Assassin> Cabrio je o vyletech peknou prirodou s babofkou nebo familii. Byt sam, tak o nem vubec neuvazuju, takhle je jizda zajimava pro sofera i posadku.
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Medved> ja ti nevim, ale porad mi to prijde jako to same. Rozdílná rychlost proudění nad a pod autem - pripadne nad a pod křídlem, z rozdílne rychlosti proudění plynoucí rozdil tlaku a z rozdilu tlaku vyplývající sila se složkou kolmou na směr pohybu kterou definujeme jako vztlak nebo pritlak.
Difuzor jako takovej podle me funguje nezávisle na tom jakou ma auto světlou výšku. Ma za ukol spojit rychleji proudící vzduch pod autem s okolním vzduchem bez turbulenci a tim umožnit to rychlejsi proudění (nižší tlak) pod autem…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni. Ta se zacne uplatnovat u utesneneho podvozku s dostatecne nizkou svetlosti (Bernoulliho rovnice plati pro uzavreny prostor) - potom ty molekuly musi chvatat na jedne strane rychleji - jsou dale od sebe a tim padem tam klesa tlak.
Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
edit: Rozdil proudeni vzduchu nad autem a pod nim, jde aerodynamikou udelat i u metr vysokeho SUV.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
zkus nastudovat , než se s Medvedem pustíš do křížku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
RomanSS píše: zkus nastudovat , než se s Medvedem pustíš do křížku.
Ja do krizku nechodim, pisu to velmi neinvazivne. :)
A kde se tam pise, ze rychlost obtekani vzduchu na kridelm a pod nim, je stejna?
Nemam dneska dovcu a silne pracuju na HO. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Asi se neda vztlak na křídle popsat bernoulliho rovnici, ale princip vzniku vztlaku je stejnej.
Ze v ohranicenem prostoru pod autem je ten efekt silnější je jasny…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Ja do krizku nechodim, pisu to velmi neinvazivne. :)
A kde se tam pise, ze rychlost obtekani vzduchu na kridelm a pod nim, je stejna?
Nemam dneska dovcu a silne pracuju na HO. :)
Však ti to píše i Medved. To co popisuješ, je dle Bernouliho rovnice...což není šťastný vysvětlení, protože tam se předpokládá, že se molekuly, které se na náběžný hraně "rozdělily" se na konci zase spojí, což v otevřeným prostoru neplatí.
Vztlak vzniká jako reakce na ohyb proudnic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
RomanSS píše: Však ti to píše i Medved. To co popisuješ, je dle Bernouliho rovnice...což není šťastný vysvětlení, protože tam se předpokládá, že se molekuly, které se na náběžný hraně "rozdělily" se na konci zase spojí, což v otevřeným prostoru neplatí.
Vztlak vzniká jako reakce na ohyb proudnic.
Ja nic takoveho nepredpokladam. :)
Jen rikam, ze sily, ktere stroj nadnasi (vztak) nebo naopak tlaci k zemi (podtlak), vznikaji rozdilem rychlosti proudeni vzduchu nad nebo pod kridlem/ celym telesem.
Nebo jak jinak by ty sily vznikaly?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Ja nic takoveho nepredpokladam. :)
Jen rikam, ze sily, ktere stroj nadnasi (vztak) nebo naopak tlaci k zemi (podtlak), vznikaji rozdilem rychlosti proudeni vzduchu nad nebo pod kridlem/ celym telesem.
Nebo jak jinak by ty sily vznikaly?
Spíš se dívej na rozdíl tlaků, nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).
Podívej se na YT na airfoil principle...já raději nic vysvětlovat nebudu...při vzpomínkách na hydrodynamiku a houslový klíče přes 2 A4 mám osýpky ještě teď.
Naposledy editováno 04.07.2023 11:54:06
RomanSS píše: Jasně že tam je rychlejší proudění, ale nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).
