bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna počtu ozubené kola na rozetě
Na letošní sezónu výměna řetězová sada a provedena změna na zadní rozetě o dva zuby menší. Má někdo zkušenosti?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Změna počtu ozubené kola na rozetě

5.7.2022 v 15:55 | Nahoru | #31
Properitus> Většina strojů(aut a motorek) je,obvzláště v této době,natažená na kvaltech bo emise a spotřeba.Takže poslední kvalt je určen na rovné úseky jako udržovačka.Proto jim často pomůže opačná věc což je převod do síly.Je dost možné že u menší kubatury s menší vahou stroje a subtilním jezdcem je to jinak.
Já mám o tři zuby větší rozetu.Motorka se ochotnějí sbírá s lepší dynamikou a kvalty se dají použít při nižších rychlostech.Ono je rozdíl řadit šestku bez problémů v osmdesáti nebo stodeseti.Jezdím většinou kolem stovky a to by na šestku předtím nešlo.

Změna počtu ozubené kola na rozetě

16.9.2022 v 14:08 | Nahoru | #32
Já teda jezdím různě a na limity se moc neohlížím, jezdím podle možností stroje a terénu. Pokud by mi motor tahal na 6ku až od 110, tak bych na táhlých rovinkách jezdil kolem 110, pokud by to situace umožňovala. Moje motorka umožňuje po protažení převodů řadit 6ku až kolem 80, ale pokud je to z kopce, dám ji tam i v 60, pokud potřebuji přidat, tak si podřadím a potom přidám, do kopců roztahuji i na o dost víc, takže řadím podobně jako moderní automat.
V delších převodech nevidím proto problém, vždy si můžu podřadit, když to je třeba a skoky mezi převody nejsou nijak moc velké. Já ale na svoji motorku už delší převod asi ani nedostanu. Originál byl 13-42, teď mám 14-38, což je změna převodového poměru opravdu o hodně do rychlosti. Zdá se, že je to už limit možností protože menší rozeta nejde namontovat, protože by mi řetěz chodil po disku zadního kola a větší kolečko pod motor by bylo riziko, že mi řetěz omete drátky z magnetky, i tak jsem už musel trochu přibrousit plech kolem řetězového kolečka na motoru, takže jsem na hranici možností, co lze ještě fyzicky bezpečně namontovat. Můžu ale zkusit sehnat ještě o zub větší kolečko pod motor a zkusit ho tam dát bez ochraného plechu, jestli nebudou kolize a pokud by to náhodou ještě šlo, tak to projet, jestli by to motor ještě nějak zvládl a netrápil se. Zatím se ale zdá, podle zkušeností ze silnic, že právě tak je to akorát vhodné a mnohem lepší jak originál. I tak mi motorka na 6ku bere i dost velké a prudké kopečky, že se až divím, pokud je rozjetá takže sílu to má dost pořád a nevadí to vlastně ničemu.
Moje motorka je tedy učebnicový příklad stroje, kterému prospělo protažení převodu do rychlosti a to ještě dost velké, tedy jak na kolečku, tak na rozetě. To víte, motor z terenního endura, které potřebuje v terénu pořád velký kroutící moment, ale na silnici jsou mnohem menší jízdní odpory, tak se to nevyužije, takže proto je jediné rozumné řešení převody pak hodně natáhnout do rychlosti.

Naposledy editováno 22.09.2022 10:10:50
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 18.4.2024 v 10:24 Radik55
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 Miloš_Gavenda 20 18.9.2023 v 06:42 Robinsson
Záhadné pískání za jízdy Yamaha MT-03 Hexindr-MOTO 13 10.9.2023 v 08:11 Hexindr-MOTO


TOPlist