů, nebo kvalty navíc.

Naposledy editováno 05.07.2022 14:25:56
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 Včera v 10:24 Radik55
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 Miloš_Gavenda 20 18.9.2023 v 06:42 Robinsson
Záhadné pískání za jízdy Yamaha MT-03 Hexindr-MOTO 13 10.9.2023 v 08:11 Hexindr-MOTO


TOPlist