Ja to aplikuju na fci kridla a vzniku pritlacne/vztlacne sily. :)
Ale koukam, ze Medved psal, ve "volnem prostredi". Pokud myslel volne prostredi metry od kridla/stroje, pak ta rychlost proudeni vzduchu bude stejna. :)
Tak ja myslim, ze uz to muzeme nechat byt. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Rekl bych, ze s tima vetrakama prisel do F1 Brabham…
Jj,máš pravdu.U Tyrrellu 008 něco proběhlo,ale spíš jako takovej vedlejší efekt.
Koho to zajímá,tak doporučuju přečíst až do konce.Hlavně Oxy by měl,aby mu nepřišla ta Bohemka už tak drahá
https://www.auto.cz/...cenu-a-vyhral-147447
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
assassin píše: Medved> to jakoze na křídle letadla neni rozdílný tlak nad a pod křídlem?
V nejake mezni vrstve asi jo, ale nema to vubec zadny vliv na vztlakovou silu.
assassin píše: Asi se neda vztlak na křídle popsat bernoulliho rovnici, ale princip vzniku vztlaku je stejnej.
Ne, jsou to dva uplne jine pricipy.Naposledy editováno 04.07.2023 12:53:39
Medved píše: Je malo veci, kterymi jsem si jist. Ale tady proste nemas pravdu.
Ted uplne nemam cas to dukladne zkoumat, ale vypada to, ze to vazne neni tak jednoznacne, jak se muze zdat. :)
Nad křídlem se vzduch pohybuje vyšší rychlostí než pod křídlem, tedy nad křídlem je
menší tlak a rozdíl tlakových sil na spodní a horní plochu křídla dává výslednou
vztlakovou (a odporovou) sílu.
Tato argumentace je v podstatě v pořádku, problém je, jak zdůvodnit rozdílnou rychlost
vzduchu pod a nad křídlem. Dnes již jen výjimečně, ale stále, můžeme najít dva základní
způsoby, oba chybné
.
Vzhledem k asymetrii křídlového profilu musí vzduch nad horním povrchem urazit větší
vzdálenost, a proto musí letět vyšší rychlostí.
Tento výklad předpokládá, že molekuly vzduchu musí nad křídlem i pod křídlem
proletět za stejný čas. Ale k tomuto předpokladu není vůbec žádný důvod a je zcela
neobhajitelný. Ve skutečnosti vzduch nad křídlem doopravdy letí rychleji, ale mnohem
rychleji, než by odpovídalo teorii stejného času.
zdroj
Kdyz bude dnes cas, jeste na to mrknu, ale vazne to vypada, ze za vznikem vztalkove sily jsou pouze rozdilne tlaky pri stejne rychlosti proudeni.
Tzn, ze se to uci uplne blbe a prislo mi, ze to nejde moc realne obhajit.
Jak jsem psal, podivam se na to jeste. :)
Přestože se vzduch nad horní plochou křídla opravdu pohybuje rychleji než pod dolní, není pravdou, že by se částice vzduchu rozdělené na náběžné hraně křídla za křídlem opět setkaly ; Bernoulliho rovnice navíc není na tento případ vůbec aplikovatelná, neboť staví na jiných předpokladech, než které platí pro křídlo pohybující se volným vzduchem.
Wiki: Dynamicky vztlak
Hoši, to jste mi teda dali brouka do hlavy. Teď to budu muset pro klid duše vyřešit.
Mně tento příklad (volný prostor/ volný vzduch) přijde "logyk." :)
e: Tím chci říct, že si pořád myslím, že se částice budou pohybovat rozdílnou rychlostí.
Naposledy editováno 04.07.2023 14:16:53
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
.. v noci si to projdu zpětně teď tu s dcerkou proháníme její carreru gts, než s ní zase odjede už jsme s ní v noci trefili i zajíce, bude se muset chudák rozleštit
2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Čau, Tom
RomanSS píše: oxygen> Dcerka má carreru? Jestli dcerku nechce assassin, tak já bych se jí ujmul.
nojono, assa svou šanci prováhal a dnes bych ho do rodiny už ani já nechtěl
takže dneska dcerka s někým žije v ch - a potřebovala holt něco na ježdění s pejskem
takže v březnu nový gts, který teď už má přes 15tkm - typická blondýna po nákupech
Naposledy editováno 04.07.2023 15:22:26